Sommerbebiss Skrevet 3. juni 2010 #1 Skrevet 3. juni 2010 Jeg har enda 12 uker igjen til termin, men har begynt å tenke på fødselen allerede. Jordmora mi, var også jordmor når min mor fikk meg og min bror. Og denne flødselen husker hun veldig godt! For alt gikk alt for fort. Så jeg har fått beskjed helt siden jeg begynte å gå til jordmor, at når det var tre uker igjen til termin. Så måtte jeg kjenne godt etter om jeg hadde små kynnere. For da måtte jeg sende en melding, så hun kunne være forberedt. (Min mor fødte litt over to uker før termin) Når min mor, skulle ha sin første(som var setefødsel). Brukte hun 20 min fra første ri, til ungen var ute. Og med meg, brukte hun ikke 15 min en gang.. Både jordmora og barnelegen rakk ikke å komme til fødselen. Så det jeg egentlig lurer på, er om fødsler er arvelige? Da må jeg kanskje være forberedt på at det kan gå ganske fort..
~lykkelig2barnsmor~ Skrevet 3. juni 2010 #2 Skrevet 3. juni 2010 Varierer vel det og som alt annet. Du får nok neppe en kliss lik fødsel som din mor, bedre at du forbereder deg på å ligge et døgn el 2 også heller får en positiv overraskelse ved at vidunderet kommer litt raskere Jeg hadde overhodet ikke no lik fødsel som min mor, men el i utviklinga har vi vært rimelig like (mensen å når vi fikk pupper å sånn kroppslig) Husker vi snakka om dette på barselgruppa mi, og av 9jenter der var d ikke en som hadde lignende fødsel som sin mor!! men d er jo ikke noen garantier for noe,så du får bare vente å se Uansett hvordan det blir er det en fantastisk opplevelse,så utrolig verdt h***** man går gjennom før de kommer ut )
Gajsa Skrevet 3. juni 2010 #3 Skrevet 3. juni 2010 Huff, jeg håper ikke det, både mamma og bestemor hadde kraftige blødninger da fødselen startet, morkaka løsnet... Med min bestemor skjedde det faktisk med alle 5 barna...! Med mamma skjedde det med meg, men ikke med søsteren min. Håper virkelig jeg unngår en slik dramafødsel. Jeg kom i tillegg tre uker før tiden, hadde navelstrengen rundt halsen og måtte ha gjenopplivning når jeg kom ut.. Så her krysser jeg fingrene for at min fødsel ikke ligner mammas i det hele tatt!
-HappyHappy- Skrevet 3. juni 2010 #4 Skrevet 3. juni 2010 Jeg kan vel si at jeg hadde ganske så lik fødsel som min mor!Hun våknet kl 01.50 av at vannet gikk og kl. 02.50 ble jeg født i bil på vei til sykehuset. Jeg våknet kl 07.30 av at vannet gikk, kl 08.15 kom jeg inn på sykehuset med 7 cm åpning,da fikk jeg beskjed om at max en time så var han ute. Men så ble han ble sittende fast i over en time,ble født kl.10 15.Ingen av oss kjente noe i forkant,våknet av at vannet gikk og kraftige rier derifra. En ganske så rask fødsel til å være førstegangsfødende!
FruBoger fødeklar Skrevet 3. juni 2010 #5 Skrevet 3. juni 2010 Har null tro på at fødsler går i arv! Alle er ulike, mulig det finnes likheter i slekta oppover - men igjen så finner du sikkert like mye likheter i andre sitt svangerskap/fødsel. Tror det går på fysisk og psykisk form, kroppen, babyen og alt sånn. Alt kan skje, det viktigste er da at alt går bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå