Gå til innhold

Overtidskontroll på sykehuset

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg vært på overtidskontroll på sykehuset (er 3 dager på overtid).

De av dere som husker mitt syteinnlegg på termindatoen (Har termin i dag, og er super deppa) skjønner nok hvorfor den kontrollen var i dag og ikke om ei uke...

Jeg må bare skryte av personalet der. De tok seg god tid (snakka med meg i over en time), og var så forståelsesfulle og imøtekommende som mann kan ønske. Ble tøyd litt, og skal tilbake for mer tøying på fredag. Prøver å få dette igang "naturlig" før en eventuelt går til mer drastiske steg.

Får ikke sove noe særlig lenger, så de sa at jeg kunne planlegge med de her hjemme at jeg overnatta på sykehuset når jeg skal inn på fredag. Da kunne jeg få medisinsk hjelp til å sove, så jeg får tatt meg litt inn igjen. Det er sannelig ikke alle steder hvor man blitt fulgt opp slik!

Takk til dere som rådet meg til å kontakte sykehuset:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss, så innmari godt de tar var på deg da!! Hvor skal du føde?

Jeg ble strippa på mandag, sov 3 timer i natt før maseriene tok over og har egentlig hatt det siden jeg var på sykehuset. Da jeg ringte i dag for å høre om jeg kanskje kunne komme og bli strippet en gang til tok de ikke telefonen!! Først var det opptatt to ganger, og så tok de ikke telefonen og ikke har de ringt opp heller. Og jeg gidder ikke mase, så da sitter jeg her og tenker at jeg får ta igjen søvnen på dagen og så klare å vente til igangsettingstime på fredag.

Skrevet

Skal føde på Kongsberg. Dette er jo ei lita lokal fødeavdeling, og det har virkelig sine fordeler av og til.

Han legen som var der jobber også i Drammen, og han sa at han likte seg så innmari godt på Kongsberg for der kunne han bruke den tida som trengtes på pasienten i steden for disse 15min per pasient som er vanlig ellers.

Det er ingenting galt i å mase. Du er jo grunnlaget for at de finnes der.....

Skrevet

Ja, får jeg en lik natt den i går så ringer jeg i morgen tidlig og hører hva jeg skal gjøre. Vil jo gjerne starte av meg selv da..

Det har helt klart sine fordeler å føde på et mindre sykehus.. Føler at de sier ja til altfor mange fødende, så det nesten er et standardsvar til alle som ringer at de bare må vente i det lengste med å komme inn på føden..

Skrevet

Så bra du blir hørt :)

Har bare positiv erfaring med Kongsberg fra tidligere jeg også :)

Kan desverre ikke føde der denne gangen (pga de nye kriteriene), men skal dit under barsel-oppholdet mitt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...