Gå til innhold

Dere som mener der er VELDIG farlig med et helseteppe forran vogna.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

I vinter har lille tuppa sovet med regntrekket på i tre mnd i strekk......... DET er jo mye tettere en når jeg hanger et helsepleded forran åpningen?????????????

Og grunnen til at jeg gjør det; Er så DRIT lei av at alle skal stikke hodet nedi vogna til en hver tid.............

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De damene du henvender deg til nå, er tydeligvis ikke smarte nok til å tenke på lufteåpninger på sidene o.l. Hehe. All or nothing, baby!! :P

Skrevet

ja det var jo god grunn til å tette igjen åpningen! DU er lei. drit i at barnet får dårligere luft! Vær da dame/mann nok til å ta tak i de som stikker hodet ned da

Skrevet

Tre mnd i strekk???

Ikke tatt henne opp en eneste gang for mating eller bleieskift?

Synes det er mye verre enn å dekke til åpningen, eller at noen stikker hodet nedi vogna.

Skrevet

Er ikke alltid jeg rekker å stoppe de gamle damene(de er de værste,,,)

Men svar på spørsmålet da!

Regntrekket er jo myyye tettere, og det drar jeg jo på hver gang det regner ...... ( og det er ikke så sjeldent!)

HI

Skrevet

;o)

Jeg husker jeg skifta ei bleie i februar..... =)

Men svar meg da! Lurer faktisk på dette!

hi

Skrevet

Man snakker ikke om de som så vidt har en flik over med like mye luft rundt, men de som tjorer fast det teppet og sørger for at det ikke kommer luft inn i vogna. Dere får bare forherlige det forarga teppet så mye dere vil, men det er helseskadelig! Forøvrig, gjør hva pokker dere vil med deres unger, men bruk hue litt.

Skrevet

På vogna mi er det luftåpning bakerst. ser ikke problemet med å ha helseteppe forran når det er en god "luke" der bak som ungen får nok luft igjennom? Virker som de bare er ute etter å rakke ned på andre mødre for å føle seg som en bedre mor selv. Huff

Skrevet

Hmmm, dette har jeg også tent på!!! =)

Skrevet

Ja, det blir mye tettere. Hva er det egentlig du lurer på?

Dessuten avhenger risikoen mye av typen vogn du har. Har du en vogn med god utlufting er det selvsagt ikke like ille som det er når vognen ikke har god utlufting. Uansett er det en uting å dekke til vognen. Det dummeste jeg hører er de som sier at ungene MÅ sove ute for det er så sunt med frisk luft, for deretter å pakke vognen inn i trekk eller tepper.

Skrevet

Forsvar, forsvar forsvar...

Hvorfor ikke bare godta at det faktisk er HELSESKADELIG? Trenger ikke komme med så mange unnskyldninger på hvorfor hver enkelt gjør det. For uansett.. Det er helseskadelig. Uansett hva dere sier.

Selv om du har luke bak hjelper det lite, lufta får ikke sirkulere. Noe den burde. Helseteppene er full av hull ja, men de er ikke luftige fordet. De teppene er faktisk ganske så varme.

Skrevet

Jeg tenker på om det er anbefalt å ikke bruke regntrekk pga faren for oksygenmangel...

Hi

Skrevet

Vi klippet hull på regntrekket selvsagt. Det går an å tenke selv.

Tett luft sees i sammenheng med krybbedød og anbefales derfor ikke! ERGO fjern alt som dekker lufteåpningen.

Skrevet

Jeg ser ikke helt problemet med hverken regntrekk eller helseteppe...?

Regntrekket er det jo stort hull i.. og de gangene jeg henger et helseteppe over vogna (fordi det skal skjerme mot sola) så henger jeg det jo bare over øverste delen av åpningen, slik at babyen ikke får sola midt i øynene... kommer da fremdeles masse luft inn under teppet + i luftehullene i sidene og foran på vogna!??

Skrevet

Har du ikke fått med deg at det gjelder dem som dekker til hele eller store deler av åpningen? Med helseteppe eller kanskje fleecepledd?

Det er helseskadelig, selv om du ikke ser problemet.

Skrevet

Mente vel ikke at jeg ikke ser problemet med å tette igjen vogna... men at jeg ikke ser problemet med å LA VÆRE å gjøre det..!?

Skrevet

Denne kommer til nytte år etter år her inne. Lurt av meg å spare denne. Dette ble undersøkt for en del år tilbake da det raste en debatt her hvor noen hevdet at også myggnetting var farlig, og at foreningen plutselig spedbarnsdød hevdet dette. Snakket gikk også om "HELSETEPPER". Foreningen ble kontaktet og spurt om dette, og her er mailen som omtaler både myggnetting OG HELSETEPPER. Så blir det opp til hver enkelt å avgjøre hva dem ønsker å gjøre, men å påstå at det ikke gjør noe med lufta ned i vognen blir feil. Men forhåpentligvis er de fleste som bruker denne løsningen påpasselige, ellers kan det fort være mange barn som har det fælt nedi vognene sine.

MAILEN;

"HEI!

Jeg har via min kollega fått høre om myggnetting debatten som har pågått på dinbaby.com.. Jeg var selv inne på siden i dag, og så debatten. Det er trist at det blir satt ut påstander som ikke stemmer, og som også henviser til kilder som aldri har sagt og uttalt det som hevdes. Vi har ikke noen undersøkelser eller studier som sier noe om dette, og det er også ulogisk at det skal ha en slik sammenheng. Vi er av den oppfatning at det er barnets totale sovemiljø som er viktig for å minske risikoen for plustelig spedbarnsdød. Det må være luftig og ikke for varmt/klamt der hvor barnet skal sove, og ryggleie er fortsatt veldig viktig forebyggende faktor. Et myggnetting utgjør ikke en slik fare - vi har ingen indikasjoner på dette dersom vi følger med barnet ift temperatur, slik vi bør med små barn.

Et helseteppe foran vognas åpning gir større risiko for at det blir varmt og tett og bør brukes med varsomhet innendørs, eller ute på varme dager. Jeg tenker at helseteppe uansett årstid ikke bør brukes for å unngå at det blir for varmt, tett og klamt for barnet. Med sunn fornuft kommer vi langt!

Håper dette var en bekreftelse for hva vårt standpunkt er!

Vennlig hilsen Trine Giving Kalstad Fagsjef Landsforeningen uventet barnedød (tidl. Landsforeningen til støtte ved krybbedød)

Arbinsgt. 7, 0253 Oslo

tlf. 22 54 52 00, fax 22 54 52 [email protected]

Skrevet

Men alle som roper over av seg om at det er helseskadelig...hvor er bevisene? Forskningen? Hva med oss alle sammen som er vokst opp med helseteppe foran vogna i perioder...? Alt med måte sier nå jeg...

Skrevet

MEN spørsmålet mitt er; REGNTREKK!!!!!!!!!!

ikke myggnett og helsepledd

Og jeg kliper ikke hull i mitt. Har OTH vogn

HI

Skrevet

Klarer du ikke tenke selv, HI??? Ja, disse regntrekkene er ganske tette, dårlig luft inni vogna når de er på. Klamt blir det også, særlig på om våren når det regner ute. Da dugger det ofte inni disse regntrekkene. Og hvorfor det? Jo, fordi det er dårlig luft inne der.

Samme med helseteppe, men der dugger det ikke.

Det bør du vel tenke deg selv hvis du hadde ligget i en vogn hvor det ikke strømmer frisk luft ned i??

Hvorfor helseteppe? Kan du ikke bruke myggnetting? Kan du ikke be folk slutte å stikke hodet nedi vogna? Må du tildekke vogna slik at det ikke strømmer frisk luft ned til babyen din pga. andre folk??

herregud....TENK!!!!!

Skrevet

Kan du dokumentere at det er HELSESKADELIG?

Skrevet

Så med andre ord, burde alle vi med babyer holde oss inne når det regner, eller klippe i stykker regntrekket?????? Stakkars alle ungene i Bergen....

Ikke HI

Skrevet

HVORFOR IKKE KLIPPE HULL I REGNTREKKET HI?ER DU SÅ REDD FOR Å ØDELEGGE DET? HERREGUD - TENK!

Skrevet

Jeg dekker til nesten hele åpningen i ett par min til baby sovner så tar jeg og kun dekker til halve åpningen etterpå. Ellers sovner han ikke. Er avhengig av å ha det ganske mørkt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...