Anonym bruker Skrevet 2. juni 2010 #1 Skrevet 2. juni 2010 Er helt utslitt av amming og ammepress. Barnet legger på seg, men vi har kommet i en utrolig dum rytme, noe som går utover begge. Han spiser ca. 5min og sovner med puppen en gang i timen. Han får ingen god sammenhengende søvn og blir heller aldri mett. Han får heller ikke i seg den fete melken. Dette resulterer i en overtrøtt, sulten, skrikende baby med luftsmerter pga at han ikke får tømt puppen ordentlig og en sliten mamma. Slik går det døgnet rundt. Prøvde å snakke med helsesøster om dette, men siden han legger normalt på seg, så var det ikke noe å gjøre med det!?! Og jeg måtte bare fortsette å amme. Han er 4uker idag, og jeg vil gi opp hele ammingen. Jeg føler heller ikke at jeg kan gå noen steder med han, ei heller trilleturer, for han hyler og våkner jo så kjapt og vil ha mat. Føler ikke at jeg har nok næring, men jeg må vel ha det, iogmed at han legger på seg? Jeg har lyst å gi opp hele ammingen, men føler meg så egoistisk som vil gi opp bare fordi at det er slitsomt.. Jeg har jo melk, og han legger på seg, men vet heller ikke hvordan jeg skal få snudd den rytmen han er kommet i. Å gi smokk hjelper bare litt, kan heller ikke prøve å utsette de der 5minuttene, for da illskriker han. :s Er helt rådvill, og føler ikke at hs hjelper så masse heller, siden dette er helt normalt. Og siden dette er helt normalt, så føler jeg meg mer egoistisk som vil kutte ut ammingen. Noen som har opplevd det samme? Eller har noen gode råd? Noen som har kuttet ut ammingen selv etter kort tid? Hvordan var overgangen?
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2010 #2 Skrevet 2. juni 2010 Du ER egoistisk hvis du gir oppe pga noe som enkelt kan korrigeres. Du må rett og slett vente noen timer mellom hver amming. Du må tåle at han gråter og sutrer, men dette vil gå over når han får spist et skikkelig målitd og kommer inn i normal rytme. Han er jo veldig liten enda, så gi ham litt tid. Hans problem er det du som er skyld i, og det er du som kan ordne det igjen. Det kan hjelpe å overlate ham til noen andre og gå ut etter at han har fått mat, hvis du ikke klarer å tåle gråten. Etter 2,5 - 3 timer kan du komme tilbake og gi ham pupp igjen. Dette klarer du!
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2010 #3 Skrevet 2. juni 2010 Jeg synes ikke du bør vente mer enn max 2 timer før du tilbyr han igjen. Vet om mange morsmelk barn som spiste så ofte. Egentlig skal man jo også gi babyen mat så ofte den vil ha når man ammer.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2010 #4 Skrevet 2. juni 2010 Nå ja, det er en sannhet med modifikasjoner. Noen barn har problemer med å kjøre seg inn i en normal måltidsrytme, og spiser for ofte/mye slik HI`s barn gjør. Barnet får da problemer med å bli tilfreds og det blir en ond sirkel nr puppen brukes som trøst. Den eneste løsningen er å vente, og han kan fint vente 2,5 til 3 timer siden han legger normalt på seg.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2010 #5 Skrevet 2. juni 2010 Ja, vi må ut av denne onde sirkelen. Nå får han jo aldri ett fullt og godt måltid. Dette er heller ikke økedøgn, for vi har hatt det slik ett par uker. Kan prøve å drøye måltidene, men syns det er litt fælt når han skriker, og jeg vet at det er pga mat. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå