Gå til innhold

Lamaze- noen som har vært borti dette eller erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Ble anbefalt av jordmor å ta kurs i Lamaze-teknikken.

Det er visst puste og avspenningsteknikker som du skal bruke aktivt som smertelindring under fødsel, samtidig som gjør fødselen lettere.

Er det noen som har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var på Lamazakurs rundt uke 34 tror jeg. Det var helt topp! Vi lærte masse om fødselen og om pusteteknikker som kan brukes til smertelindring. Både jeg og mannen min syns kurset var veldig lærerikt. Dessverre får jeg ikke prøvd ut det vi lærte i denne omgang, for her blir det keisersnitt pga seteleie. Men jeg syns likevel det var bra å gå på kurs. Jeg grudde meg i hvert fall mye mer til fødselen før kurset enn etterpå.

Skrevet

oki :)

takk for svar :)

Skal sjekke om det finnes slike kurs her i Bodø..

Skrevet

Jeg har også vært på Lamazekurs og synes det var superbra. Har riktignok ikke født ennå, men dog :) Fins mye lesestoff om det også, i Sverige fins et Lamazeinspirert kurs/bok/video som heter "Annas profylax". Har aldri lest den, men sånn i tilfelle du var interessert eller ikke fant et passende kurs :)

Skrevet

Jeg gikk på det. Syns det var veldig bra å være på og det hjalp meg en del i modnings og tidlig åpningsfase. Råder deg imidlertid til å øve på teknikken en del hjemme!

Skrevet

Jeg var på kurs i forrige svangerskap. Lærte mye om puste- og avslappingsteknikker, samt hva som skjer med kroppen under fødselen.

Absolutt verdt pengene.

Skrevet

Hei og hå!

Fødte i seteleie sist og takket være Lamaze kurset så arbeidet jeg meg utrolig smertfritt gjennom hele fødselen. Anbefales på det sterkeste!

Skrevet

Godt å høre! Trodde en stund at jeg var litt gal ettersom jeg har tenkt å føde naturlig selv om bebeisen skulle finne på å ligge i seteleie. Virker ikke som om andre har vurdert det samme en gang, fint å vite at det går an ;) OG at Lamaze hjelper! Skal øve nå...

Skrevet

Det arrangeres kurs i Bodø. Se på lamazekurs.com. Tror det skal være kurs 5. juni og 31.juli, koster 700,-.

Skrevet

Åh, tusen takk for svar :) Fant kursoversikten nå :))

Skrevet

heia! kor e d de har kurs i byen? hadde jo vært litt artig å prøv d :o) d va ei som prata nåkka sånn kurs om pusteteknikk som d hadde på balansen..... e d d samme?

Skrevet

ja, fant ut at det er på Ballansen. Men det er kurs i morgen og 31 juli.

Har skrevet mail til de og ytret ønske om at de kan ha et kurs i mellom de to kursene. Skal du være med om det blir? Tror det kan være verd det. :)

Skrevet

Tenkte det hadde vært greit å kunne det, for jeg vurderer sterkt hjemmefødsel :))

Skrevet

æ ska lufte d før gubben først... oi kor spennende m hjemmefødsel :o) du har jo heldigvis ikke så langt t sykehuset om d skulle skje nåkka gale....:o) går d bra ellers da?

Skrevet

ja, går kjempebra :) Men ungen er ikke så snill med ribbeina mine.. stakkars meg, hehe :) Skal nyte de siste månedene nå, for det er jo siste gang jeg er hybelvertinne :) Holder liksom med tilsammen 5 barn nå.. hehe :) Enn du da? bekkenet værre eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...