Anonym bruker Skrevet 3. juni 2010 #1 Skrevet 3. juni 2010 .. noen som har tatt det?? For noen år siden hadde jeg celleforandringer, og frøs bort dem. Fikk beskjed om å ta celleprøver hvert år. Det har jeg da ikke vært flink til...:/ Har hatt litt småproblemer de siste tre-fire åra, med blødninger etter sex og slik... Men - nå det siste halvåret har plutselig min stabile mens blitt helt tullete... Har blødd i tide og utide... Har blødd i flere uker i strekk - både masse!! - og bare mørk utflod. Var hos gynekolog som fant ut at jeg hadde noe trøbbel med at egga ikke datt ut under eggløsning.. slik at det samlet seg opp på en måte. Fikk noe tabletter jeg gikk på i 3 mnd, så var jeg OK i et par mnd, men så ble det bare tull igjen... Dro til gynekologen, som tok celleprøve og vevsprøve...( noe som var driitvondt!!) Nå går jeg bare og venter på svar, og kjenner jeg begynner å bli litt nervøs... Tenker på at det kan jo være kreft og slik... Flere som har hatt slike problemer? Hvor det ikke har vært noe så alvorlig som kreft, men kanskje tidlig overgangsalder? Hormonforandringer el. l?? (er jo lov å være litt optimist )
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2010 #2 Skrevet 3. juni 2010 Jeg går også og venter..Men jeg har aldri hatt stabil mens..P-piller har gitt enda mer ustabil mens (bortsett fra yasmin som ga punktlig mens, men som var kraftig, vond og langvarig...ALtså, eneste pluss at jeg visste når den kom..) Begynte på hormonspiral nå, for alle jeg kjenner skryter den opp i himmelen...Og har siden da blødd i hytt og pine, ikke hatt vondt før de siste 5-6 mndr. Gyn.antar jeg ikke tåler hormoner så godt (men mens UTEN hormoner er enda verre...) og at jeg trenger mye større dose enn hormonspiral gir. Går også på hormonkur i 3 mndr nå for å bekrefte dette, og tok livmorprøver (samt vanlig livmorhalsprøver) da det ble funnet noe man først trodde var polypp, som IKKE var det...Men som jeg ANTAR bare er "en utvekst",- ) Men jeg er ikke redd..Tror neppe det er kreft (har det bare på føelesen..Selv om pappa sin side har "drøss" med krefttilfeller av ulike typer) og tar det med ro..OM så skulle være, så er jeg klar for fjerning av "alt" (har uansett planer omå fjerne livmor grunnet disse blødningene), kanskje det som gjør det.. For din del synes jeg og erindre at livmorkreft utvikler seg veldig sent, som regel...Så om det har gått noen år, tror jeg ikke er noe krise..Selv har jeg hatt kjønnsvorter (noe som øker risk for kreft senere) men jeg har blitt fortalt at flere gynekologer nå at det IKKE er nødvendig med celleprøver oftere enn hvert 3. år uansett :o9 Så dette går nok bra....Det er dessuten uhyre sjelednt at kvinner under overgangsalder får kreft i livmoren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå