Gå til innhold

Knekkelyder fra magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

En av de verste lydene jeg vet om er lyden av folk som "knekker" i fingerleddene sine med vilje, jeg får helt noia av det. De siste ukene har det hørtes ut som at babyen min holder på med det samme (jeg er i uke 40). Mener jeg har lest noen overskrifter om det her tidligere men finner ikke igjen innleggene. Noen andre som har sånne lyder i magen? Er det leddene til babyen eller er det en annen forklaring? Glemte å spørre jordmor sist....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har det også sånn.. når jeg snur meg når jeg ligger osv.. trodde det var kroppen min som var klikk jeg =\ klokk klokk har hatt bekkenløsing så har til og med tenkt det kunne være det som hadde klikke helt :P

Skrevet

Jeg har de samme lydene. Jeg spurte jm om hva det kunne være, men hun visste ikke. Hun hadde hørt om mange som opplevde det samme, så det er nok ganske vanlig. Hun trodde ikke at det var leddene til babyen vi hørte... En teori jeg har er at det kan være at livmora strekkes og at det da oppstår "knekkelyder. " Hold meg oppdatert da hvis du finner ut hva som gjør dette, nysgjerrig jeg;))

Skrevet

Ja jeg har også opplevd det, men aner heller ikke hva det er. Det kjennes som små bobler som sprekker langt der nede og får alltid masse utflod etterpå....

Skrevet

Slik hadde jeg det i forrige svangerskap, men bare den siste mnd. Og jeg har hørt fra flere hold (bl.a jordmor) at det er leddene til babyen som knekker litt.

Nå er jeg snart 30 uker på vei med nummer to, og har hørt knekking i flere uker allerede. Kommer ofte i forbindelse med når han beveger seg mye. Det er bare sånne små tikke-lyder som kommer hver for seg innimellom, og jeg synes det er både litt ekkelt og artig.

Tror ikke det har noe med livmora å gjøre, og opplever heller ikke noe mer utflod eller noe sånt, så jeg ser ikke noe annen løsning enn at det faktisk er babyen.

Skrevet

Jeg har lagt noen innlegg ang detta.. har hatt det mange mange uker i begge mine svangerskap..

Høres forferdelig ut.. mange som tror det er fosterhinna som strekker seg. Jeg har ikke peiling, heller ikke jordmora mi.. Ungen har det hvertfall bra inni magen :) og veslefrøkna utafor... hehe

jeg trodde det var leddene til babyene når det begynte å bli trangt liksom

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...