Gjest Skrevet 2. juni 2010 #1 Skrevet 2. juni 2010 Jeg vurderer å bestille tid, men er det noen som vet hva ca det koster? Modningsakupunktur altså
Brava Skrevet 2. juni 2010 #2 Skrevet 2. juni 2010 350 kr pr. gang har jeg betalt. Anbefaler at du sparer pengene, jeg har ikke hatt noen effekt iallefall, har bare brukt masse penger etter 6 behandlinger. Er på overtid uten særlig modning. Nå har jeg også begynt å lese forskning som er gjort på slik akupunktur og det ser ikke ut til å ha noen beviselig effekt. Så jeg har avbestilt resten av timene...
Gjest Skrevet 2. juni 2010 #3 Skrevet 2. juni 2010 Ja det er endel penger. Så tror jeg ser det an litt. Min venninde fikk heller ingen effekt. Hun ble satt i gang 2 uker etterpå
DollyD ♥ Vida & Mikkel Skrevet 2. juni 2010 #4 Skrevet 2. juni 2010 Hallo, Jeg tror det ligger på ca. 3-400,- pr.behandling. For min del hadde det kjempeeffekt sist! Hadde da én behandling pr. uke fra uke 37. Endte opp med 3 stk. før jeg fødte dagen før termin. Skal snart igang igjen! Gleder meg! Lykke til :=)
Gjest Skrevet 2. juni 2010 #5 Skrevet 2. juni 2010 Der jeg går koster det 450; per time. Veldig dyrt, men nå har jeg gått der i flere mnd på grunn av mange ting, så jeg kommer ikke til å bytte nå noen uker før termin. Modningsakupunkturen kjennes iallefall godt i kroppen og det kjennes ta noe skjer. Akupunktøren min har også lovet å sette riestimulerende nåler når jeg er mer moden. Jeg har erfart at akupunktur virker på mange andre områder og ved de to forrige fødselene syntes jeg modningsakupunkturen virket bra. Fødte ved termin og noen dager før ved de to andre.
Bellbaby Skrevet 2. juni 2010 #6 Skrevet 2. juni 2010 Jeg begynte forrige uke og betalte kr 500,- for første timen. De neste timene koster kr 350,-. Det er forskjell på om kroppen er "mottakelig" for akupunktur eller ikke, der er vi forskjellige. Jeg for min del hadde ingen tro på dette før jeg var i fødsel sist. Da ville jeg prøve hva som helst og ble veldig positivt overrasket over virkningen. Det gjorde at jeg nå har stor tro på at det fungerer på meg. Da jeg var på hos akupunktøren i forrige uke, sa hun at jeg reagerer veldig bra på den behandlingen. Når nålene settes skal man kjenne at det "strømmer" når hun vrir på nåla, da sitter den riktig. Jeg synes det kjennes som et lite støt. Jeg kjente den følelsen veldig raskt, mens hun fortalte at mange av hennes kunder/pasienter ikke vet hva hun snakker om med denne strømmingen. Noen bruker lang tid på å kjenne det. Jeg skal begynne med fødselsforberedende/modnende akupunktur denne uka (når jeg er 1 dag fra 38 uker på vei). Forrige gang fikk jeg nåler som skulle hjelpe mot halsbrann og vann i kroppen, samt en som skulle virke beroligende. Kanskje er det litt psykisk også, at hvis man virkelig tror på det så virker det, men jeg merket forskjell etter bare den ene behandlingen! Så jeg ser frem til neste behandling, lurer på hvordan kroppen reagerer på modningsakupunkturen. Og jeg må også legge til at jeg definitivt ønsker akupunktur under fødsel denne gangen også :-)
*julybirth* Skrevet 2. juni 2010 #7 Skrevet 2. juni 2010 500 for første time pga ekstra tid og sprm etc, deretter 300 kr pr time..
Gjest Sharazi Skrevet 2. juni 2010 #8 Skrevet 2. juni 2010 Jeg betalte 300 kr første gangen og må betale 200 kr for påfølgende timer. Jeg begynte i uke 37 og går to ganger i uka (Fredrikstad). Jeg vurderer å avslutte, da jeg ikke merker noen forskjell på kroppen, samtidig så vet man ikke alltid dette før etter fødsel, da modningsakupunktur ikke setter i gang fødsel, men gjør åpningstiden og modningsprosessen kortere...
Venter nr tre <3 Skrevet 2. juni 2010 #9 Skrevet 2. juni 2010 Hei Jeg betalte 400 kr i går (første behandling), og skal betale 270 kr pr gang fremover (Halden). Jeg hadde aldri prøvd akupunktur før. Fikk i går. Og er helt i himmelen i dag. Dette er en av de absolut beste dagene i hele svangerskapet. Så jeg irriterer meg litt over at jeg ikke har gått før. Hadde en god natt, sov som en stein. Var bare oppe å tisset 1 gang. Og humøret har vært på topp i dag . Verdt et forsøk. (jeg hadde ikke spesielt trua før jeg gikk dit, var bare desperat,sliten og lei. Men sånn som formen er i dag gjør det ikke noe å være gravid noen dager til)
Gjest Sharazi Skrevet 2. juni 2010 #10 Skrevet 2. juni 2010 Men det er jo forskjell på hvor de setter nålene. Noen setter "energimåler" og "sovenåler" i tillegg til "modningsnålene". Så det er nok derfor alle har så utrolig forskjellige opplevelser av dette...
Venter nr tre <3 Skrevet 2. juni 2010 #11 Skrevet 2. juni 2010 Sharazi: Ja helt sikkert Jeg fikk litt av alle jeg da tror jeg .
T#3 Skrevet 2. juni 2010 #12 Skrevet 2. juni 2010 får det gratis på sykehuset jeg. Ring din fødeavdeling og spør:)
Gjest Skrevet 2. juni 2010 #13 Skrevet 2. juni 2010 Jeg betalte 550 kr første gang og deretter 450 kr. Jeg går egentlig til modningsakupunktur, men får samtidig behandling for halsbrann, allergi og vondt bekken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå