Gå til innhold

Kattefødsel ¨pågår... (hjelp noen)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katta vår har holdt på å føde i maaange timer nå... Kommet 3 kattunger i løpet av ca 1 time.. er over en time siden siste kom ut, men nå har hun begynt å skrike igjen...

What to do? Er vel for lenge mellom til at det skal komme en til nå???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være det er en til som sitter fast. Første gangen katten her fikk kattunger kom det fem i løpet av et par timer, så roet det seg, så var det på an igjen, den satt fast, så gubben måtte trå til som jordmor, og dro den ut etter bakbeina..Huff, stakkars pusemammaen..

Skrevet

Har morkaka kommet ut?

Det kan fint gå en time eller to mellom ungene. Men dere bør følge med med tanke på om noen sitter fast eller er død. Men foreløbig kan dere bare la katten være i fred og ikke begyn å styr med henne (med styr mener jeg å kjenne etter, fikle eller fingre på katten)

Skrevet

Om det ser ut som hun presser og ikke noe komme.så trenger hun hjelp.Ring vakt telefonen til dyrelegen...Hadde rimgt uansett jeg hadde jeg vært deg..Høres litt rart ut..

Få høre hvordan det går da.

Skrevet

Er 3 kullet hennes, og det har liksom aldri tatt så lang tid før... hm..

Aldri sett henne sååå aggresiv under selve "pressinga" heller før :s

Noen som vet hvor fort jeg kan sterilisere henne etter fødsel? Hehe

Skrevet

Å sterilisere henne etter fødsel er en GOD IDÈ!.De kan nemlig bli gravid med en gang.Så ikke slipp henne ut iværtfall.Inn med dokassa!!

Ring dyrelgen din i morgen og hør når du kan gjøre det.En katt vi hadde ble sterilisert før ungene var ferdig å amme,men de var store.Og kattemor må jo få fred,men sånn passer oppegående katteeiere på :-) Hadde nok hatt henne på eget rom så hun fikk hvile jeg da iværtfall :-)

Skrevet

Jada, ho ligger i ei kasse på vaskerommet, med do og mat i samme rom! Ingen fare for forstyrrelser med det første ;) (hehe, vasket masse klær idag :P)

Siste kullet er født i slutten av mars, og jeg SÅ hun ble hoppet på av 3 hannkatter mens ho enda ammet :s

Skrevet

I meste laget at en katt må bli gravid 3 ganger nå som en er så opplyst..Å bidra til flere katter som om det ikke er nok av stakkarer som lider.Og ikke minst med tanke på kattemora..

På tide at du kastrerer nå ja.Og opplys de som får en kattunge av deg også.At de bør kastrere.Eller det bør være en av kriteriene for å få kattungen.Og husk,kattunger skal være 12 uker før de gis vekk!

Lykke til :)

Skrevet

Våken, kattemor?

Hvordan gikk det? Kommet flere kattunger?

Hilsen NysgjerrigPetra

Skrevet

var med på det samme i fjor, og ringte dyrlegen, og da sa de at en kattefødsel kan ta lang tid. om det er flere barn kan de gjerne vente et døgn før siste kommer. så lykke til :-)

Skrevet

Det kom to til inatt faktisk! Alt er bra med mor og barn ;)

Skrevet

Så flott! :)

Lykke til videre. :)

Skrevet

Hvor mange kull vi ønsker at vår katte skal få, er vel ingen andres problem? Vi har en utrolig pen langhåret katt som folk ønsker unger fra. Katten er blitt befruktet med vilje, og med en far vi vet hvem er ;)

Skrevet

Lengre opp her har du skrevet at du så at katta ble håppet på av tre hannkatter.. Hvordan vet du da hvem faren er?

Skrevet

Fordi hun ble befruktet noen dager tidligere av den katten vi vet hvem er ;) Var allerede befruktet (iflg dyrlegen vår) da hannkattene hoppet på! Var bare et bevis på at de blir flydd på selv om dem ammer ;)

• 9 år senere...
Skrevet

Hei, kattefødsel akkurat startet, men morkake har kommet først og ser ikke noen kattunger, er dette farlig? Dette er andre kullet hennes men første gang jeg har vært borti dette, blir stresset og vet ikke hva jeg kan gjøre.

alt hjelper 

takk på forhånd hilsen matmor 😕

Skrevet
18 minutter siden, Matmor_nussie skrev:

Hei, kattefødsel akkurat startet, men morkake har kommet først og ser ikke noen kattunger, er dette farlig? Dette er andre kullet hennes men første gang jeg har vært borti dette, blir stresset og vet ikke hva jeg kan gjøre.

alt hjelper 

takk på forhånd hilsen matmor 😕

Ring dyrlegevakt!

Anonymkode: d51bb...1be

Skrevet
På 3.6.2010 den 21.54, Anonym bruker skrev:

Fordi hun ble befruktet noen dager tidligere av den katten vi vet hvem er ;) Var allerede befruktet (iflg dyrlegen vår) da hannkattene hoppet på! Var bare et bevis på at de blir flydd på selv om dem ammer ;)

Hvis hun lot seg parre av flere hannkatter betyr dette at hun fremdeles hadde løpetid og var fruktbar, og mest sannsynlig har kullet flere fedre.

Utrolig uansvarlig å avle på huskatter, spesielt når du lar henne får flere kull per år. Hvis du virkelig var interessert i å videreføre genene hennes hadde du ikke sluppet henne ut etter parring før du var helt sikker på at løpetiden var ferdig, og du hadde også ringt dyrlegen før du spurte på forumet da du trodde det kunne ha oppstått komplikasjoner. 

Skrevet

Kattungene er nå 9 år gamle.

Anonymkode: 905f5...793

Skrevet
1 minutt siden, LillePunk skrev:

Gikk det bra? ❤️🐱

Det er ikke sikkert hun er på forumet lengre, kattungene er jo ganske gamle nå.

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke sikkert hun er på forumet lengre, kattungene er jo ganske gamle nå.

Det er bare fem timer siden. Hun som skrev burde kanskje ha startet en ny tråd, men hun er sikkert (forståelig nok) stresset av situasjonen. 

Håper det går bra. Har dessverre ingen råd å komme med, men ville tatt tipset over og ringt dyrlegevakten. 

Anonymkode: 5eb92...20b

Skrevet

Så kun datoen på noen av de nye svarene, sjekket ikke datoen på det opprinnelige innlegget. 

Hvis man er bekymret for katten sin ringer man dyrlegen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...