Gå til innhold

Har "arvet " en katt og lurer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dvs.jeg har passet katten siden eieren lå på sykehus. Nå er eieren død og jeg er aner ikke hvor jeg skal henvende meg for den trenger sårt et nytt hjem. På Finn.no svømmer det over av katter , Dooa var ikke så interessert heller siden det er en voksen innekatt.

Noen som har noen forslag til hvor jeg kan henvende meg ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakt dyrebeskyttelsen, eller dyr legen som kan hjelpe deg med omplassering av pusen. Håper du finner ett trygt og godt hjem til den :)

Skrevet

Jeg skulle gjerne tatt den :)

Meeen, har dessverre en hund som er glad i katter, og ikke på den gode måten :P

Du kan prøve å henge opp lapper på butikkene rundt om kring. Er nok noen som kan tenke seg en voksen, husren innekatt! Er den sterilisert?

Skrevet

Kan du ikke beholde katten selv?

Skrevet

Hei alle og takk for svar ..

Jeg skulle gjerne ha beholdt pusekatten selv, han er en stripete sånn ala makrellkatt og makan til personlighet... Men jeg har kanin som pus gjerne vil knerte, og er deltidshjem for 2 hunder.. så nei ha fortjener bedre.. han må være et flott selskap for noen voksne alene.

Dooa er dyrebeskyttelsen, de skal nesten ha søknad/cv før de vurderer... Ikke lett dette... men jeg skal høre med veterinæren her..

Skrevet

Prøv foreningen for omplassering av dyr - fod. Du kan også høre med katter i nød. Uansett hvor du ringer er jeg dog redd du møter på samme problem.

Ellers er vel den katten de etterlattes problem sånn egentlig - hva sier de?

Kan man ikke tilby noe for katten håper jeg du får ut penger til avlivning fra dødsboet, eller spanderer det på katten selv. Vi trenger ikke enda et individ her i landet uten tilsyn og mat. Mulig hjerterått, men slik er det.

Skrevet

Helt enig i at det er de etterlattes problem, og de har vel gjort det rimlig klart at det blir ei sprøyte hvis dette kan ordnes på annen måte litt kjapt...Synd for det er en så utrolig god katt..

Skrevet

Hei .. så ikke svaret ditt før nå jeg.. Vi bor rett på utsiden av Oslo.. retning Lillestrøm

Skrevet

Den avdøde eieren har ingen slektninger som ønsker å ta over katten?

Skrevet

Enda ingen løsning altså... Kjempe trist :( Jeg blir så lei av at ikke myndighetene kan regulere dyrehold i dette landet langt bedre! På den måten ville det ikke vært for mange katter og du hadde sikkert fint funnet noen nye eiere til denne stakkar'n også

Skrevet

Hei !

Nei det har ikke skjedd noe mirakel her enda :-( Det er få etterlatte og de har nok med sitt. og har andre dyr.

Eieren var en frisk kar fram til 1 mnd siden,- havnet på sykehus og døde. Han etterlot seg en sjarmerende sak på fire poter...

Skrevet

Hvor gammel er katten?

Skrevet

Han er et sted mellom 6 og 8 år gammel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...