Gå til innhold

føkka økonomi.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

kjæresten min har lurt meg så heftig skjønner ikke åssen vi skal få råd til alt barna utstyr. kjæresten min lever i en drømmeverden og tror alt bare skal ordne seg,. han har masse gjeld jeg plutselig har funnet ut at han har.

har dere helt styr på økonomien og vet at dere får råd til alt som trengs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heia.

 

Det er en kjip situasjon du/dere har kommet i!

Vi har en helt grei økonomi, stram, men det går!

 

Noen tips til deg.

- bruk finn både til kjør og gis bort, loppemarked og fretex (der kan du gjøre mange rimelige kupp) mange nettsteder har gratis baby pakker! rimi, apoteket, lindex, Weleda.

- skriv en liste over ting dere MÅ ha. vi gjorde det når vi fikk datteren vår, så krysset familen ut det de ville kjøpe, da slipper du å sitte med to av noe og mangle noe annet.

- Det er veldig mye man kjøper fordi det er sååå fiiint eller sååå søttt som man faktisk ikke trenger!

- de første mnd vokser babyen mye fortere enn du tror så du trenger ikke så mye klær, og du får mye mer klær i gaver enn du tror!

- hvis du har venner/venninner med barn spør om å få låne ting! takk ja til alt du kan arve selv om det kansje ikke er det du hadde ønsket av farger og modeller...

- kjøp det du må ha for de første ukene og kjøp heller det du erfarer at du trenger etter hvert.

- kanskje søke hjelp av en økonomi rådgiver?

 

Masse lykke til til deg og kjæresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

ta dere en tur i banken og ta med ALLT av info ang inntekt og utgifter snakk med de.

kan trøste deg med at det finnes løsninger.

hør og med kommunen om noe som heter start lån/etableringslån

det er et lån med lav rente som kan hjelpe dere å rydde opp i f.eks kredittkort, forbrukslån, o.l

 

men møt begge to!!

virker som han trenger å få det inn "med te skje" det er lettere å se det når andre setter det ned på papiret for dere.

 

det er ihvertfall lurt og få orden på økonomien før barnet kommer, kansje du til og med kan få hjelp til nødvendig utstyr til den lille...

hvem vet...

 

lykke til i allefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...