Hybelkanina Skrevet 1. juni 2010 #1 Skrevet 1. juni 2010 Det er så mye snakk om maserier her, hva er det egentlig? Hvordan kjennes de, og hvordan kan de skilles fra "ordentlige" rier?
Mjølkekua Skrevet 1. juni 2010 #4 Skrevet 1. juni 2010 Slik jeg har forstått maserier er dette rier som ikke er regelmessige (eller som stopper opp) eller som ikke nødvendigvis har effekt ifht modning. Tror at alle tolker det litt forskjellig, siden man ikke kan sammenligne smerte etc. Men jeg mener i allefall dette er mer smertefullt/ubehagelig enn kynnere. Forresten et veldig godt spørsmål hadde vært litt gøy å sett om det er ulike oppfatninger der ute, for dette er min antakelse.
Ronja&Odin Skrevet 1. juni 2010 #5 Skrevet 1. juni 2010 jeg har hatt maserier siden torsdag,, føles som rier, har vært regelmessige også gitt seg og slik har det holdt på.. og gjør ingen nytte, bortsett fra og slite meg ut. derav navnet maserier
Tullball Skrevet 1. juni 2010 #6 Skrevet 1. juni 2010 Jeg har hatt kynnere siden uke 16, men nå tror jeg jeg har begynt å få maserier (tipper i hvertfall det er det...). De sitter mer i ryggen og rundt hele på toppen liksom. Magen blir stram som ved kynnere, men disse er vonde. Magen blir i tillegg veldig øm... Har ikke vært like regelmessige som kynnerne mine har vært, men de har vært av og på hele dagen gjerne.... med alt fra 5min mellomrom til 10 min mellom.... Forskjellen fra ordentlige rier er vel at de ikke forårsaker modning/åpning vil jeg tro, i tillegg til at de gir seg etter en stund. Dette er min oppfatning og erfaring med maserier i hvertfall....
Hybelkanina Skrevet 1. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 1. juni 2010 Takk for svar! Det er noe slikt jeg har tenkt også, at det er rier som ikke har effekt - men hvordan i alle dager kan man vite at det ikke har effekt? Skal sies at jeg er førstegangs og usikker på om jeg skal skjønne når noe er igang. Kan vel fort bli en bomtur eller to til sykehuset hvis jeg får disse "maseriene" tenker jeg...
furu99 Skrevet 1. juni 2010 #8 Skrevet 1. juni 2010 Jeg lurer også på dette. Har hatt vonde kynnere i noen timer nå, men føler ikke at de er vonde nok til at det er ordentlige rier, så lurer på om det kan være maserier. Har ingen anelse på om de hjelper på modning eller ikke.. Er en uke på overtid, så fødselen kan godt begynne for min del.
Tullball Skrevet 2. juni 2010 #9 Skrevet 2. juni 2010 Jeg har fått beskjed om å ta tiden på de (bruker contractionmaster.com) for å se om de er regelmessige og hvor lange de er. Ringer føden om det blir 4min eller mindre mellom de i mer enn en time... Som nevnt tidligere så har kynnerne mine vært mer regelmessige enn maseriene, men har likevel skjekket. Har vært redd for det samme, men har ikke følt det sånn at jeg må ringe føden ennå. Det har gitt seg hvis jeg har tatt meg en dusj eller litt mat f. eks. Det gjør de jo ikke hvis det er på gang på ordentlig (håper jeg!) Men jeg er typen til å ta ting veldig med ro så jeg må innrømme at jeg er red jeg kommer til å være en av de som ikke forstod at ting var på gang...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå