Gå til innhold

Er det usannsynlig at bhg-streiken varer i ukesvis??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har peil på hvor lenge slike streiker pleier pågå??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som regel pleier jo dette tullet å være over i løpet av en ukes tid, fritt etter hukommelsen da....

Hvis ikke streiken avblåses snart, tror jeg at jeg blir både utbrent og deprimert.

Skrevet

Ja hverdagene er jo bare stress med planlegging time for time...

Skrevet

stakkars dere...tenk heller på vi osm streiker og hva vi faktisk vil oppnå!

Skrevet

Bare tull hele greie. Er ikke riktig tidspunkt akkurat nå for slike idiotiske virkemidler, hele verden er i en økonomisk nedgangen, alle sliter, høy arbeidsledighet etc.

Akkurat nå burde dere bare være takknemlig for at dere har jobber!

Forresten tjener alle som streiker mye mer enn det jeg gjør, men jeg må fortsatt ta meg fri fra jobb uten lønn for å passe barnet mitt.

Kommunen sparer penger på dette, de har neppe noe akutt lyst til å få en slutt på streiken med det samme. Er bare oss vanlige mennesker som skal slite pga streiken? Til og med i avisene blir det skrevet hvordan de som streiker sitter ute og "koser seg" mens de står på vakt.

Betalt for dere også, men ikke jeg.

Skrevet

Den lengste streiken de siste 30årene var i 1994 da varte den i 3uker. Så varer den lenger i år blir den historisk. Og sånn som det ser ut nå så kan det faktisk være at det blir sånn. Vet av mange lærere som har sagt go ferie til elevene sine for å si det sånn!

Skrevet

i 94 mener jeg å huske at den varte godt og vel 3 uker, ser ikke bort i fra at denne varer like lenge!

Skrevet

Ingen vet jo hvor lenge den vil være. De kan jo ha sagt at hvis jeg ikke ser dere igjen så må dere ha god ferie...

Skrevet

Det som er rart er at folk blir slitne og deprimerte av å være sammen med sine egne barn. Hvilket samfunn har vi fått egentlig? Vi er såå avhengig av barnehage og sfo, at folk blir syke om de må være hjemme i streik, eller de 3 uker sammenhengende ferien må være.

Jeg er sjokkert. Hvordan hadde de det ikke før i tiden. Det fantes ikke barnehager da, men likevel klarte generasjoner å komme seg opp og frem. I dag blir babyer på 10 mnd puttet i heldags barnehager, og jeg kaller det gjerne institusjon når de går der 9,5 timer til dagen, fordi mamma og pappa MÅ ha karriere og selvrealisering. Ikke få barn, når dere ikke har tid til dem. Jobb, tjen penger- men ikke sett barn til verden. Dere vil ikke være sammen med dem likevel. Ferie er et helvete. Stenger barnehagen en uke så blir mor deprimert.

Hvor skal dette ende egentlig? Jeg godter meg over denne streiken. Vi må vri hodene våre litt, tenke litt nytt. Akkurat nå er vi så enspora, og forlanger at staten og kommunen skal ha mest mulig med barna våre å gjøre....uten barnehagen stopper landet??? NEI, den gjør ikke det.

Begynn å let da. Skaff nanny, au pair, bestemor, bestefar, oldemor, oldefar, eldre søsken.....DET FINNES SIKKERT NOEN SOM KAN PASSE PAKKEPOSTENE DERES, mens dere får kose dere med alenetid, egentid, selvrealisering på jobben, skolen eller treningssalen.....eller venninneturen du MÅ være med på, fordi det er SÅÅÅ IN å være SELVREALISERENDE......

EGOISTER hele norges land!!

Skrevet

For en dustete ting å si...Er faktisk ikke alle som har besteforeldre som kan passe barna...det er ikke alle som har en jobb der barna kan bli med...og det er heller ikke alle som får fri uten lønn av arbeidsgiver. Så ja jeg synes mere synd på de som blir berørt av streiken enn på de som streiker....

Skrevet

Den over her skulle til anonym 9.14...

Skrevet

Folk blir slitne og deprimerte av å se økonomien gå på trynet fordi idioter ødelegger hverdagen deres. Kanskje de streikende burde begynne å kompensere de stakkarene som lider økonomisk pga streiken.

Skrevet

JAVEL....Du er så tåpelig at jeg blir ikke provosert engang:-)

Skrevet

Signerer den..blir litt vanskelig å bli provosert:)

Skrevet

Herregd menneske.

Folk blir deprimerte fordi de ikke vet noe fra dag til dag. Mange sitter med eksamner og andre er syke. En får ikke ta med seg ungene på jobb, så en må ta seg fri uten lønn, evt bruke feriedagene på å være hjemme. Noen jobber kun ekstravakter, og de kan ikke sette seg opp på vakter fordi de ikke vet når de kan jobbe. Folk sliter økonomisk pga dette.

Jeg tror at alle vil være sammen med ungene sine, vi sender ikke ungene i barnehagen pga at vi er egoister, men fordi vi har behov for det. Når barnehagen plutselig er stengt så vil jo fremdeles behovet vårt for barnehage være der.

Du tenker ikke lenger enn deg selv, og regner med at du ikke er i jobb nå om dagen.

Skrevet

Til anonym 10:39

Det var jeg som skrev at jeg ble utslitt og deprimert hvis ikke streiken tar slutt. Saken er den at jeg er sykemeldt (har vært det lenge), og jeg bruker krykker for å gå. Kan ikke bøye meg eller løfte. Jeg vet at jeg kommer til å bli frisk, men akkurat nå trenger kroppen min hvile og ro.

Hadde jeg vært min sedvanlige jeg, hadde jeg kost meg hjemme med barna mine - vi kunne dratt på tur, til byen, laget vafler eller hva som helst - det hadde vært helt topp! Nå er jeg bare utslitt, og jeg strekker overhodet ikke til. Griner (på do for at ungene ikke skal se det) og er helt ødelagt i kroppen. Og dette til tross for at mannen min tar seg så mye fri fra jobb som han kan.

Vi har ingen besteforeldre eller venner som kan passe barna for oss, den eldste er 4 år så kan selvsagt ikke passe den yngste, og Au Pair? Skal jeg skaffe au pair pga en streik? Det henger jo ikke på greip.

Jeg VET hvor mye bhg betyr for oss i hverdagen, og jeg er storfornøyd med bhg vår - noe jeg sier til titt og ofte. Jeg er selv lærer (men har som sagt vært sykemeldt lenge nå) og er fornøyd med lønna mi.

Skrevet

Ikke angrip de som streiker, de har meget lav lønn for å passe det kjæreste vi har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...