Anonym bruker Skrevet 1. juni 2010 #2 Skrevet 1. juni 2010 jeg synes faktisk at det er aldeles nydelig! Er det ett dansk navn?
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2010 #3 Skrevet 1. juni 2010 Kjedelig å hete Lykke om man får en depresjon som voksen :-p Hehe, neida, syns Lykke er et fint navn, men kan fort gjøres litt narr av er jeg redd...
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2010 #5 Skrevet 1. juni 2010 Jeg syns det er tåpelig. Har ikke noen gode argumenter for hvorfor egentlig, det bare klinger helt rart i ørene mine... Det er sånn hollywood-film-navn. Kjenner ingen som heter det. Me hver sin smak selvfølgelig!! :-)
prebs Skrevet 1. juni 2010 #6 Skrevet 1. juni 2010 Vet om en dansk jente som heter det. Synes det har en nydelig klang, men kunne nok likevel ikke brukt navnet på en datter - det er litt pretensiøst.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2010 #7 Skrevet 1. juni 2010 skriver det samme som på den andre linken.. Syns man skal være oppfinnsom nok til å gi barna NAVN, ikke bruke betegnelser på andre ting, kroppsdeler, eller tilstander som navn.. som f.eks bjørn, stein, sol, lykke, osv..
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2010 #8 Skrevet 1. juni 2010 Nydelig navn. Blir glad av å høre det, også er det ikke så vanlig.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2010 #9 Skrevet 1. juni 2010 Jeg føler at ordet pretensiøs er veldig paradoksalt på en måte. Når ordet pretensiøs brukes om én du synes later som hun har forstått noe som ligger over andres fatteevne, står ikke du i fare for å bli pretensiøs selv? Du hever deg jo videre over de som i din betegnelse er pretensiøse, og "gjennomskuer" dem på et dårlig grunnlag.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2010 #10 Skrevet 1. juni 2010 Jeg forbinder det med en hund jeg kjenner. Ellers høres det litt ut som et "roman-navn"
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2010 #11 Skrevet 1. juni 2010 Litt kjipt hvis ungen blir en sur og grinete unge. Må nesten leve opp til navnet. Og så synes jeg det er myyyye finere å skrive Lycke!
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2010 #13 Skrevet 1. juni 2010 Kjenner to. Det er jo et navn veldig i tiden da. Men søtt. Sier en del om foreldrene.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2010 #14 Skrevet 1. juni 2010 Lykke er noe de fleste streber etter - å oppleve vel og merke, ikke å måtte ha det som fornavn! Lykke/Lyche er imidlertid etternavn, det blir noe annet.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2010 #16 Skrevet 1. juni 2010 Tror det må være det fineste jentenavnet jeg vet om! Synd jeg ikke kan bruke det noen gang, jenta til ei av mine beste venninner heter det. Vet om ei lita jente til i tillegg som har det navnet.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2010 #17 Skrevet 1. juni 2010 For meg beskriver ordet en følelse. Jeg syns derfor ikke det passer som jentenavn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå