Gå til innhold

Noen som har peil på speilreflekskamera?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe mitt første speilreflekskamera. Men er veldig usikker på hvilket jeg skal velge.... Tenker at det bør koste under 5000, og være lett å bruke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde absolutt velge NIKON dersom det er ditt første. Skal det ikke koste alt for m ye, er det bare til å velge en eldre modell feks D80.

Spør i butikken ;)

Skrevet

oi, heelt uenig i NIKON, syns det er både værre brukervennlighet og dårligere kvalitet på bildene..

Jeg er også canon-fan. Har 450D selv og er stråååålende fornøyd. 550D har også videofunksjon som er helt fantastisk, søstra mi har det, vi brukte begge disse kamerane i statene nå i mars, og både bilder og opptak er supre. En tredje veninne som var med hadde nokon, vet ikke hva slags type, men hun fikk det til jul, så ganske nytt. Hennes bilder er også bra, men spesilet bilder i mørket er veldig kornete, og rare farger på mye..

Jeg har også en kamerat som er fotograf, han sverger til Canon

Skrevet

Blir bildene kornete i mørket, er ISOen for høy, setter du det på auto, er det sånn som skjer i mørket..

Jeg syns nikon er lettere å forstå seg på. Hvis du ikke har vært borti noe før, er det enklest å lære og huske hva de forskjellige tingene er til. Canon er for de som bruker auto. men skal du bruke auto, kan du like greit kjøpe et vanlig kompaktkamera!

Kjøp nikon, ta et fotokurs (uansett hvilket kamera du velger), og begynn og knips! ;)

Skrevet

Jeg er selv fotograf, og blandt de fotografene jeg kjenner er både nikon, canon og sony som er favoritt.. du sverger jo til det kameraet du bruker. at din kompis som er fotograf bruker canon, betyr ikke at canon er best.

(husk en fotograf kan velge et mer avansert kamera for h*n vet hva det går i uansett, her er HI ute etter noe enkelt siden det er første speilrefleks)

Skrevet

ville valgt Canon!! 450 om du ikke vil ha videofunksjon, 500 om du vil ha video. Syns canon er mere brukervenlig og lett forståleig om du ikke kan mye om kameraer fra før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...