Anonym bruker Skrevet 2. juni 2010 #1 Skrevet 2. juni 2010 Har hatt en liten vaske- og ryddeoversikt i dag... Hmmm... Fytti-Katta, som det hoper seg opp... Etter kasting stod dette igjen i kjøleskapet mitt: Partydressing selskapsdressing hamburgerdressing tomat/oliven saus pesto 4 maiskolber tran 4 bokser tunfisk ketchup hot ketchup sennep sterk sennep grov senneo dijon sennep skinkestek flintsteik wienerpølser grillpølser crispisalat rød paprika gul paprika grønn paprika rødløk sukkererter reddiker 2 sjokolademuffins reven ost pastasaus tacosaus sylteagurk sitron guacamole epler rødbeter tyttebærsyltetøy melonyoghurt skogsbæryoghurt hvitløk ferdig salat h-melk lettmelk jalapeno gressløkost melange brelett blåbærsyltetøy skinke rød kaviar blå kaviar gulost majones gullsalami westfaler vossafår chorizo rømme makrell i tomat leverpostei bringbærsyltetøy potetsalat egg prim reker fiskepudding fetaost oliven peppes pizza saus brunost drue- og eplechutney rognebærgele solbærgele jarlsberg rekesalat baconost bukoost agurk brie kapers marinerte mandelpoteter baileys-sjokolade vann cola hvitvin Hjelp! Tør ikke engang begynne med matskapet..:// Men - det som slår meg nå - er at jeg kanskje burde rydde enda litt bedre. Står visstnok ganske hulter til bulter?? (har skrevet opp fra bunn av kjøleskapet og oppover.. Må kanskje få et bedre system??
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2010 #2 Skrevet 2. juni 2010 Det slår meg at du muligens kunne trengt et ligg? Eller?
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2010 #3 Skrevet 2. juni 2010 kokain og urinprøver. Tror det står en melkekartong der fra 1987 også, uten å være for sikker på det...
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2010 #6 Skrevet 2. juni 2010 Hehe ) Neida, jeg er en voksen, (oppegående?) gift "kjerring" som får når jeg vil ) Men, måtte le litt ...Hehe;)) Virker jeg desperat?? )
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2010 #9 Skrevet 2. juni 2010 Ja, skulle kanskje skrevet at vi er 2 voksne og 4 barn i familien...Noen liker ditt - noen liker datt...
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2010 #10 Skrevet 2. juni 2010 Nope Alt det "gamle" er jo kastet i dag. Og, er nøye når det gjelder datoer på mat (jobber med mat selv
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2010 #11 Skrevet 2. juni 2010 For øyeblikket fint lite. En brunost En gulost Cola Snus 1 lettmelk Smør Poteter Kjøttdeig.
Gjest Skrevet 3. juni 2010 #15 Skrevet 3. juni 2010 Haha, ja, det er meg Nei, altså, vi gidder ikke ha kjøleskapet fullt, for vi venter på telefon fra Riksen ang. transplantasjon, og da er det ikke noe vits å ha et kjøleskap fullt av masse god mat som bare må kastes Så her er vi på butikken hver dag, og kjøper bare det vi trenger akkurat den dagen. Til vanlig så pleier kjøleskapet å være ganske fullt, så vi spiser altså ikke bare brunost og gulost året rundt :-D
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2010 #16 Skrevet 3. juni 2010 Uff da... Riksen og transplantasjon hørtes ikke ålreit ut... Tenker forresten ikke på kjøleskapet fullt av masse god mat, men heller slike "basisvarer" som f.eks: div senneper, krydder, løk og andre grønnsaker, m.m. Bare slik at når man kommer hjem en dag uten å ha handla faktisk kan smekke sammen en middag av det man har i skaper Lykke til med sykehus og det som eventuelt skjer videre.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2010 #18 Skrevet 3. juni 2010 Wow. Du kan neppe ha kombiskap. Alt det der hadde aldri fått plass i mitt nei. Og jeg trodde jeg hadde mye rart i mitt, men det har jeg visst ikke. 4 sorter sennep og 3 typer dressing liksom. Regner med du lager mye mat, hvis ikke skjønner ikke jeg hva du skal med så mye sennep. Og dressing er dressing, har du smakt en har du smakt alle... Blir alt dette spist, eller blir det ny kasterunde om en uke? Alt pålegget f eks. Blir det meste kastet ville tatt en runde å vurdert forbruket. Har tidvis vært fæl til å handle mat som bare blir tatt litt av og så kastet selv også, men har skjerpet meg, og nå tenker jeg meg om en ekstra gang når jeg handler. Det krever litt å endre vanene til å begynne med, men etterhvert senker en kravene og kjøper mer fornuftig, og sitter igjen med penger til annet :-) Og for å lage det mer i oversiktlig i kjøleskapet ville jeg samlet pålegget og syltetøyet på en hylle. Drikkevarer, middagsingredienser, basisvarer, frukt og grønt på hver sin hylle. Da har du oversikten over hva du har til enhver tid, samt at det blir lettere å bruke det du har og å planlegge innkjøpene.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2010 #19 Skrevet 3. juni 2010 Orker ikke sjekke, men det jeg kommer på. Rømme tacosaus sweet and sour saus rødbeter dressing ketshup sennep blåbærsylte aprikossylte brunost hvitost spekeskinke kaviar majones makrell i tomat smør margarin melk juice biola kaffifløte selolje agurk tomat paprika salat hvitløk rødløk fetaost karbonadedeig kjøttboller Interessant, leser til eksamen skjønner dere så alt annen er kjekkere;)
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2010 #20 Skrevet 3. juni 2010 1pk fløte ketshup senep lomper pølser fruktmos selleri egg paprika agurk
Papegøyeblomst Skrevet 3. juni 2010 #21 Skrevet 3. juni 2010 Neglelakk Aloe vera gel En del barneyoghurter utgått på dato 18-pk first price-egg Bremykt smør 3 wienerpølser Broccoli Blomkål Ketchup Kirsebær-syltetøy 2 halvfulle melkekartonger utgått på dato
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2010 #22 Skrevet 3. juni 2010 Div hostesafter Tannblekingsmiddel ketchup sennep rhode island dressing hamburgerdressing sursøt saus fiskeolje sitrongress på glass rabarbrasuppe tranebærjuice melk fløte vaniljekesam lettrømme krepsehaler i lake cheddarost jarlsberg brunost philadelphia kaviarmix baconost leverpostei colabokser bacardi razz servelat skinke brelett melange hel kylling purre gulrøtter agurk egg jordbær, bringebær og blåbærsyltetøy også så jeg en lekebil der inne, av alle ting........
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2010 #23 Skrevet 3. juni 2010 OG HVORFOR SPØR DU OM DET? HAR DU NOE MED DET ELLER? ER DET KANSKJE NOEN REGEL OM HVA MAN BØR OG IKKE BØR HA STÅENDE I KJØLESKAPET, OG HVOR LENGE DET KAN BLI STÅENDE DER?
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2010 #25 Skrevet 3. juni 2010 Mye av det du har i kjøleskapet som ikke behøver å stå der, HI. Fks. ketchup, tunfisk og sennep... Det tåler romtemp:) Hvis du har dårlig plass mener jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå