Full house Skrevet 3. juni 2010 #1 Skrevet 3. juni 2010 Av å ikke få sove! Aner ikke hva jeg skal gjøre med dette her. Skal på tidligvakt i morgen, og for en time siden la jeg meg, og 30 minutter etterpå våkner jeg med raspuls som om jeg er nervøs/redd. Mulig det har innvirkning at jeg har litt å tenke på for tiden. Men jeg føler selv det ikke er "nok" grunnlag for å gå til legen heller. Nå må jeg atter en gang dra på jobb som en zombie, og jeg har ikke de enkleste arbeidskollegaene. Der er det ikke greit å være hverken trøtt/sliten eller syk. De finner alltid en årsak til å spekulere i om du er lat. Skjønner ikke hvorfor jeg skriver det her, blir jo ikke noe bedre av den grunn. Men jeg ønsker meg bare så inderlig en normal tilværelse, og å våkne uthvilt. Det er mange måneder siden jeg kjente den følelsen. *sukk*
Gjest Skrevet 3. juni 2010 #2 Skrevet 3. juni 2010 Om det stresset som gjør at du ikke får sove er noe som kommer til å gi seg etterhvert, kan du jo gå til legen og spør om innsovningstabletter som du kan bruke mens det er som verst. Ikke noe greit med tabletter synes jeg egentlig, men noen ganger så er piller faktisk en fin ting å bruke i en liten periode Men uansett om du velger å bruke tabletter eller ikke, ville jeg tatt en tur til legen uansett, så kan han henvise deg til noen som kan hjelpe deg over denne kneika Forresten, det dummeste du kan gjøre er å sette deg på pcen, man skal helst ikke se tv eller bruke pc en time før man legger seg om man har søvnvansker... Ta deg et glass rødvin, om du har, og husj i seng med deg
Full house Skrevet 3. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. juni 2010 Jeg vet du har rett, pc og tv er teit når man ikke får sove. Men mannen er på rep, og jeg er litt husredd når jeg våkner sånn på natta, så da blir det på en måte litt selskap. Rødvin har jeg, men liker det ikke. får det ikke ned :-( Akkurat nå, skulle jeg ønske jeg var fan av alkohol. Huff. Jeg vet jeg ikke bør klage. Det finnes mye som er verre enn litt søvnstyr :-s
Gjest Skrevet 3. juni 2010 #4 Skrevet 3. juni 2010 Hahaha, jeg er ganske trøtt her, så jeg tenkte at mannen var på reperasjon :-D Haha, så sløv er jeg Vet akkurat hvordan det er, jeg er alene hjemme i natt, og jeg er skikkelig husredd! Jeg pleier å ha radioen på når jeg er alene hjemme, da blir jeg ikke liggende og høre etter lyder. Eller så sitter jeg på PCen til jeg blir så trøtt at jeg bare vaser (sånn som nå ). Til gjengjeld så har ikke jeg noe problem med å sovne. Sovner som regel før hodet treffer puta, heldige meg Hell i glasset, hold for nesen, og svelg unna. Sikkert ikke det beste å gjøre, men man sover godt etter et lite glass rødvin. Ikke misforstå forresten, jeg bruker ikke vin som sovemedisin Jovisst har du lov til å klage, det er jo helt forferdelig å ikke få sove. All energi forsvinner, sur og gretten blir man og, så jo, det er lov å klage over søvnløshet Du har ikke en hund eller en katt, da? Jeg har ei bikkje som jeg pleier å snike opp i senga når jeg er alene. Det og P4 funker fint når jeg ligger og hører om det er noen spøkelser på loftet
ano`num *17.03.10* Skrevet 3. juni 2010 #5 Skrevet 3. juni 2010 Kan du ikke drikke noe du liker da? Gjerne noe varmt, som en kopp te. Kanskje ikke det beste det heller; med tanke på at enkelte av typene kan være rene energibombene.... Eller gjøre noe annet du liker og som får deg til å slappe av. Det er vell strengt tatt bedre å sette seg litt forran pc`en, enn å bli liggende i senga og vente på søvnen som aldri kommer. Da tar det bare enda lengre tid før det går. Leste en gang at en skal stå opp igjen etter 30min om en har problemer med å sovne for så å prøve på nytt igjen litt senere. Men da må en passe seg så ikke klokka blir et nytt stressmoment! Jeg prøvde innsovningstabl. en gang. Ei periode. Var mange småting som plaget meg. Problemer på jobb og bygging av hus (ikke negativt i seg selv, bare mye å tenke på og holde styr over). Det funket ikke hos meg! Jeg var ei enda større fille etter de nettene. Jeg sovnet og sov nok fryktelig tung. Men våknet ikke uthvilt likevell. Jeg fikk et tips om å lære meg å slappe av. Starte i tærne og kjenne den trøtte tunge følelsen bre seg oppover. Mister en følelsen, skal en starte på nytt - i tåa! Det funket ikke den gang..... Men når jeg prøver nå - som regel litt trøtt i utg.punktet - funker det før jeg når hodet ) Håper hvertfall at du sover nå og ikke leser dette før i morgen. (Jeg skulle bare lese over noen journaler når minstemann tok natt rundt midnatt, vips så var klokken 3. Tipper jeg sover før jeg rekker å tre dynen opp mot skuldrene i natt ja)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå