Gå til innhold

når er man klar for barn? hva bør man ha gjort med kjæresten først?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

en venninne av meg er gravid også og mener at hun og kjæresten er bedre rustet for å få barn sånn mentalt sett fordi at de har reist på turer sammen, opplevd litt motgang og reist og opplevd ting og sånt noe.

jeg og kjæresten har vært sammen i 2 år nå. vi bor sammen med foreldrene hans, i kjellerleiligheten da, har latt han få viljen sin med å bo her selv om jeg egentlig vil flytte litt nærmere mamman min. men han må jo få viljen sin innimellom han også . vi hadde planlagt en tur til new york men det ble ikke noe av, eneste vi har gjort er en tur med dfds og hyttetur med familien.

men skjønner ikke hva reiser har med familie lykke å gjøre?

skjønner ikke hvorfor hun mener hun er bedre rustet enn meg til å få barn. man trenger vel ikke på død og liv å ha opplevd så mye sammen før man får barn vel? holder det ikke at man er glad i hverandre.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde vært sammen med mannen min i under et år da vi planla å få barn sammen, under to år hadde vi fått vår første. Da hadde vi vært på en tur sammen til Mallorca, men hadde flyttet sammen etter 2 måneder.

 

Nå venter vi nr. 3 og 4, vært gift i 3 år og sammen i over 8 år, kunne ikke hatt det bedre.

 

Det å få barn er jo en veldig stor omveltning i livet, men så lenge begge er innstilt på det og har det bra sammen, så synes jeg ikke det spiller noen rolle hva man har rukket.

 

Er vel litt derfor mange føder barn sent nå, de skal først reise mye, gode jobber i mange år, vært sammen lenge osv.

 

Ikke bry deg om hva andre sier, du vet selv hva som er best for dere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg og kjæresten min har vært sammen 1 år og to mnd når bebisen kommer...!!! Han er fra Nederland og flytter hit i begynnelsen av juli for då er han ferdig med sin utdannelse. Det var bestemt at han skulle flytte til Norge før eg ble gravid. Vi ble kjent mens han studerte et halvt år i Norge og etter det har eg besøkt ham to ganger i Nederland og han har besøkt meg to ganger i Norge... Ellers blir det jo mye skype på nettet (takk og lov for moderne teknologi)!

 

Mange vil nok tenke at vi ikkje har vært sammen "lenge nok" for å få et barn sammen, men det er ikkje tvil i mitt hjerte om at dette er mannen eg skal tilbringe resten av mitt liv med! Bebisen kommer litt tidligere enn planlagt, men vi hadde allerede planlagt å få barn en el annen gang i fremtiden. Vi kommuniserer utrolig godt og har det helt fantastisk sammen på alle mulige måter uten at vi har reist så voldsomt mye sammen!!

 

Så min mening er at om det er rett for deg føler du det langt inn i beinmargen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det samme. Min kjæreste bor i Portugal imens jeg jobber i Norge nå. Vi har reist mye sammen, og bodd sammen i nesten tre år, men vet at det er oss, vil det samme med livet, og det inkl. barn. Så lenge du har bra kommunikasjon og ønsker for fremtiden, har tid før ingenting å si...

 

Å, ja!! Takk og lov for SKYPE!!!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...