jentemamma Skrevet 2. juni 2010 #1 Skrevet 2. juni 2010 Har ingen tidligere erfaring med halsbrann, så vet ikke om det er det jeg har.. Er i uke 30 og har den siste tiden begynt å føle ubehag etter at jeg har spist, særlig på kvelden/når jeg ligger i senga og skal sove. Føles som om maten sitter i halsen, som en klump og det "svir". Føles nesten som om jeg skal spy selv om jeg ikke er direkte kvalm.. Er det dette som er halsbrann?? Er det noe man ev. kan ta mot det som ikke er farlig for babyen?
Gjest Skrevet 2. juni 2010 #2 Skrevet 2. juni 2010 Det er antageligvis det ja:) Det du kan gjøre er å kjøpe gaviscon på apoteket. (jeg liker tyggetablettene, andre foretrekker flytende. Det er samme virkninga) Og forsøk å kjenne hvilken mat som gjør det værre/bedre. Jeg får det værre om jeg får i meg mye sukker, tomat, banan og krydder, og bedre når jeg drikker melk, spiser brød eller mandler. Noen får mer problemer når de får i seg kaffe og løk. PRøv deg litt fram.
jentemamma Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 2. juni 2010 Takk for svar! Har dilla på tomater for tiden så kanskje skal prøve å kutte ned litt på det:)
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 2. juni 2010 #4 Skrevet 2. juni 2010 er nok halsbrann det ja :S Sånn jeg har det,våkner på natta av det,el gjorde det.. Gått på Gaviscon tyggetabletter som hjalp litt (men legger seg bare som et lokk over,så kommer igjen like fort,hvis man drikker noe etter og ha tatt det) Så gikk jeg over på Nyco fruktsalt,helt genial 1glass før jeg la meg,men funket bare 2uker ca. Så fikk jeg titralac av legen som jeg begynte på i natt (1stk tablett) funker som bare det den og inn til videre...
LittLykkelig Skrevet 2. juni 2010 #5 Skrevet 2. juni 2010 Heldig du er, jeg har hatt halsbrann nesten hele svangerskapet! :S I det siste har jeg begynt å få sure oppstøt og våkner med oppkast i munnen. Herlig.. Sov med hodet høyt, det hjelper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå