Gå til innhold

sønnen til venninna mi biter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det er så grusomt irriterende! Han biter andre barn, han biter moren og faren og han biter de ansatte i barnehagen! Mitt barn har flere enn 1 gang fått store bitemerker på armer, rygg og ben av dette barnet. Det er slik at jeg nesten ikke vil være sammen med de noe mer, fordi dette barnet er så ufordragelig! Barnet er 2 år gammelt og moren bare dikker og duller med det. Hun sier at det ikke er noe værre en andre barn som feks slår. Men JO det er MYE værre. Et menneskebitt kan faktisk være ganske farlig. Måtte bare få ut litt frustrasjon

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som en apekatt. Håper han ikke har hundegalskap.

Skrevet

Begge mine barn har bitt den andre. Begge mine tante barn har bitt hverandre flere ganger også. Dattera mi har bitt meg, og sønnen vår har bitt faren. Niesa mi har bitt sønnen min. Og guttungen min har blitt bitt av nabojenta i barnehagen. Sønnen til venninna mi biter i barnehagen.

Det er ikke bare dem, jenta til ei av venninnene mine har kommet hjem fra barnehagen med bite merke. Vi var på middag med noen venner og sønnen deres beit storesøstra si.

Foreldrene til disse barna er vanlige folk, med utdanning fra renholder til lege, og advokat. Ingen av ungene har diagnoser, og ingen er involvert med verken barnevern eller ppt. Det er helt NORMAL at 2 åringer kan sette tenna i noen! Det er helt unormalt å lage stort nummer pga dette!

Skrevet

Noen barn slår, andre barn biter, sånn er det bare. Oppdragelse har ingenting med bitingen å gjøre. Ja, det er irriterende, og det er skikkelig vondt å bli bitt. Men hva tenkte du å gjøre med situasjonen da?

Skrevet

ja det er normalt at en 2 åring biter en gang i mellom, det er ikk enormalt at det biter hele tiden og alle rundt seg, da må det tas tak i. Trenger ikke være noe galt med barnet men det er muligens frustrert over noe det ikke kan ordlegge. Og det er faktisk ikke normalt å ikke snakke til en to åring om den gjør noe galt. En 2 åring er stort nok til å forstå at ting ikke er lov. Så foreldrene må jo ta tak i sitvasjonen og gi barnet klar beskjed om at biting ikke er lov og at det får konsekvenser og så må de finne ut hva som gjør at barnet velger å bite

Skrevet

Jeg har en sønn som har vært en biter ,han har bitt meg ,faren ,barn i bhg ,fettern sin bla .

Det er veldig frustrerendes og flaut å ha et barn som biter og det er vanskelig å gjøre noe med det .

Kanskje venninden din syns det er flaut og prøver å dekke over med at det ikke er verre enn å slå.

Syns ikke du skal dømme venninden din så hardt .

Og barnet får et litt bedre språk, slutter det å bite .

Tenk så trist du ville vært om alle hadde sluttet å være sammen med dere pga at de ikke likte barnet ditt ..

Skrevet

Hi her.

Jeg har utrolig mange venninner og venner med barn. Til vanlig omgåes vi minst 10 barn. (Ikke alle hver dag selvfølgelig) + at barnet mitt går i barnehage. INGEN av disse andre barna biter. Joda, det kan selvfølgelig skje at noen slår/biter/dytter en sjelden gang, men det er INGEN andre barn som BITER MINST 5-6 ganger HVER gang vi er sammen. Hadde dette barnet bitt en gang i ny og ne, javel, men dette er som sagt et problem pga MANGE gjentakende biteepisoder.

Tja, hva jeg som mor hadde gjort? Jeg hadde i det minste tatt barnet mitt ut av situasjonen, samtidig som jeg hadde sagt 'NEI, sånt er IKKE lov'. Det er faktisk en 2 åring stor nok til.

Barnehagen selv innrømmer at bitingen til dette barnet er et STORT problem. Hva pedagogende der velger å gjøre med det bryr meg ikke, for jeg bryr meg kun om hvordan moren reagerer.

Dette er ikke snakk om at jeg hater barnet eller at barnet er fælt. Det er jo tross alt et BARN. Jesus. men at jeg synes barnet er ufordragelig, absolutt, men det er jo foreldrene sin feil, ikke barnet.

Skrevet

BIT TILBAKE!!!

Er det eneste som hjelper!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...