Gå til innhold

Mannen min foretrekker sterkt det ene barnet... Er dette normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min mann er i en veldig vanskelig periode nå for tiden. Jeg har foreløpig flyttet ut av huset og siden han jobber tar jeg meg også av barna.

I dag var han på besøk hos oss. Da han skulle gå ville han bare ha med det ene barnet (helt fra andremann ble født har jeg merket at han foretrekker sterkt førstemann). Jeg sa at hvis han skulle ha med noen, måtte det bli begge to, men det nektet han. "Hvilken regel er det som sier at man ikke kan skille søsken?" og "hvorfor MÅ jeg ha med begge, xxx er det mye mindre styr med om morgenen så jeg tar med h*n" var noen av tingene han sa.

Han tok med seg førstemann til slutt, mot min vilje (jeg har INGENTING i mot at han er med barna, det er supert), jeg ville jo selvfølgelig at han skulle ta med begge eller ingen.

Er dette normalt??? Hva gjør man med dette da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er første gutt og andre jente?

Mannen min virker til å foretrekke å være med gutten vår. Kanskje fordi han letter identifiserer seg med han enn med jenta. Han er ikke vledig flink med småbarn i utgangspunktet.

Skrevet

Hvorfor er det så selvfølgelig at du ønsker at han skulle ta med begge eller ingen? Jeg kommer fra en søskenflokk på 4, og jeg hadde så godt som ALDRI tid alene sammen med mine foreldre. Spesielt ikke med pappa. Skulle ønske jeg hadde fått mulighet til å være alene med foreldrene mine litt. Ikke ALLTID være storesøster eller lillesøster - iblant bare være KUN meg.. Synes ikke det er det minste negativt at barn får tid HELT alene med foreldrene sine- tvert imot!

Det som derimot ER negativt, er dersom det du beskriver over her er en generell tendens. Er pappaen slik hver eneste gang han er med dere/barna? Var han slik da dere bodde sammen også? Gir han tydelig uttrykk for dette også foran barna?

Og isåfall; er minstemann gammel nok til å merke at pappaen prefererer eldstemann? Hvordan reagerer eldstemann på dette? Og hvordan reagerer yngstemann? Har du forsøkt å ta det opp med ham under 4 øyne - forklart hva du tenker om saken?

Skrevet

Nei førstemann er jente. Synes det er veldig rart og ganske trist. Hele familien hans forøvring ser ut til å favorisere henne. Jeg synes det er vanskelig å si noe på og å takle. Hva gjør man i slike situasjoner? Skal jeg tvinge på han andremann og?

Skrevet

Hvis dette var noe han gjorde en gang i blandt med begge så hadde det jo ikke vært noe problem. Han vil alltid ta henne ut av bilen, bære henne, delegerer ansvaret over andremann til meg, mens han har ansvar for første. Alle de minste ting, som mating, hvem som skal bære hvem osv. Barna er for små til å merke det, men jeg synes ikke det er greit selv om. Jeg følte det gikk ober grensen i dag da han ikke ville ha med minsten.

Skrevet

Det er ikke koselig for det barnet som blir satt til side og det er ikke koselig for det barnet som blir favoritisert. Barna merker dette fra de er temmelig små. Han må få hjelp til å se konsekvensene av hva han gjør, om ikke bør kontakt begrenses og da i forhold til begge barna.

Dette vet jeg, for jeg var favoritten. Det var ikke mye gøy i det hele tatt.

Skrevet

Han er rett og slett lat! Førstemann klarer seg sikkert mer selv? Hvor gammel er de? Bruker yngste bleier og ikke første?

Samboeren min pleier å ha eldste mest med på ting, men nå som mellomste er blitt 3 år og klarer seg selv mer, får han være med han også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...