Gå til innhold

lever vel på gaten snart...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen som sier at du må møte opp på skolen eller ta eksamen, og du kan melde deg opp i hva som helst på resttorget hvis poenget er å få inntekt, ikke utdanning.

Jeg har forresten en septemberbaby jeg var alene med, men gikk likevel litt på skole det semesteret. Så leste jeg mye hjemme. Tok eksamen som jeg stod på. Med mannen din hjemmeværende har du jo muligheten til barnefri hver dag til å kunne lese.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det bare jeg som ikke liker brukte klær fra fremmede til baby?

blir vel sikkert ikke brukt over 30 000 på babyting.. men det er jo så mye som koster.. vi må feks ha seng til storesøster(hun ligger i sprinkelsengen ennå) baby må ta over den..

slike ting som man faktisk måå ha, er jo dyrt :(

HI

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

-Bli student og la far ta fødselspermisjonen. Han vil da få beregnet permisjonspenger etter lønn siste 10 mnd, og vil få omtrent det han får i dag - istedenfor å være permittert uten penger og på jakt etter ny jobb. Så finner du deg en jobb, evt blir student og får stipend + lån (og sikkert forsørgerstipend).

-Angående å leie/eie -

Alternativ 1) Dere kjøper en leilighet. Betaler huslån+forbrukslån

Alternativ 2) dere leier en leilighet. Betaler husleie+forbrukslån

Penger må du betale uansett, så dere MÅ ikke eie. Det vil nok være billigere å leie enn å eie, selv om det ikke er så økonomisk gunstig. Tviler uansett på at banken vil gi dere noe lån.

-Spar inn der det spares kan. Handle en gang i uken, etter handleliste. Skriv opp alt dere trenger til middager fremover i tid. Handle billige produkter, lag middag fra bunnen av.

-Kutt ned der det kuttes kan. Bruk mobil minst mulig, bytt til lavere linje på bredbånd, spar på strømmen. Prioriter å få betalt ned forbrukslån fortest mulig. Kjøp lite klær til dere selv, og velg kjeder som h&m osv. Blir mye salg på klær til høsten, sett av penger til det og kjøp på salg.

-Sjekk nettet for babyutstyr. Mye billig og gratis på finn.no. På h&m og lignende nettsider er det egne tilbudssider for babyklær, mye fint og billig. Ellos og spar kjøp har også gode tilbud på nett. Ønsk dere babyklær og babyutstyr av familie. Om en av dere snart har bursdag kan dere ønske dere penger eller babyutstyr til bursdagen om noen vil gi dere gave.

Skrevet

Trodde når jeg leste det første innlegget ditt hi, at du hadde innsett at dere har en tøff tid fremfor dere, men når du nå svarer og sier at dere ikke kan bo et annet sted, overhodet ikke orker bo trangt, ikke kan gi opp bil, må bruke voldsomme summer på den nye babyen, så forstår jeg jo at du ikke har innsett alvoret overhodet. Enten er du veldig ung, eller så har du vært vant til at andre har ordnet opp for deg hele livet. På tide å hoppe ned fra sin høye hest og gjøre det som trengs i denne situasjonen nå!

Hilsen meg, som har jobbet minimum 50% siden jeg var 15, og hjulpet til med både tid og alt jeg tjente hjemme i tøffe tider.

Skrevet

går ikke an å komme seg inn på linken( har visst hvert inaktiv for lenge) ;)

HI

Skrevet

resttorget har jeg aldri hørt om engang..

jeg kan alltids begynne på lærlingetid da..

HI

Skrevet

Da søker du på nytt da vel?!!?!

Skrevet

tenkte mer på lita seng til ei på snart 2! hehe:p ikke gammel,skitten ihjelpult seng.. æsj..HI

Skrevet

Da går du på ikea da vel. Trenger vel ikke svare frekt fordi om.

Skrevet

ja ikea er en fin plass;) prøvde ikke å svare frekt heller.. er bare frustrert! unnskyld:)

HI

Skrevet

sauen og ungene:

takk for gode idèer! :)

HI

Skrevet

hehe,nei.. har ikke minID greie på nav:)

HI

Skrevet

Trenger jo ikke logge inn med minid for å søke opp ledige jobber.

Skrevet

Er mye fint brukt tøy og ting på Finn.no.

Skjønner at det er billigere å bo på landet, men er også mindre jobber....

Har et Maxi Cosi citi bilsete hvis du vil ha.

Noen bekjente som skulle hatt det, men så fikk de et nytt i gave av svigerforeldre.

Skrevet

takker for tilbudet,men vi har et 0-13kg`s bilsete etter storesøster!

HI

Skrevet

dere får tro hva dere vil. men vi har det faktisk veldig tøft for tiden.

HI

Skrevet

Ut fra svarene dine virker det ikke sånn..

Skrevet

hmm.. javel, det er ditt syn på saken.. hadde aldri orket å lage en tråd som dette på tull. men som sagt,tro hva du vil! bare vær glad du har et bedre økonomisk liv enn meg.. trenger ikke å rakke ned på meg,bare for at jeg holder på å falle i et svart hull.

HI

Skrevet

Tips til deg HI, vikarbyrå kan sikkert hjelpe deg med jobbing så lenge du klarer og jobbe, og de kan sikkert hjelpe mannen din og. vikarbyrå har vært redningen for meg flere ganger

Skrevet

Det er jeg som er Anonym 12:02, kan du svare meg da? Greit at vi får vite hvor mye dere får inn og hvor mye dere bruker. Du er jo anonym du også, så skjønner ikke at du vil holde det hemmelig. Jeg kan godt sette opp budsjett og hjelpe deg med det økonomiske. Jeg studerer selv økonomi, så har peiling.

Skrevet

Folk har brukt tid på å svare deg med gode råd som kan unngå at du faller i dette "sorte hullet". De gidder du ikke høre på, og bruker heller tiden din på å kritisere og fortelle at ingenting er godt nok. Om du er et troll eller ikke, det bryr meg midt bak egentlig. Uansett er det dårlig gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...