Gå til innhold

hmm, når fortelle sjefen din?


gutt07<3spire*i*magen<3

Anbefalte innlegg

det lurer jeg på!! når bør det gjøres?

hva gjør dere ang det? og hva skal en si, ikke minst??

litt nervøs på det der=P=P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt individuelt det der tror jeg, og kommer mye ann på hvilket forhold man har til sjefen. Med mine to fortalte jeg det til sjefen ganske tidlig. 1.g etter 2 mnd, andre gang 2 dager etter at jeg selv fikk vite... Denne gangen tror jeg jeg venter til etter sommeren ettersom jeg både har ny jobb og ny sjef.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på, klarer jeg skjule det frem til 12. uke så kommer jeg ikke si noe før det. Men så kvalm som jeg er og så ofte som jeg renner på toalettet kan det bli vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, takker for svar=)

 

joda, går bra sammen med sjefen! men det å bli gravid er kanskje ikke så populært for sjefene? vet ikke jeg=P hehhe...

 

da venter jeg iallefall til jeg er vært hos legen for 1 kontroll=)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på det samme.

 

Bedriver et yrke hvor det blir ganske mange begrensninger helt fra begynnelsen av; røntgen, hormonpreparater osv. Jeg er min egen sjef, men har kolleger som kanskje kan ha nytte av å vite det pga alle hensyn som må tas.

 

Testa positivt i dag, så jeg skal drøye litt og prøve å holde meg diskret unna de farlige oppdragene :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Skal si det etter ferien tenker jeg. Da er jeg vel 13 uker på vei.

 

Jeg har allerede poengert veldig mange ganger for han i det siste om at vi bør sette i gang med å ansette en til. Jeg har for mye å gjøre i dag og det er kun jeg som kan mine oppgaver... Ingen heldig situasjon.

 

Hva jeg skal si.. Ehmm.. Det er verre. Jeg må nok bare gjøre det enkelt å si "Jeg er gravid." ;-)

Vi snakker mye og veldig åpent sammen, så det går nok bra.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Er veldig i tvil om hva jeg skal gjøre. Ble gravid to dager før jeg begynte i ny jobb, og på intervjuet kom det frem at vi har adoptert og står i en milelang kø for å få adoptere nummer to. Men jammen ble jeg ikke gravid. Så det føles ekstra dumt overfor arbeidsgiver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satser på å fortelle det på jobben etter sommerferien, da er jeg ca 13 uker på vei, så det passer fint. Har veldig lyst til å si det til noen allerede nå, men jeg får forsøke å holde meg litt til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste i en gravidbok at en bør fortelle sjefen det like før en går til kontrollen.. er det merkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det til sjefen min i dag. Vi kan prate om alt. Jeg er 6 uker på vei nå. jeg jobber skift, så hun ringte meg i dag for og høre om når jeg skulle ha ferie, og da fortalte jeg det samtidig :) Hun ble jo overlykkelig på mine vegne :) Og ønsket meg masse lykke til videre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist fortalte jeg det når jeg var ca 2.5 mnd på vei. Kom for seint på jobben grunnet blødninger. Og måtte på sykehuset for å ta ul(alt var bra)

 

Nå ca 3 mnd, om jeg klarer å holde meg. Er bare dere og samboer som vet det.

 

Vil skrike det ut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid for første gang. Har PCOS så vi har gått til lege å få undersøkt og begynte på medisinering. Etter 2. kur så klarte vi det :) så er nå 7+4 og er veldig spend på om det går. Men er veldig nervøs for å si det til sjefen min. Jobber i apotek å ble ansatt 1 mai i år. Har tenkt på om jeg kan bli oppsagt i prøvetiden jeg har? Eller er ikke det grunn nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner at jeg blir litt lei meg over at så mange er redde for å fortelle den glade nyheten til sjefen... Kan hende er jeg litt naiv, men er det ikke slik at de fleste vil få en positiv reaksjon? Jeg har selv valgt å vente til etter ferien (vurderer dog å ta en telefon før ferien er over, i det magen plutselig har begynt å vokse og det kan jo være greit å ha sagt det før noen begynner å lure). Jeg har forståelse for at det kan variere mtp. arbeidssituasjon, selv er jeg lærer og jeg vet at det kommer til å gå greit for arbeidsgiver å finne en erstatter i tiden jeg skal være ute - men det vil vel gå greit å de fleste andre jobber også? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er idag 7+5.

Fortalte igår min nærmeste leder om at jeg er gravid. Hun fortalte det videre til sjefen, uten at andre skal vite det ennå.

I og med at vi har ikek fortalt det til familien engang.

Sa det så passtidlig fordi jeg er utrolig kvalm og dårlig, men velger å stille opp på jobben i en stundt til...

Vil helst være hjemme og slappe av til kvalmen avtar, men det er dessverre ikek mulig.

Hun tok nyheten med et smil, mens jeg gruet meg til å fortelle :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt å fortelle det etter ferien, er i 9.uke nå. Så sant jeg ikke forteller det i neste uke for da er det ny tur til Riksen (blir fulgt opp tett pga diabetes), og blir da borte fra jobben "halve" onsdagen, for 3. gang på kort tid....

Gruer meg ikke til å fortelle det til lederen min, hun er selv nygift så det forundrer meg ikke om hun også blir gravid snart :)

 

Hvis det er noen som opplever å få negative reaksjoner så tenker jeg at slik skal det ikke være. Har mest lyst til å rope det ut til hele verden, men så enkelt er det nok ikke. Har ikke fortalt noe til familien ennå. Venter mer "negative" reaksjoner der, men "komplisert" forhold til en bror, er selv 44 og har diabetes og "gamle" foreldre. I tillegg har min mann 2 voksne barn som heller ikke vil juble.... Men tenker at dette er vårt valg, og jeg gleder meg vanvittig til å bli mor!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...