Gå til innhold

Ang. denne foreldrevolden og foreldre som dreper barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, det er sikkert feil av meg å dømme, men er det bare meg som har inntrykk av at disse foreldrene i utgangspunktet ikke skulle hatt barn?

Jeg mener disse damene som er i forhold med eller har hatt barn med sånne ustabile mannfolk... det må jo ha ringt en bjelle hos dem før de fikk barn med vedkommende...? Har selv levd med en mor med dårlig dømmekraft på menn, og hun fikk barn med en psykopat... Man bør jo kjenne personen godt nok på forhånd når det er snakk om noe så stort som å få barn sammen. Jeg vet at psykopater viser de beste sidene først, før de gradvis blir monstre. MEN, bjellene må da ringe på veien dit...?

Blir litt nysgjerrig på dette. Leste den saken i VG igår om hun lille Alexandra... virket ikke som noen av de foreldrene var egnet til å ha barn dessverre :((

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ser jo hver dag at idiotdamer aksepterer trusler og vold. Ikke rart de ikke blir stoppet i tide, disse galingene..."åååå, som jeg elsker ham selv om han slår meg, truer barna mine og er aggresiv. Sier du at jeg skal gå fra ham? Slem er du ...Må jo ikke være hysterisk heller...."

Skrevet

Du er nok ikke alene.. men noen av tilfellene er jo faktisk uant! En perfekt familie, som har alt.. plutselig skjer det! Helt forferdelig!

Skrevet

Nettopp det jeg mener også... naivitet er roten til masse vondt!

HI

Skrevet

Noen burde nok ha sett signalene tidlig, men stod det ikke at halvparten av tilfellene var ved samlivsbrudd? Altså at samlivsbruddet har skapt et høyt konfliktnivå, med fortvilelse i tillegg.

Det er ganske umulig å vite hvordan en person kan reagere ved samlivbrudd, det kan bli mye tyngre enn man regner med.

For eksempel var det ei mor (og ekskone) som hadde drept sine to døtre på 10 og 12 år! Dette kunne faren til barna umulig ha forutsett 13 år tidligere.

Skrevet

Nei, det er nok mange som plutselig mister forstanden plutselig dessverre...

Men i mange tilfeller er rus det store problemet. Jeg mener barn og rus ikke hører sammen overhodet. Er man rusmisbrukere bør man IKKE få barn. Og heller ikke være sammen med noen som ruser seg.

Hva med han som drepte stedatteren sin på 11 i Steinkjer? Han var både rusmisbruker og hadde tidigere drept samboeren sin...

Likevel er mora til jenta sammen med han?? Blir så oppgitt..

HI

Skrevet

Alkohol vil jeg gjette er den store synderen ettersom det er det vanligste rusmiddelet i Norge. Men hvem går i fra mannen/kona pga en og annen fyllekula? Det tror jeg er de ferreste.

Skrevet

Det er nok dessverre narkotika som er hovedsynderen her...

Skrevet

I følge artikkelen på vg er det alkoholen som er problemet: "Tallene viser også at nesten halvparten av foreldrene var beruset - og i majoriteten av tilfellene på alkohol - da de tok livet av barna.

Alkohol har en evne til å utløse aggresjon, mens narkotika er mer sløvende. De som begår vold har ofte et problematisk forhold til alkohol, forteller Olaussen.

Olaussen peker på at når man drikker alkohol så reduseres evnen til å vurdere situasjoner og seg selv i situasjonene. I tillegg reduseres evnen til å løse konflikter verbalt. Det samme peker psykolog og rusekspert Jørg Mørland på ved Nasjonalt Folkehelseinstitutt."

Kilde: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/foreldrevold/artikkel.php?artid=10007426

Skrevet

Ja, men er dessverre masse narkotika også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...