Gjest Sekretøsa Skrevet 2. juni 2010 #1 Skrevet 2. juni 2010 Jeg vet jo at en fobi for edderkopper ikke er rasjonell, men jeg klarer ikke å bli kvitt den... Tips??
minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 2. juni 2010 #2 Skrevet 2. juni 2010 det er jo noen terapauter som driver med eksponeringsterapi... du må se og ta på de, skalere angsten din og kjenne den forsvinner fra kroppen igjen... du kan nok få hjelp gjennom fastlegen. jeg har også forbi mot edderkopper, store biller, veps, bier og humler.... så små men alikevel så "skumle"... lykke til:)
Ugl@ Skrevet 2. juni 2010 #3 Skrevet 2. juni 2010 Fungerte å lese og se filmer om dem, da gikk frykt over til fascinasjon for meg i hvertfall. Nå kan jeg holde dem i handa eller se på dem, men jeg liker ikke å få spinn i ansiktet eller en edderkopp på kroppen, men blir ikke hysterisk som før om det skulle skje. Kan fint fjerne edderkopp nett med hånda også nå, det var utenkelig før. Var en psykolog som anbefalte meg å lære mer om dem, og at jeg burde studere dem nærmere og eksponeres i stedenfor å unngå dem i det daglige. Nå¨tåler jeg at de eksisterer, forgifter ikke halve tomta lengre for å bli kvitt dem, bruker kun ved inngang og i hagestua, da mest for andres del og det estetiske siden edderkopp spinn ikke er så lekkert med døde insekter dinglende og annet rusk..
Gjest Sekretøsa Skrevet 2. juni 2010 #4 Skrevet 2. juni 2010 Eh, åja.... kjente jeg ble uvel bare av å lese at jeg skulle ta på dem. Nei, det kommer ikke til å skje! Men jeg trenger nok hjelp... Jeg våknet til at jentungen sa fra om en noget diger edderkopp i stua, og det endte med at jeg ringte en skadedyrsutrydder. Det er for ille....
moota m storebror&lillebror Skrevet 2. juni 2010 #5 Skrevet 2. juni 2010 He he og han kom? Hva tok han for det?? Jeg er også vanvittig redd edderkopper! Der vi bodde før var det mange svære edderkopper!! =( Nå kjøper jeg sånn middel på felleskjøpet og sprayer, det hjelper!!
Gjest Sekretøsa Skrevet 2. juni 2010 #6 Skrevet 2. juni 2010 Såklart kom han. Han lo, men han kom Betalte ikke stort for det, fikk en boks med spray også Men særiøst, det henger jo ikke på greip!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå