Gå til innhold

hva ville du gjort?? ang sykemld..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynnte på sykmld 60 prosent i 2 mnd nå, de to soste ukene har jeg hvert 100 prosent, neste uke begynner jeg 40 prosent igjenn, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre, har så sinnsykt vondt i bekkene fått, gjør vondt når jeg står,går og sitter.. Ville dere ringt til legen og sagt at jeg ikke klarer og gå tilbake?? er redd for at legen tror jeg bare siser d for og være hjemme, men det er ikke tilfelle, Har en ganske tung jobb fysisk, mye løftig ,draging og mye gåing og bilkjøring.. jobber som salgskonsulet og setter opp mye varer ute i butikk som veier allt fra 2.5 til 5 kg per kolli.. så er det kanskje i snitt 50 kolli i per butikk så har jeg gjerne 8 butikker dagelig.kanskje mer...så da blir det veldig tungt..

så har en ganske streng lege når d gjelder sykmld , og jeg skjønner at de må være streng men jeg kommer ikke til og klare og utføre jobben min sånn som jeg skal:/ litt syteinnlegg dette her .. :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stå på ditt, det er din kropp og din baby. klarer du ikke så klarer du ikke! Gå og endre sykmeld om det er det du ønsker selv, og bli heller hjemme og passe på deg selv og baby`n i magen. er uansett ingen som takker deg om du jobber selvom du ikke igrunn klarer :) God bedring :=)

Skrevet

Hadde ringt legen og sagt det som det er. Helt sikkert ikke noe problem!!!

Skrevet

Jeg er i samme situasjon. Jeg ble 20% sykemeldt og var det 1 mnd. Men så ble jeg mye verre å fikk 100% sykemelding i 3 uker.. Jeg har ikke blitt noe bedre og har også en tung krevende jobb. Jeg tror ikke jeg klare å gå tilbake enda.. Har så vondt i bekkenet at jeg sover ikke om nettene lenger.. Var oppe 6 ganger i natt.. Må ta hensyn til deg selv. Er ingen som takker deg etterpå for at du slet deg ut. Så kan du risikere å slite med bekkenløsning etter svangerskapet også hvis du ikke er forsiktig.

Håper du blir bedre. Jeg skal til manuell terrapaut neste uke for å få behandling. Kanskje du kan prøve det?

Skrevet

Bare si at du trenger sykemelding. Det er faktisk litt din rett til å bestemme dette selv. jeg kjenner jeg er mektig lei av at legene skal være så inmari strenge på gravide og sykemelding. Dette er en liten periode av livet vårt og har man det ikke bra så hvorfor slite seg ut på jobb? Det er jammen mange andre "grupper" i samfunnet de kan starte med i stedet når det gjelder sm.

Og hører jeg en gang til at graviditet ikke er en sykdom fra en middelaldrende mannlig lege så kakker jeg han i hodet!

Ære være de som er friske og spreke hele svangerskapet, men sånn er jaggu ikke realiteten for mange av oss.

Ja, da fikk jeg blåst ut litt her og:)

Stå på:)

Skrevet

jeg har også slitt litt med de samme tankene. Litt dårlig samvittighet, og tenk om jeg ikke blir trodd.. men så er man faktisk ikke "frisk" nok til å klare 100% jobb.

Men det er faktisk ikke hver dag vi er gravide, og det er ikke alle som går friske og har masse energi gjennom et svangerskap. Så lytt til kroppen, og føler du at det blir for mye- ja, da roer du deg ned! ;) har mamma det bra, har bebisen det topp!

Jeg begynte å føle meg myyye bedre, når jeg slapp den dårlige samvittigheten, og koser meg med den ekstra energien jeg får ved å ikke dra på jobb hver dag, istedenfor å bruke den heeelt opp, og gå på minus! Slapp av, og kos deg med bebisen i magen! :D

Skrevet

Jeg er bare så enig med alle kommentarene hær! Jeg er 40% sykemeldt, jobber på sykehus og er mye tunge løft og travle dager, sliter med lite energi, hodepine og bekkenløsning og er bare i uke 14...Sykemeldinga mi går ut neste uke så tror jeg må dra til legen og få ei ny.. men er så usikker på om jeg skal ta 100% eller samme som nå. men jeg vill jo kose meg i svangerskapet og ikke gå å være utslitt og dårlig pga at jeg har vært på jobb=/ på arbeid hos mei sier de fleste at man må no kan jobbe normalt når man er gravid og at d ikke er vitsi og være hysterisk og late som man er syk.. kjenner jeg blir såret inni meg når di sier sånn... er lærling så er ikke bare bare å sykemelde seg heller.. så skjønner tanke gangen deres.. men sant er det at man ikke få noen takk etterpå man har slitt seg ut.... huff ble mye syting hær ja... Litt gått å se at det ikke er bare meg som tenker sånn..

Skrevet

Jeg er sykmeldt 100% nå, er lærling på sykehjem og det ble for tungt med bekkenløsningen slik den er nå. Klarte jo nesten ikke gå etter en time på jobb i tillegg til at jeg da hadde problemer flere dager etter å slitt meg gjennom en arbeidsdag. Så da fant både jeg å legen min ut at det er bedre at jeg er hjemme en periode og tar vare på meg og bebisen i magen. akkurat nå er jeg glad for det for det har blitt så ille at jeg er på krykker, men håper jeg skal bli bedre etterhvert hvertfall for en periode.

Men som sagt, man må ta vare på seg selv også, da tar man også vare på bebisen i magen:)

Skrevet

ja det er akkurat det som er, babisen er jo det viktigste i livet nå:) får jo ingen takk senere uansett.. jeg klarer å jobbe noen timer så er jeg skutt... må du forlenge lærlingetiden da? og hvor lenge har du vært lærling? jeg er ferdig i september, har en mappeoppgave igjenn så er jeg ferdig med allt og klar til fagprøve.. så er litt kjipt om jeg ikke blir færdig i september når alt er i boks

Skrevet

Ja da forstår jeg at det er kjipt om du ikke blir ferdig da...

Jeg holder bare på med første året, har fått det første halvåret godkjent. Så om jeg kan bynne å jobbe snart igjen kan jeg ta 1-2 mnd ekstra senere. Blir det ikke bedre snart, har jeg jo mistet så mye læretid at da er det bedre å bare være sykmeldt eller en annen løsning slik at jeg fremdeles er ansatt som lærling, men utsetter resten til etter permisjonen.

Skal snakke mer med kommunen om det etter neste legetime.

Synes det er litt komplisert når man er lærling, blir så mange å forholde seg til og som skal ha en mening...

Håper virkelig du kan få avsluttet, men ta vare på deg selv og bebisen oppi det hele da...:)

Skrevet

ja sånn ja, vist du er så tidlig i lærlingeløpet er det sikkert tungt å fullføre om du skal gå å være dårlig..bare lønna som er kjip;P

får håpe du blir bedre da:)

Trivest du som lærling ellers da? Valgt rett liksom:)?

ja er litt komplisert... sjefen min mener det blir dumt om jeg må ta i gjenn noe siden hun mener jeg har lært det jeg skal og gjennomført allt.. Men det er klart vist jeg får godkjennt med så mye sykemeldinger så blir det ikke rettferdig for den andre lærlingen.

men skal prøve i det lengste og gå på jobb allefall noen timer om dagen:)

Skrevet

Ja lønna er ikke akkurat god nei hehe

Har du lært alt du skal og sånn også er det jo kjedelig å måtte ta igjen noe, håper det ordner seg for deg...

Om jeg trives som lærling og med valget er egentlig både ja og nei hehe Jeg trives veldig godt med og jobbe både med eldre mennesker og mennesker generelt, men tror ikke det er sykehjem jeg vil ende opp med som arbeidsplass, da ønsker jeg heller og jobbe med barn, utviklingshemmede eller sykehus og det kan jeg da etter fullført lærlingetid... men er også litt usikker angående arbeidstid og slikt. Jeg har også tatt helsesekretær for noen år siden som jeg mangler 1 skoleår på og vurderer og fullføre det, men det har de så få plasser her.

Er du fornøyd med valget du har tatt?

Skrevet

Takk for alle svar jeg fikk,er bra det ikke bare jeg som tenker slikt :D

Jeg ringte legen i dag og ble sykmld neste uke 100 prosent også, så skal jeg på kontroll neste uke, da skulle vi snakke om hva vi skulle gjøre videre :D

Er ganske lete nå :):)

Skrevet

Synes det hörtes fornuftig ut! Kos deg, og håper du föler deg bedre med tiden! :D

Vi får bare stenge ute alle kommentarer fra folk som ikke helt vet hva de snakker om...

Skrevet

Bra det ordna seg sånn for deg og det ble en løsning:)

Kos deg og ta vare på deg selv og babyen din:)

Skrevet

ang rett valg tror jeg at jeg kommer til å ta annen utdanning etter noen år:P er så usikker...

så bra at du fikk 100% sykmeld da:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...