litjmaja Skrevet 2. juni 2010 #1 Skrevet 2. juni 2010 i fjor i mars mistet vi vår etterlengtete nr 2 i premature fødsel. Han var kanskje mest ventet på av storebror som i dag er 6 år. Storebror har hele tiden vært med på hele prosessen og så lillebror på sykehuset. han var stolt som en hane. Vi prater med storebror som om han er storebror, noe han tar med seg i barnhagen. og han blir så trist og lei seg om andre unger sier athan ikke er storebror fordi lillebror døde. Jeg angrer ikke på at vi har tatt han med på hele prosessen det har vært bare bra for oss alle. viktig syns jeg. men hvor bastant skal jeg være med de andre ungene, jeg sier jo til de andre barne når de spør om storebror virkelig er storebror så sier jeg at ha n er det, en mor i barnehagen syns jeg var for hard og syns at jeg kanskje skulle revurdere og samtykke til den "påstanden" jeg ble egentlig dritt forbanna inni meg og hadde lyst til å...ja jeg vet ikke. men er det galt av meg å ikke kjenne på andres følelser i denne sammenhengen. Er det galt av meg å tenke at det e viktig at storebror kejnner at han er storebror på samme måte som jeg tenker at jeg har to barn (og ett påvei:)) takk for svar
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2010 #2 Skrevet 2. juni 2010 Jeg synes storebror er storebror selv om lillebror er død. Jeg synes det er rart om du skulle gi deg på dette. Hvis de andre barna sier at han ikke er storebror ville jeg fortsatt med å fortelle at han er det og kanskje tatt det opp med foreldrene til disse barna slik at de kunne forklare dette til sine egne barn også. Jeg ville vel ikke kjeftet på disse barna, bare forklart, for dette er nok vanskelig for dem å forstå. Jeg forstår ikke hvordan denne moren kunne foreslå at du skal gi barn rett i at barnet ditt ikke er storebror. Kanskje noe av problemet ligger her - at foreldrene til barna i barnehagen ikke helt forstår at lillebror er del av familien selv om han ikke fikk leve opp? Nå er det jo en stund siden, men kanskje barnehagen burde snakket litt om det med barna? Hvordan det er å miste en lillebror/lillesøster selv om han var liten og ikke fikk være hos dere? Synes det er spesielt at denne moren synes at dere skal si at storebror ikke er storebror når han har fått en lillebror. Hva hadde denne moren sagt om lillebror var 1 dag da han døde, 1 uke, 1 måned, 1 år? Når synes hun at man blir storebror? Hmmm, merkelig mor dette.... Kondolerer så mye med lillebror og lykke til med den lille i magen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå