hippopotamus! Skrevet 1. juni 2010 #1 Skrevet 1. juni 2010 Jeg jobber i en barnehage som fra i morgen blir stengt pga streiken, jeg er ikke medlem i fagforbundet og må derfor på jobb og gjøre andre ting. Barnehagen der ungene går blir også stengt. Er det streikebryting hvis jeg tar de med meg på jobb?
elskerlivet Skrevet 1. juni 2010 #2 Skrevet 1. juni 2010 nei, det er ikke streikebryting. Streikebryting er om du lar det komme andre barn i barnehagen, og dermed gjør andres arbeid, passe egne barn er jo ikke streikebryting.
Mom2Two Skrevet 1. juni 2010 #3 Skrevet 1. juni 2010 Nei, hva ellers skal man gjøre da? Det er vel det mange andre må gjøre også..
mai mammaen til to Skrevet 1. juni 2010 #4 Skrevet 1. juni 2010 vet at det ikke er lov i den bhg jeg jobber i... eg har lov å ta med meg mine unger, pga at eg streiker
hippopotamus! Skrevet 1. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 1. juni 2010 Jeg har jo bare valg mellom å ta de med eller å ta fri uten lønn, og det siste blir vanskelig pga økonomien. Men satser på at det går greit da. Hvis ikke får vi gå hjem igjen, uten lønn
Kamomille Skrevet 1. juni 2010 #6 Skrevet 1. juni 2010 Streikebryteri er det ikke:) Men om det er greit at du tar de med deg på jobb eller ikke er jo en helt annen ting. Det må du klargjøre med din leder. Ikke alle synes det er greit å at medarbeidere tar med ungene på jobb. man er jo da gjerne ikke like effektiv som vanlig hvis man skal passe egne barn i tillegg (helt uavhengig av om man jobber i barnehage eller ikke). At alternativet er å ta fri uten lønn er forsåvidt ikke et relevat argument. Det er helt opp til arbeidsgiver om du kan ta med barna dine, om du i det hele tatt får fri for å passe barna dine, om du får ta ut feriedag eller om du må ta fri uten lønn.
hippopotamus! Skrevet 1. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 1. juni 2010 Øverste og nest øverste ledere har ferie så jeg får ikke pratet med de. Hun som har midlertidig ansvar mente at det sikkert gikk greit, men jeg ble usikker senere da jeg snakket med en annen på jobben som mente at det kanskje var streikebryting. Jeg får jo gjort det jeg skalselv om jeg har de med meg da så det går nok bra. Men prøver å få barnevakt alikevel.
tante grusom master of law Skrevet 1. juni 2010 #8 Skrevet 1. juni 2010 Hvis du ikke er organisert så kan vel ikke du bryte noen streik? Arbeidgiver kan imidlertid ikke pålegge deg de streikendes oppgaver. Derfor kan du ikke passe andres unger i barnehagen, men dine egne går gerit.
mai mammaen til to Skrevet 1. juni 2010 #9 Skrevet 1. juni 2010 jeg syns det er teit om du ikke får lov å ta dem med. det syns jeg for de på min jobb som ikke får ta med heller.har jo ikke noe å si for streiken om man tar med seg sine egne unger på jobb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå