Gå til innhold

Brystkreft? noen som har peiling. plis se hit!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min søster på under 20 år har disse symptomene fortiden:

-Kvalme

-Tretthet

-Uteblitt mens

-Generelt uvel i kroppen

Disse symptomene kan mistolkes som graviditet, men så er det også disse kulene i begge brystene..

De har vokst noe enormt på bare noen uker (for noen uker siden trodde hun det var melkekjertler) Disse er også rugglete å brystene er vonde.

Kan det være brystkreft??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres absolutt ikke ut som brystkreft. *Tisse på en pinne*

Skrevet

Hun har vært til legen 2 ganger, en gang for Hcg test å en gang for blodprøve.. ingen av de viser graviditet.

HI

Skrevet

tviler på at det er brystkreft når det er i begge brystene. mistenkelig kul i bryster foreligger vel kun i d ene brystet. kanskje hun prod.hcg sent eller at hun tok testene for tidlig. ville ha anbefalt å tatt nye tester;P

Skrevet

De er kjempe store kulene og rugglete? husker ikke at mine var rugglete vartfall. hadde helelr ingen kuler..

Hun fikk svar på blodprøven i går som viste at hun ikke var det, å det er over 1 mnd siden sist mens. så da kan det vel ikke være for tidlig eller?

Legen sendte henne til mamografi nå på fredag, da får hun vel litt klarhet i dette, men det er mye tanker i hodet mens man venter også..

Kom også over noe på nettet der det sto at brystkreft kunne gjøre vondt om svulsten var stor eller vokste fort!

HI

Skrevet

om d er for tidlig kommer ann på sykluslengden og om hun kan prod. hcg sent. grunnen til at jeg svarer er fordi jeg var hos legen forrige uke pga d samme. jeg har da kun i d ene brystet, den har vokst volsomt de siste mnd og hun syntes d var mistenkelig når den ikke gjorde vondt. jeg er nå gravid (tidlig svanger.) og nå er begge nesten stein-harde ruglete. greit med mammografi, jeg skal også dit. men jeg ville ikke ha tenkt d verste om jeg var dere! fint om du kan legge igjen en tilbakemelding her på fredag da:)

Skrevet

Okei, håper jo på at det ikke er det, men blir jo nervøs!

Ja, skal gjøre det.. snakkes med henne, kanskje hun skal få komme inn i morgen istedet, så håper på det.

HI

Skrevet

ja jeg skjønner , men er ikke mange dagene til svar nå. men tror og håper d går bra m henne.vi hørs!

Skrevet

Du sa at brystene var vonde og ømme? Eller har jeg lest feil. Jeg har flere ganger fått skrekken med at jeg har funnet kuler i brystet. (har utrolig mange i familien som har hatt brystkreft) Første gangen jeg var der så ble jeg tatt veldig alvorlig, på 2 dager hadde jeg vært på mamografi og tatt biopsi prøve. 2 uker med venting og fikk beskjed at jeg hadde en betennelse i kroppen som hadde satt seg i melkekjertlene. Får av og til disse kulene enda men jeg har roet meg litt ned. Som min lege sa...Kreft er en stygg sykdom som kommer snikende. Er kulene vonde så er det med 98% sikkerhet at de blir borte av seg selv og at det er kun en liten betennelse, kjenner du kulene men det er ingen følelse på de så er det en annen sak.

Skrevet

Hun kom inn til ultralyd idag, å da så de at det bare var kjertler.. å at alt var bra. Mer fikk hun ikke vite, men hun skal til lege på Mandag.

Så forhåpentligvis er det bare en betennelse eller noe:-) Nå ble vi lettet!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...