Gå til innhold

Syns dere det er greit å klippe plen på helligdager/søndager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Personlig ser jeg ikke problemet. Motordur fra gressklipper er en koselig sommerlyd, og folk må få lov til å stelle med hagen sin akkurat når de vil..

Andre meninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er helt ok :)

Men, nå bor jeg på landet, altså virkelig på landet, og den ene naboen vi har bryr seg ikke han heller, så her klippes det plen når det måtte passe :)

Skrevet

Ikke greit!

Det er 6 andre dager i uka, hvorfor bruke søndagen!

Skrevet

Nei, nei, nei! Man kan bråke, støye, klippe, gruse og styre på hver eneste dag. La oss få ha den lille stillheten som søndager og helligdager gir!

(og ps. det fins faktisk lover som regulerer støy på søndager og helligdager)

Skrevet

ja, helt greit, er da man har tid. I borettslaget jeg bodde før gikk det å rundgang å klipppe fellesarealer, da fikk vi liste med de dagene vi skulle klippeog var alltid søndage..hehe.. eller egentlig innen søndag, men nesten alle klippet søndagene

Skrevet

På vanlige søndager synes jeg det er greit å både klippe gresset og henge ut klesvask. Det er snakk om 52 dager i året, og noen få kan ikke få diktere hva jeg skal bruke all den tiden til. Imidlertid synes jeg det går an å vise litt respekt på helt spesielle dager. Jeg henger ikke ut klesvask på langfredag og 1. påskedag. Hadde heller ikke gjort det dersom jeg hadde hatt naboer med en annen religion på deres helligdager. Religiøse mennesker må finne seg i at andre ikke deler deres livssyn, og så er det lov av oss andre å vise litt hensyn iblant.

Skrevet

Enig med deg HI. Dette stille på helligdager opplegget er noe forbaska tull.

Skrevet

Ikke meningen å være anonym, 23:08

Skrevet

"Det er snakk om 52 dager i året, og noen få kan ikke få diktere hva jeg skal bruke all den tiden til"

Ingen som gjør det. Men loven dikterer hva du IKKE han bruke tiden til på disse dagene. Hva du ellers måtte finne på er helt opp til deg selv

Skrevet

Her har vi heldigvis flere naboer rundt oss som klipper og gjør annet utearbeid på røde dager.

Jeg syns det er fint å høre at folk er i gang jeg.

Skrevet

gahhh, denne knappen tar livet av meg.

Skrevet

Vis meg den loven der det står at jeg ikke har lov til å klippe gresset i hagen min!

Det er sant at det finnes noen reguleringer for hva man kan gjøre/ikke gjøre på søndager - trekke ruser, for eksempel. Men gressklipping er lov. Det tar uansett sjelden mer enn 20 minutter, så i mellomtiden får du ta deg en tur innendørs dersom du plages.

Skrevet

Ja, det er akseptert i nabolaget vårt. Men respekterer at barn sover, kirketid og middagstiden.

Skrevet

Jeg syns det er litt prippent jeg, å holde beinhardt på dette med stillhet på vanlige søndager..

Sorry, men det er min mening. Ingen har vondt av litt lyder.

Enda bedre med de som flytter til nabolaget til en flyplass e.l. og klager på støy ;)

Skrevet

Helligdagsloven regulerer støy og støynivå. Så nei, du kan ikke klippe gresset akkurat når det passer deg. Og på slike dager så er det du som skal ta hensyn til andre. Det er snakk om kun få dager i året så det klarer du. Du har mange andre dager å være hensynsløs på.

Skrevet

I loven om helligdagsfred står det at man ikke skal forstyrre med utilbørlig larm. Hva som er utilbørlig larm er et skjønnsmessig spørsmål, men jeg mener ikke at det er lyden av en gressklipper! Og er du ikke enig, kan du jo anmelde meg. Det blir nok prioritert, ja ;)

Skrevet

Har alltid lurt på hvorfor man ikke skal klippe i kirketiden..De aller fleste steden er jo kirken et stykke unna boligfelt, og de som er inne i kirken hører jo ikke klipperen da. De som er hjemme, og klager over at folk klipper i kirketiden, burde vel strengt tatt vært i kirken og ikke hjemme, siden de bruker det som et argument :P

Skrevet

Helt ok, her i nabolaget klipper de fleste plenen på søndagen...er ikke et religiøst (kristent) nabolag her. Alle venter til godt utpå dagen før de gjør det så det blir aldri noe bråk om morgenen.

Skrevet

Jeg er ikke enig i din tolkning av loven om helligdagsfred. Jeg mener at det er f.eks. snekring utvendig på et hus hele søndagen, men ikke gressklipping. Og for å si det slik: Hva vil du gjøre med at jeg tolker loven annerledes enn deg? Tror du virkelig politiet rykker ut mot gressklipping??

Skrevet

Ja, hvorfor ikke? Reagerer ikke på plenklipping uansett. Kanskje om det hadde vært akkurat når jeg hadde lagt meg for natten, men ellers ikke!

Søndager og helligdager er ikke så spesielle. Det er bare ekstra dager man kan kose seg med barna! :-)

Skrevet

Folk flest er vel stått opp til da??? Det er hva jeg tenker på iallfall. Jeg sover gjerne lenge på fridagene mine, og vil helst ikke høre gressklipperne før etter kl.12.

Skrevet

Jeg er kristen, og syns det er helt ok om noen klipper plenen på en søndag eller en helligdag! Tenker ikke over det! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...