Alltid usikker+2 prinsesser Skrevet 1. juni 2010 #1 Skrevet 1. juni 2010 Til tross for en traumatisk opplevelse under siste fødselen, som endte med en hastesnitt - epiduralen hadde skledd ut av ryggen min og jeg kunne kjenne at de skjærte i meg og måtte til slutt under narkose (som gjorde at jeg ikke fikk se datteren min til nesten et døgn etter at hun ble født) - fikk jeg "nei" som svar. Blegh! Eneste godt som kom ut av det hele er at jeg slipper å gå over tiden. Har fått time på termindagen (i tilfelle fødselen ikke starter før) for å bli satt i gang. Da jeg spurte etter keisersnitt, ville legen "forhandle" med meg, kanskje jeg burde ha holdt ut for igangsetting en uke før terminen Håper virkelig at jenta mi kommer litt før terminen da! Er forresten 34+5 idag, så kunne godt tenke å møte henne om ca 3-4 uker!
Pinnus Skrevet 1. juni 2010 #2 Skrevet 1. juni 2010 Kan jeg spørre hvor du hører til? Bare av ren nysgjerrighet?
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 1. juni 2010 #3 Skrevet 1. juni 2010 Uff, så dumt at du ikke fikk det som du önsket, da... Hörtes ikke ut som noen god opplevelse sist gang... Håper det går bedre denne gangen, noe det sikkert også gjör Det positive med å gå å vente er at man blir lei og dermed overskygger dette ofte litt av angsten. Håper det vil bli sånn for deg også... Jeg har forresten termin dagen för deg. Husker nicket ditt fra starten av graviditeten. :-)
Emmilo Skrevet 1. juni 2010 #4 Skrevet 1. juni 2010 Heeeee? Det høres bare SÅ rart ut! Vilket sykehus er det her? Jeg fødde begge mine første på Ullevål B. Første ble satt igang etter 14 dager og endte m hastesnitt, lite morsom opplevelse. Var derfor til samtale hos overlege på Ullevål om nr 2 og vi ble enig om at jeg selv kunne stoppe fødseln for å snitte hvis ting ikke gikk riktig vei. Ville prøve å føde vaginalt. Og så ble det også, vannet gikk åtte dager før termin en etter 17 timer gav vi opp og så ble det snitt. Takket overlegen "brev". Bra det, for det gamle arret på livmoren hadde gått opp flere cm. Legen var likblek både under og etter inngreppet. Det hele var dramatisk. Så nå med nr 3 blir det planlagt, til tross for at jeg EGENTLIG vil føde vaginalt. Men jeg forstår at jeg ikke kan. Noe galt med morsmunn. Synes du skal ta et samtal til hvis du føler deg utilpass med opplegget.
Alltid usikker+2 prinsesser Skrevet 1. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 1. juni 2010 Jeg ble satt i gang forrige gang, 8 dager over termin, tok 3 dager, og etter 20 timer med en lang rie (var ingen pauser!!) hadde jeg ikke mer enn 3 cm åpning. Det er det jeg er så redd for denne gangen også. Moren min måtte ha to hastesnitt og en katastrofsnitt pga det at hun aldri fikk mer enn 3cm åpning. Legen på sykehuset var klar over dette også, men ville fortsatt ikke tro at det kan skje meg igjen. sigh. Skal forresten føde på sykehuset i Drammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå