Gå til innhold

Er jeg helt urimlig og egoistisk? Ift Bonusbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har barnefri 1 uke i sommer, sønnen min skal med bestemor på ferie, barnefar har ikke samvær og jeg er alene med min sønn 100% av tiden.

Kjæresten min sin sønn bor ikke i Norge, han har mulighet til å ha ham her når han vil i sommer av barnetsmor.

Vi hadde planlagt en kjæresteferie den uken min sønn skal på ferie, slik at vi fikk en mye trengt barnefri kjæreste ferie.

Nå spør kjøresten min om ikke hans sønn på 9 år kan være med på denne ferien...jeg kjenner at det er langt ifra det jeg ønsker. Ferie med en 9 åring blir selvsagt enklere enn ferie med min sønn på 5 men alikavel laaangt i fra en stille og rolig kjæreste ferie.

Hadde sett frem til late dager på stranden, uten å tenke på aktiviteter for barn, sene middager med vin og kos. Sex til alle døgnets tider...

Hva tenker dere? Er jeg super egoitisk som vil ha kjæresten min for meg selv akuratt denne uken??

Sagt at vi selvsagt kan reise på tur med begge ungene uken etter om han har veldig lyst å ta sønnen med på ordentlig ferie ferie i utlandet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke si nei, du bare spør om han ikke vil foretrekke en ferie bare dere to. Sannsynligvis har han bare ikke tenkt så veldig langt når han foreslår det ;)

Skrevet

Jeg har også et bonusbarn i utlandet.

Og jeg syns ikke du er egoistisk! Akkurat den uken trenger ikke han å komme. Han kan være der før, eller etter.

Hvorfor skal hans sønn få være med, men ikke din? Da kunne dere reist alle sammen!

Nei, reis alene dere to! :-)

Skrevet

Synes du er kjip, kjæresten din "mister" en uke med sønnen sin pga dine ønsker om en spesiell ferie??

Skrevet

HI her.

Nja, på en måte kan du si at han gjør det, men han har mulighet til å ha ham før eller etter også.

Den ene uken jeg har barnefri fra mitt barn ønsker jeg å ha helt barnefri....sikkert egoistisk, men kjenner at det hadde blitt helt feil...

Hva skulle jeg sagt til sønnen min; vi skal på ferie med xxxx men du får ikek være med!

Skrevet

Hvis det ikke er et problem at gutten kommer uka etter så synes jeg dere burde få denne ferien alene.Du er ikke egoistisk da.

Hvis gutten likevel kommer,så ta med din gutt også.Alt går ikke alltid som planlagt,gjør det beste ut av det :)

Skrevet

..Men hvis gutten MISTER en uke med faren sin er det IKKE greit asså..Da må jeg si du er egoistisk ja ;)

Skrevet

Er selv alenemor og har en kjæreste. Han har ikke noen barn selv, så dette er en problemstilling jeg ikke har, men om det hadde vært slik at jeg på min eneste uke med barnefri skulle bruke med et barn (det får være niese, nevø, småsøken eller kjæresten barn, samma det) i det som egentlig skulle være en kjærlighetstur med kjæresten min, så hadde jeg blitt skuffa og ikke helt ønsket å dra på tur.

Så synes ikke du er egoistisk i det hele tatt. Alle forhold trenger litt voksentid! Tror ungene hadde fått det mye kulere å dra på reise sammen, eller kun faren og hans sønn.

Skrevet

Han mister i den forstand at sønnen da vil være med farsfamilie, altså barnets farmor og tanten i 1 uke og så minst 2 uker med bare far.

Uansett hadde han nok iløpet av de 3, 4 ukene han skal være her hatt en uke med resten av farsfamilien, derfor "mister" i gåseøyne.

Skrevet

En liten kjæresteferie unner jeg alle:) Jeg synes ikke han trenger å komme akkurat den uken. Da er det bedre å finne på noe ekstra uka før eller etter.

Skrevet

Da synes jeg du fint kan spørre ham om han ikke heller vil ha litt ekte kjærestetid, men hvis han savner gutten sin og vil ha mest mulig tid med ham må du nesten respektere det synes jeg.

Skrevet

Off, sendte kjæresten i meld i stad, synes dette ble så dumt. Vil jo ikke være den onde stemoren, hehe...

Har sagt at visst det ikke ordner seg slik at sønnen kan bli hentet av farmor og tilbringe en uke med henne så drar vi 3 på ferie....alternativet er at jeg reiser å besøker venner i utlandet alene, sjønner at typen ikke er super positiv til det!

Håper virkelig ikke at den blir sånn for det blir skikkelig dumt ovenfor min sønn igjen, han vil ikke sjønne hvorfor sønnen får være med oss på "syden" ferie når han ikke skal være med...men men, forhåpentligvis kan sønnen til kjæresten ha en uke med farmor og tante når vi er i syden og så kan far og sønn kose seg 2 uker etterpå!

Hilsen HI

Skrevet

Sjønner deg VELDIG godt jeg. Har du barnefri vil du jo pokker ikke bruke friuken til å passe kjærestens barn!!

Kjæresten din er han uenig med deg??

Skrevet

kjæresten ser det ikke helt fra min side nei, han er nok rett og slett litt skuffet over at min umiddelbare reaksjon ikke var JA, selvsagt kan xxxx være med!

:(

HI

Skrevet

Unner deg så absolutt en barnefri uke.

Håper kjæresten din skjønner det. Han bør sde det fra ditt ståsted også. ikke bare sitt. Du har samvær med barn hele året og denne ene uka er nok innmari etterlengtet selv om du elsker sønnen din. Han har lite samvær med sin sønn s¨han ønsker selvfølgelig mest mulig tid med ham. Men jege r enig med de lenger oppe at din sønn vil føle det urettferdig om dere 3 drar på ferie uten ham.

Skrevet

Takk for støtten 12.26, begynnte å lure på om jeg var helt urimlig siden kjæresten ikke automatisk forstod dette!

Det var liksom det...off ja håper virkelig dette ordner seg uten noe dramatikk!

Sjønner kjæresten min, men jeg vil ha BARNEFRI ferie for første gang :)

Skrevet

Du skriver "...han har mulighet til å ha ham her når han vil i sommer av barnetsmor. "

Så da trenger han ikke komme akkurat når dere skal på kjæreste-ferie. Dra på ferie dere to og så kan gutten komme når dere kommer hjem

Skrevet

Jeg syns helt klart at du burde få barnefri denne ene uken du kan.

Om ikke ville jeg nok heller dratt til venner var jeg deg.

Skrevet

Du er VELDIG egoistisk!! Denne stakkars gutten som sikkert ikke ser sin far så veldig ofte siden han bor i utlandet trenger denne uken!

Han trenger å få være sammen med pappaen sin UTEN din unge tilstede også!!

Jeg blir så sint! Sånne stemødre som deg altså!!!! GRRRRRRRR!!!!

Ta nå denne barnefrie-kjæresteferien en annen gang, og send din egen unge til besteforeldrene!

Skrevet

Anonym 15.33

Hvorfor mener du at han må være alene med ungen sin akkurat denne uken og ikke en av de andre 8-10 sommer ukene?

Skrevet

Ja fysj, stemors barn må vi sende vekk, det barnet spiller jo ingen rolle. Stemor skal aldri kunne planlegge noe, fordi hans barn når som helst kan komme og bli med selv om reisen alt er planlagt og bestillt. Aller helst skulle hun bare tatt livet av seg for at stemødre er fryktelige skapninger er noe vi alle kan være enige om .Fysjom, TENK å bli sammen med en mann med barn og attpåtil tro at man kan ha en kjæresteuke....

Skrevet

Synes du skal spørre deg selv hva slags svar du helt ærlig hadde ønsket hadde du spurt om det samme for din egen sønn og så har du vel svaret.. Synes ikke noe om å forskjellsbehandle barn enten det er dine, mine eller våre.

Skrevet

Ingen som blir forsjellsbehandlet, det hadde det blitt om sønnen til kjæresten min fikk være med til syden og ikke min sønn!

Men nå er alt ordnet, og alle parter happy :)

HI

Skrevet

Så bra HI :=)

Kos dere på kjæreste tur!!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...