endelig en spire på vei.. Skrevet 2. juni 2010 #1 Skrevet 2. juni 2010 Er nå i uke 30, mye søvn får dere? jeg er heldig om jeg får 3 t sammenhengende før bekkene gir slike smerter at det er bare og våkne. Sover dere på dagen evnt? jeg har ikke gjort det tidligere, men de siste dagene har jeg tydd til det. De to andre guttene er på skolen, så bør jo utnytte tiden... men hva skulle man gjort uten pc midt på natten ;P
Junijente07- Junigutt10 Skrevet 2. juni 2010 #2 Skrevet 2. juni 2010 Er i min 37 uke nå og merker det er dårligere søvn om natta. Skal jeg snu meg gjør det vondt i bekkenet. Legger jeg meg på ryggen blir jeg uvel. Må ligge høyt med hodet pga halsbrann, og høyt med beina pga mye vann i beina. Har ikke lurt meg til noen nipper på dagen enda, er fortsatt full av energi, men drøyer med å legge meg i håp om ikke å våkne klokka 2 på natta for så å se på den fram til 5-6 tiden da jeg gjerne sovner igjen. Husker fra forrige svangerskap så tok jeg et varmt bad og varm melk med honning før sengetid, det skal virke beroligende. Hmmm verdt å prøve på i kveld, ja det tror jeg jeg skal!
Pixie Power Skrevet 2. juni 2010 #3 Skrevet 2. juni 2010 Sover vel bare et par timer sammenhengende. Noen netter våkner jeg hver time. Til sammen på en god natt blir det kanskje maks 5 timer med veldig oppstykket søvn. Så kvaliteten på søvnen er jo tragisk dårlig. Er pga tisseturer jeg sliter, og det har vart nesten hele sv.skapet. Bruker dessuten lang tid på å sovne, og våkner grytidlig uten å få sove igjen. På morgenen må jeg ofte stå opp tidlig pga ryggen, trenger å røre meg. Er helt avhengig av å sove på dagen :-) Har gjort det siden jeg ble sykemeldt. Før det var det litt krise, hehe, for jeg duppet jo nesten av foran data'n på jobb (måtte ta meg 5 minutter på do et par ganger om dagen og lukke øynene så ingen skulle se det....og la meg nedpå en halvtime før middag).
Bellbaby Skrevet 2. juni 2010 #5 Skrevet 2. juni 2010 Jeg sover også dårlig. Sliter både med kløende følelse i kroppen, bekkensmerter og dobesøk. Våkner jevnlig av at jeg har ligget for lenge til én side og da verker det i bekkenet, og det er da litt av en snuoperasjon for å få meg andre veien.. he he :-) Føler meg litt som en hvalross :-) Så tenker jeg at jeg like gjerne kan tømme blæra med det samme jeg er våken. Og sånn holdes det gående natta lang, er heldig hvis jeg sover 2 timer sammenhengende. Jeg har ikke vært flink til å sove/hvile på dagtid før nå de siste dagene. Er 37+5 idag. Men nå har jeg i tillegg blitt skikkelig forskjølet, så i frykt for å skulle føde med pustebesvær hviler jeg veldig mye nå. Må bli frisk - fort! Og jeg merker at jeg får mer energi av et par timer søvn på dagen. Anbefales!
vbu Skrevet 2. juni 2010 #6 Skrevet 2. juni 2010 Jeg er heldig hvis jeg får en time sammenhengende søvn på grunn av bekkensmerter og kynnere. Sover litt kvelden i blandt men har ikke alltid tid. Har vært sånn i snart en og halv måned (er 30 uker på vei). Ser ikke akkurat frem til at det blir noe bedre. Har ikke mulighet å sove om dagen selvom jeg var ganske nært å sovne på jobben i går... Utrolig vanskelig å fungere ordentlig på jobb når man ikke får sovet selvom jeg begynner nesten å bli "vandt" til det... Har i hvert fall bra trening i søvnløse netter når ungen kommer .
trollemor86 Skrevet 2. juni 2010 #7 Skrevet 2. juni 2010 Jeg føler virkelig med dere...Selv har jeg 52dagr igjen og enn så lenge ignen problemer med å sove 8 timer hver natt... Hender ofte at jeg sover et par timer til på ettermiddagen også.. Etter å ha lest her inne skal jeg virkelig nyte det og prøve å lade opp til senere dersom det begynner å bli problematisk å sove!
A.S Skrevet 2. juni 2010 #8 Skrevet 2. juni 2010 Heia. Leste nettopp innlegget fra "Nena". Å!! Jeg anbefaler på det sterkeste akupunktur!!! Der deler hun erfaringa si med akupunktur, noe som kan hjelpe på mye av disse plagene dere sliter med. Selvfølgelig virkningen varierer fra person til person, men er verd et forsøk om dere ikke har prøvd.. Snakker ikke om å sette nåler for å få fødsel igang, men de setter jo nåler for flere plager. (for dere som er under 37 uker) Helt utrolig at jeg skriver dette i det hele tatt, for har i alle år og ennå, hatt nåle-skrekk. Men må innrømme etter 3 behandliger med nåler i bekkenet har jeg nå klart meg fint i 3-4 mnd. uten noen behandling. Så klart jeg får vondt i bekkenet de gangene jeg faktisk våkner om morgenen og ikke vært på do om natta, men da gjør jo alt vondt.. Er i uke 32
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 2. juni 2010 #9 Skrevet 2. juni 2010 Ikke sovet mer enn 3-4timer samenhengende siden uke 20 ca jeg... er nå 36uker og "sliter" mer... max 2-3timer da er det opp på do el så våkner jeg at bader i senga.. hetetokter
endelig en spire på vei.. Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #10 Skrevet 2. juni 2010 akupunktur er kjempe bra! jeg hadde stor virkning av det sist svangerskap... nå bruker jeg både det og naprapat,holder meg i sjakk men ikke noe mer... men det der kommer ann på person til person, men verdt forsøk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå