Gå til innhold

Imponert over ballene til ei venninne...

Anbefalte innlegg

Skrevet

4 venninner satt å skravla i dag, da vi så forsiden på VG. Forferdelig historie om ei lita jente som ble drept av pappan sin for noen år siden. Ble til at vi snakka litt om det. Da kom det en komentar fra hun ene om at "man burde for i helvete å passe litt bedre på hvem man får unger med!"

Jeg ble litt forferdet akkurat i det hun sa det, men har i ettertid tenkt at hun har litt rett i det. Men hun har virkelig baller som tør å si det, og stå for det slik. Jeg hadde nok vært litt mer forsiktig :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Enig i at det er viktig og tørre å si ting som det er, men samtidig bør man vel vite hva man snakker om før man utaler seg.

Jeg kjente ikke han personlig, men visste godt hvem han var. Alle jeg har snakket med er enige i at han virket som en veldig hyggelig gutt! Hva som skjer med meg om 5 år har man ingen garanti for, og det er dermed ikke sagt at han barnefaren var slik da barnet ble unnfanget. Ting forandrer seg med årene, og personers alkohol/narkotikaforbruk eller psyke for å si det sånn.

Forsvarer på ingen måte det som han gjorde, det er helt forferdelig, og laaaaang utenfor min villeste verden, men har du sett Vg tv idag, hvor mamman til denne lille jenta snakker ut?

Hun har faktisk forsøkt gjentatte ganger og få full omsorgsrett for barnet etter at hun og han gikk fra hverandre mange år før, hun varredd han da han drakk osv, men tapte i retten. Han fikk hoveansvar pga fast jobb og bolig!! DET ER GALSKAP!! Ikke at hun en gang valgte å få barn med han.

Jeg tror absolutt både jeg og min mann vil være flotte og trygge foreldre for vårt barn, alltid! Men man kan uansett aldri helgardere seg mot slike ting!

Gjest Sauen og ungene
Skrevet

Jeg syns det blir feil, da ligger man på en måte skylden over på mora.

Og så er det det at folk kan forandre seg, og at folk kanskje har sider de ikke viser frem.

Jeg kjenner ikke til saken, og regner med det er mye som ikke kommer frem i media, men i sånne saker er det gjerne alkohol eller psykiske problemer i bildet, og det er vanskelig å forutse slike situasjoner.

I mange slike tilfeller (kjenner som sagt ikke denne saken) er det manipulerende menn i bildet, og det er ikke lett å komme seg ut av et sånt forhold.

Skrevet

Tror mange kvinner er blind av kjærlighet i mange tilfeller jeg da, de klarer ikke helt å "se" hvem de får barn med. Årsakene til dette kan være at mannen ikke viser helt sitt sanne jeg, og er ofte veldig manipulerende. Atter andre ganger blir kvinnen gravid ved et uhell, selv om hun egentlig ikke ønsker å få barn med denne mannen, men velger å tro at det skal gå bra med barnet.

Men, når de har fått barn og ser at mannens oppførsel går utover barnet/ barna da åpner øynene seg.

Dette betyr ikke at det er morens skyld at barnet blir skadet eller i verste fall drept, men jeg er faktisk enig i at alle; både kvinner og menn burde tenke godt over om de har funnet den rette å få barn med.

Om noen skulle bli "gal" ved et samlivsbrudd, som tidligere har vært helt normale, kan man selvfølgelig ikke forutse.

Skrevet

Man kan aldri helgardere seg, feks så hender det at kvinner og menn utsettes for sykdom eller ulykke som kan føre til enten rusmisbruk pga feilmedisinering av leger, eller hjerneskade som i enkelte tilfeller gjør at noen mennesker mister alt som heter sperre og impulskontroll. Depresjoner kan også ramme svært velykkede og seriøse menn og kvinner i feks nedgangstider, da med fare for feks alkoholmisbruk og voldsbruk. Ikke alt som er opp i dagen uansett hvor lenge man har kjent et menneske.

Så denne type "baller" blir for meg reinspikka drittpreik og uvitenhet.

Skrevet

Jeg syns hun har helt feil! Alle mennesker kan forandre seg! Jeg har vært vitne til at en prektig dame som sang i kor, gikk på bibelmøter og drakk med måte ble en skikkelig alkoholiker. Ting skjer som ingen kan forutse!

Det er bare så feil å legge skylden over på mammaen i slike ting. Noe så frekt og fullstendig feil. Tenk at kvinnen skal få skylda selv i en slik sak....

Skrevet

Tror ikke (håper iallefall) hun mente det som en kritikk til akurat denne dama. Til det kjenner vi ikke historien god nok (kjenner vel ikke mer enn VG skrev, og det skal man kanskje ta med en klype salt). Tror det var bare rent generelt. Og det må jeg på en måte si meg enig i. Jeg har flere venninner som fikk barn med den første og beste. Og det på 3 daten (satt litt på spissen). Det angrer de bittert på nå. Man må på en måte ha kontakt dersom man har ett felles barn. Jeg tror ikke alle har tenkt godt nok over konsekvensene av å få barn.

Men selvfølgelig, folk kan forandre seg, så i noen tilfeller er det jo umulig å forutse selvfølgelig.

Skrevet

Synes det var en flåsete kommentar og helt ærlig virker ikke veninna di særlig smart.

Gjest Yunie
Skrevet

Imponert? De færreste tror vel at eksen dreper ungene sine.. For en tåpelig kommentar. Hun har ikke baller, bare skamvett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...