Gå til innhold

Flere som venter tvillinger?


vipz82

Anbefalte innlegg

Er vel neppe alene om det?:)

 

Fant det ut på UL idag. 20 uker. Er helt i sjokk! Blir sikkert kos etter hvert, men har tusen spørsmål i hodet..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer! Eg fann det ut i veke 11, saa sjokket har lagt seg :-) No berre gler eg meg og synest eg er utruleg heldig som faar oppleve aa gaa tvillinggravid og bli tvillingmamma. Den foerste mnd var eg konstant paa nettet for aa informere meg, no berre kosar eg meg.

 

Vi ventar to gutar og dei er sikkert toegga (kvar sin fostersekk og morkake). Har oppfolging paa StOlavs, kor held du til?

 

Ps! Meld deg inn i tvillingforeldreforeningen, kjekt med masse info + rabattar i ein del butikkar. Feks saa hjelp dei til ang rettigheitar. Vi skal soeke om aa faa 4 veker loenna permisjon til pappaen etter foedsel og faar hjelp til dette. Det er faktisk heilt absurd at ein ikkje har fleire rettigheitar som tvillingforeldre, alt er knytta til svangerskap og ikkje antal barn...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker innom fra Septemberklubben, og må gratulere deg masse =)

Fikk selv sjokket på privat UL i uke 13, og kan betrygge deg med at det roer seg etterhvert =) Nå er det koselig, men også tungt.. Mange spørsmål som surrer i hodet, men de fleste får jeg svar på hos jordmor el gjennom forumet her..

 

Selv bor jeg i Stavanger og får god oppfølging på sykehuset.. Det er to gutter og mest sannsynlig er de toegga.. På ULen i går fikk jeg vite at de vokste litt forskjellig nå, kjenner jeg blir litt bekymra.. Leste mye om tvillinggraviditet og fødsel i starten, men tar det litt mer med ro nå.. Jeg fikk rett og slett panikk og var sikker på at alt skulle gå galt.. Slike dager kan jeg ha ennå, men det er ikke så ofte.. I helga skal jeg på tvillingforberedende kurs i regi av tvillingforeldreforeningen i Krsand og gleder meg masse.. Har mange tanker omkring fødsel..

 

Masse lykke til videre, det ser utrolig koselig ut å få tvillinger =)

 

Hilsen Elisabeth, 27 uker på vei =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratla :) Jeg er tviilinggravid i 19. uke :) Jeg "visste"det allerede da testen var positiv jeg, og fikk det bekreftet på ul i uke 8, så jeg har egentlig aldri vært sjokkert jeg da.... Jeg vet enda ikke hva det blir, skal på ordinær ul 11. Juni og håper å se det da. Tipper en av hver, tjihi :)Masse lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Gratulerer som vordende tvilling-mamma!!! Jeg er også gravid med tvillinger, gutt og jente, i uke 26 nå. Kjæresten min har to veldig aktive gutter fra før på 4 og 7, og vi ble fort og uplanlagt gravide ca en uke etter at vi bestemte oss for å være kjærester (fire uker etter første date). Dagen etter at vi fant ut at jeg var gravid dro jeg på et lenge planlagt studieopphold utenlands og var borte i 11 uker. Skal ikke si at det var helt enkelt og vil ikke anbefale det videre, men vi overlevde og nå er jeg bare lykkelig over å være hjemme hos han. Da det viste seg å være tvillinger i uke 22 ble vi nok litt matte, selv om det ikke var noe stort sjokk for meg (pappa er tvilling, og det er rart med den magefølelsen...og magestørrelsen ;)). men vi har bestemt oss for å ta det hektiske som er i vente med en stor porsjon humor. heldigvis er kjæresten min en god og oppofrende pappa og mann og jeg kan ikke få fullrost han nok! Vi vet at utfordringene står i kø nå, men vi har full tro på kjærligheten og på viktigheten av ærlighet og forståelse for hverandre, samt at vi sammen skal diskutere oss fram til konstruktive løsninger.

Masse lykke til med videre svangerskap og fødsel! tvi tvi for at vi ikke sprekker snart, det føles litt som om det kan skje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...