Gå til innhold

- Bugabooen er ikke bra for barnet ditt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det sa fysioterapeuten vår til meg denne uken. Hva i all verden skal jeg gjøre med det? Jeg er så ufattelig glad i den vogna... Kjøpte den jo fordi jeg følte at jeg kun kom til å trenge én vogn da (den fungerer jo også som reisetrille ettersom den er så ufattelig lett å ta med seg).

Ingen andre vogner på markedet kan måle seg med den i vekt (Brio GO veier 11, og Bugaboo 9,2 kilo)

På bloggen min kan dere se bilde av setet på vogna som fysioterapeuten mente ikke var optimalt bygget. Ikke slik hun vill anbefalt det, sa hun.

http://mammaogherman.blogg.no/

Hva er deres erfaring? Er det andre som har reagert på dette setet der barna sitter med beina litt opp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmmm har tenkt jeg skulle ha en slik bugaboo cameleon, syns de er kjempefine og helt toppers for to lave mennesker som meg og min kjære hehe.

Frister litt å høre med fysioterrapauten min hva han syns, han er nederlandsk og er utdannet der nede, så kanskje han har et litt annet syn på tingene.

Tror uansett jeg vil gå for den vognen, barna sover jo ikke timesvis i vognen når de blir så store uansett.

Skrevet

Hmmm, litt påståelig den fysioterapeuten din eller?

Jeg vet ikke om dette kan berolige deg, men jeg har jobbet på barneortopedisk avdeling og en av overlegene der syns at bugabooen er en veldig bra vogn som promoterer riktig hoftestilling bla.

(jeg har bugaboo selv)

Så det er iallefall helt motsatt av hva din fysioterapeut sier......

Og jeg tror definitvt at hadde det vært slik at bugaboo hadde vært så veldig helseskadelig sá hadde feks foreldre & barn nevnt det når de hadde barnevogntestene sine

Skrevet

hmm, den skal jo liksom være ergonomisk rett laget da, sier de som har peiling. støtter opp under hoftene sliksom hun over her sier.. det er jo en grunn til at den er laget sånn, og ikke rett i ryggen tenker jeg.. de har vel ikke gjort det for "enkelthetens" skyld heller..

Skrevet

Takk for svar! Det beroliger en del ja. Alle sier så mye forskjellig. Det var en dame her på forumet som sa hun var utdannet ergoterapeut som først fikk meg til å tvile på vogna (at knekken i beina ikke var bra for barnet). Fysioterapeuten var enig med henne. Men så mange andre sier så mye annet nå at det jommen ikke er så lett å vite :-)

Den ene av bloggleserne mine har forsåvidt et godt poeng med at vogna er superlett og god, men veldig smal og trang ettersom barnet vokser til... Jeg tror kanskje jeg bytter den ut med en litt mer romslig vogn.., men er slett ikke sikker :-)

Skrevet

Da ville jeg heller gått for Brio Go hadde jeg vært deg. Den er ikke smal og trang. Og så er det mye bedre fjæring. Pluss at den ser no mye bedre ut synst jeg da;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...