Gå til innhold

Til dere som mener at streik er toppen av egoisme.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette fordi at dere ikke får ha barnet i barnehage når dere går til jobben hvor dere har det dere mener er greie arbeidsforhold? Er det ikke da heller egoistisk å ikke unne andre like gode forhold på arbeidsplassen sin?

Tror dere egentlig at vi ville hatt de rettighetene vi har i arbeidslivet i dag hvis det ikke var for tiltak som streik? Dette er ikke Kardemommeby, arbeidsgiverne har en egeninteresse som må følges med og noen ganger utfordres med de midlene man har

Jeg er ikke selv i streik, men har all sympati med dem som er det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er imot den store streiken nå pga den økonomiske situasjonen hele europa er i. HAr ingenting imot at de ansatte i barnehagen får bedre kår...Skulle gjerne hatt det selv. Er sekretær og de tjener nok bedre enn meg, de i barnehagen... Det er dårlig timet. Pengesekkene er tomme. Bedrifter går konkurs. Ledigheten er høy. Dette er ikke riktig tid...

Skrevet

Streiken rammer vel hovedsakelig privat og kommunal sektor? Tror ikke pengesekkene går tomme der. Det er dersom mange andre spørsmål enn penger det streikes om - likelønn, turnus/skiftarbeid osv. Det har ikke noe med Europas økonomi å gjøre.

Når du er sekretær, hvilken utdanning har du da? Det er naturlig at din lønn vil ligge lavere enn de som for eksempel er pedagogiske ledere eller andre ansatte i barnehage med utdanning. Hvis du har en utdanning som ikke kan relateres direkte til din stilling, så får du ikke alltid kompensasjon for dette. Du vil også få sjansen til å heve din lønn og bedre dine arbeidsforhold i en annen omgang, dersom du er fagorganisert.

Skrevet

statlig og kommunal sektor skulle det stå.

Skrevet

Kommunene tjener penger på denne streiken. Familier taper penger. Denne streiken rammer i hovedsak tredjepart. I tillegg er kravene håpløse i disse finanskrisetider. Likelønnskonsepet er heller ikke videre saklig i all dens krav. Med andre ord, dette har ingenting med solidaritet å gjøre men med det faktum at man er drittlei egoisme og tankeløshet og masnglende evne til å forså økonomi.

Skrevet

Jeg er sykepleier og var selv i streik fra fredag til i går, flau som bare det!

Og hvor langt kom vi med likelønnskravet?? INGEN vei!! Bombe..!!

Vi fikk 3,5% lønnsøkning, det samme som staten godtok for en uke siden. Og når det gjelder kommunal sektor, så tror jeg folk har rett og slett mistet litt sympati med dem, de streiker jo HVERT bidige år!

Skrevet

Må si meg enig med siste innlegger her.

De eneste som går seirende ut av denne streiken er kommunene, som sparer millioner hver eneste dag på lønn!!

Skrevet

Det kan jo ikke være sånn at vi må planlegge å ta ut x antall ferieuker HVERT år på grunn av bhg og skolesteik.

for å få mer lønn, må man jobbe for det. Ikke streike, og sitte midt i sentrum av byen og spise is, mens man smiler og har på fancy reflexvest.

Streik er en skikkelig avleggs måte å få viljen sin på.

Skrevet

Enig!! Dette er IKKE måten å få sympati hos folket på ihvertfall!

Det går jo ikke ut over arbeidsgiver denne streiken her, de sparer MILLÌONER hver dag!!

Det går ut over oss vanlige folk som må skaffe barnevakt, evt ha barna med på jobben. Vi får ikke levert bosset vårt, legevakten streiker osv, elever får ikke tatt eksamen osv osv

Skrevet

Får man ikke tilstrekkelig betalt for å jobbe, er det ingen grunn til å selge arbeidskraften sin. Og streik er faktisk et fullt lovlig virkemiddel, eller et ris bak speilet. Sammenlignet med andre land er det svært få arbeidskonflikter her i landet. Som regel løses det rundt forhandlingsbordet.

Skrevet

Problemet er jo da at riset bak speilet er at kommunene sparer penger på dette og at foreldre og andre "kunder" i kommunen taper penger.

Skrevet

Og hvem er det som kommer til å betale for lønnsøkning i offentlig og statlig sektor tror dere?

Det er såklart oss (tredjeparten) det. Regningen kommer i form av økte skatter og avgifter+høyere regning fra barnehagen+økt renovasjonsregning osv.

Men flott at denne likelønnskampen blir tatt.....not

Skrevet

Når f.eks sykepleierne har klart å komme til en enighet med spekter og staten, så må da jammen lærerne og de andre kommuneansatte kunne gjøre det samme!! Sykepleierne fortjener MYE mer lønn enn lærere, som er ekstremt kravstore!!

Skrevet

nå er det ikke primært lærerne det streikes for, men førskolelærere, sykepleiere, assistenter og fagarbeidere.

Det er veldig mange som tror at sykepleierne ikke streiker lkenger, men det stemmer ikke.n Det er bare på sykehusene de ikke streiker.

Skrevet

Men fagforeningen spekter helse har ikke begynnt sitt oppgjør enda, så det er godt mulig det blir flere sykepleier streiker:-(

Skrevet

Streiken går utover de som minst fortjener det som for eksempel barnefamilier, eldre på sykehjem og pasienter på sykehus.

Det er på tide å finne andre måter å bli enige på.

I tillegg er jeg enig i det andre skriver om at Europa og verden forøvrig er i økonomisk krise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...