Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plutselig er leggene mine svære som tømmerstokker, og spesielt den ene, hva i all verden!!!!! Har arbeidet mye hjemme med oppussing av soverom og mye ståing, men himmel og hav det er det verste jeg har sett i hele mitt liv!!!!!!!!! Var på kontroll i går, men ingen problemer med hverken urin eller blodtrykk... men hadde jeg ikke vært så tror jeg jeg hadde blitt skikkelig skremt!!!

Noen andre som har hatt det slik? Kan det være begynnelse på sf?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge urin og blodtr. er fint så skal du ikke bekymre deg. Du har vært en del i aktivitet, og det blir varmere i været. Har noen stadig større tømmerstokker her og... Vakkert...

Skrevet

Jeg er også sånn i bena, men alle prøver er normale.. Jeg ble sånn når det ble varmere i været. Det er normalt å bli sånn, og det trenger ikke være noe tegn på sf. Det hjelper meg å sitte med bena høyt, og prøve å ha det så kjølig som mulig på soverommet på natta. Spise lite saltholdig mat og drikke masse vann...

Skrevet

helt normalt, men noe dritt...

sitt med beina høgt..

Skrevet

har det akkurat på samme måte... Har ikke ankler lenger... ubehagelig ja!

Var hos JM idag og hun bare smilte og sa, ..."au da, det så ikke godt ut"...

Skrevet

Takk for svar:) Her som jeg bor er det absolutt ikke blitt varmere i været, er vel 3-4 pluss nå... så det må være aktiviteten, for jeg har ikke spist mye saltmat heller... har vel egentlig kanskje glemt å spise i alt arbeidet.

Har noen opplevd at det kan bli mindre vann i beina? har bare litt over to uker igjen til termin, så det er vel ikke noe å håpe på akkurat..:)

Har i tillegg endel hjertebank innimellom, og svimler hvis jeg står lenge, og må sette meg ned. Har vært i toppform i ei uke og frem til i går kveld, da merket jeg de svære leggene!

Skrevet

Det er ikke så galt dersom jeg ikke er ute i varmen, ikke er i aktivitet og holder de i høyden. Kanskje det er et tegn om at du skal begynne å ta det litt med ro nå ;-)

Skrevet

Okeeeei, kanskje kroppen som sier at nå er du så stor og tung at det er på tide å sette seg ned og slappe litt av ja;) Hmf.. ikke helt klar for det enda, har jo massevis å gjøre før lillemor melder sin ankomst...

Men kanskje på tide å la gubben overta det som må gjøres:)

Skrevet

Med trykk når man går, står og sitter mye gir godt med vann i beina. Har også det. Og så kjenner jeg det prikker godt og er hovent om morgenen. Varmen gjør det ikke bedre. For min del hjelper det å drikke masse vann. Har konstant 2-3 flasker stående i kjøleskapet og drikker minst 3 liter om dagen. Prøver i tillegg å få beina opp om kvelden. Glad jeg har termin om 13 dager og ikke skal gå slik hele sommeren.

Skrevet

Skal prøve med litt mer vann, har vært litt for dårlig til å drikke vann i det siste, mens det var min store lidenskap i starten av svangerskapet. Jeg er også glad min termin er før sommeren kommer til oss:)

Skrevet

Hvis ikke du har protein i urinen og høyt blodtrykk, er sf ikke noe å bekymre seg om. Jeg begynte å fylle meg med vann for 1,5-2 uker siden (termin i dag 1 juni). Det begynte med at jeg hevet når jeg var aktiv og hevelsene faldt når jeg la meg ned og hvilet (flat på siden). Startet med ben og cocktail-pølse tær, så kom hendene og så kom dobbelthaken..Ble værre utover dagen. De siste dagene faller det desværre ikke like mye, og jeg våkner også hevet. Jeg har svømmet aktivt hele svangerskapet, og jeg kan mærke STOR forskjell etter svømming- skikkelig deillig i vannet: etter et par hundre meter svøm spenenr det ikke mer, og jeg kan se at hendene/føttene er på sitt minst hevete. Holder seg noen timer før det hever i gjen: dagens høydepunkt i øyeblikket! Har du basseng i nærheten kan du jo prøve- en god måte å få blodomløpet i gang og likevel ligge i flat stilling!

Skrevet

I dag har jeg slappet endel av faktisk, bare en tur rundt på butikker, og litt småsnekring, og i dag er de faktisk ikke så ille! Så jeg må visst slappe litt av fremover bare kanskje:) Det som er litt merkelig er at det er stort sett bare legger som er hovne, ikke føttene... ikke sånne tjukke pølsetær liksom. Men lårene!! Å du og du som jeg håper det er vann og ikke fett!!! De største cellulittlårene jeg har sett i hele mitt liv!!! skillelig nice, kan nesten bruke gropene i lårene som koppholdere for tiden;) Jaja ikke noe å klage for egentlig, kunne jo latt være å trykke så mye rart i kroppen de siste mnd...:) Gleder meg til å få baby!!!!!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...