whitestripes Skrevet 3. juni 2010 #1 Skrevet 3. juni 2010 Særlig høyre arm har en tendens til å sovne/dovne bort om natta. Jeg ligger ikke oppå armen. Har hørt at det er noen nerver som ligger i klem som forårsaker dette. Det hjelper ikke noe særlig å bytte stilling. Jeg må stå opp å gå en runde før det bedrer seg litt. Er det noe annet jeg kan gjøre for å forhindre dette?
T#3 Skrevet 3. juni 2010 #2 Skrevet 3. juni 2010 Har det akkurat på samme måte, med v. armen. Dette skjer ikke bare på natta for meg, men armen kan være sånn doven gjennom hele dagen, i større eller mindre grad. Tok det opp med både lege og JM forrige uke, og begge sa at det er nerver og/eller blodårer som klemmes av p.g.a. ødemer. Det er ikke farlig så lenge ikke armen blir blå og så lenge det ikke er direkte smertefullt. Følg med på fargen på armen (spesielt neglene). Ikke ha på neglelakk. Blir armen cyanotisk (blålig), kontakt lege asap. Litt av hvert vi må igjennom...
T#3 Skrevet 3. juni 2010 #3 Skrevet 3. juni 2010 Tiltak: hold armen høyt og knytt nevene for så å slippe opp. Får i gang blodsirkulasjonen. Har du forresten nakkesmerter i tillegg?
Mjølkekua Skrevet 3. juni 2010 #4 Skrevet 3. juni 2010 Jeg har det sånn, men det skjer mest når jeg ligger lenge i samme stilling, og da oppå armen. Hjelper for meg å vende seg i sengen. Skyldes at nerver kommer i klem (Carpal tunnell syndrom tror jeg det heter). Jeg hadde litt større problemer med dette sist jeg var gravid, og da fikk jeg høre om en skinne man kunne benytte når man sov, men jeg gjorde ikke noe ut av det da). Usikker på hvor man får lånt en sånn skinne, men du kan høre m fastlege.. Kjedelig når det er sånn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå