Anonym bruker Skrevet 2. juni 2010 #1 Skrevet 2. juni 2010 Har en maxi cosi Hvor gamle er ungene når de bytter....? Hilsen tobarnsmor med dårlig hukommelse
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2010 #2 Skrevet 2. juni 2010 Kommer an på hvor stor ungen er det :-) Min venninnes gutt måtte bytte da han var 5 mndr, gutten min byttet da han var 14 mndr. (0-13 kg seter)
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2010 #3 Skrevet 2. juni 2010 Kommer jo helt an på. Vet om 1,5 åringer i babysete - men også babyer i nr 2 sete. 12-13 kg er grensa på de fleste seter i den klassen. Eller når hodet til babyen når over kanten (mener jeg det var) Vi byttet da jr var 7-8 mnd - siden han ville opp for å se litt mer da. H\gikk fra å være hysterisk i bil, til å digge det. Men han er nå 2,5 år og 12 kg -¨s¨å det varierer ja.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2010 #5 Skrevet 2. juni 2010 OK, takk for svar. Ungen min er 11 mnd, og veier ca 9.5 kg... Da kan hun sitte i det litt til!
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2010 #6 Skrevet 2. juni 2010 vi kunne fortsatt bruke det til jenta var 2,5 år for hun var fremdeles under 13 kg og heller ikke for lang. Veldig fint da vi dro på utenlandsferie i vinter og kunne ha med det lette, lille setet. Problemet er at de fleste enten blir for lange før de er 13 kg eller at de vil sitte mer opp og se, ikke ligge bakover i babystol. Vi byttet til sete nr 2 da hun var 14 mnd.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2010 #7 Skrevet 2. juni 2010 Det er ikke alltid bare vekt det kommer an på, lengden og plassering av selene spiller også inn. Selene må gå omtrent rett over skuldrene, ikke komme opp fra ryggen.(om du forstår?)
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2010 #8 Skrevet 2. juni 2010 De sitter greit forløpig, men de er på det øverste hakket nå =)
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2010 #9 Skrevet 2. juni 2010 Vår fikk sitt andre sete da baby nummer to kom, 22 mnd. Men det er jo ikke relevant for deg. Du må se på når skulderstroppene kommer langt ned på ryggen, da er det på tide å skife. Kommer an på ungen og på sete, store forskjeller. I fars bil var babysete veldig lite, så der skiftet vi lenge før i min bil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå