Gå til innhold

Vekt??


nyttårs_skatt

Anbefalte innlegg

Heisann! Er nå inne i min 14.uke (13+4) og lurer på om dere andre merker forskjell på vekten deres nå?? har lagt på meg nesten 3 kg etter jeg ble gravid (!) er dette normalt eller for mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg er 13 +1 , og er helt fortvila over at alt strammer, og noen av klærne er faktisk for små. Jeg har gått opp ca 3 kilo +-... I dag har jeg vært ute og kjøpt noen store baggy bukser, tunika og en kjole...

 

Jeg liker faktisk ikke helt at det er slik allerede, for alle vet jo ikke ennå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gått opp noe siden jeg har vært veldig kvalm. Tror jeg hadde hatt gått av 3 kg ekstra nå. Det er nok bare sunt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit å høre at vi ligger ganske likt da med vektøkninga..:):) jeg også synest det var litt tidlig med altfor stramme bukser osv...men det er nå vel bare sånn det skal være da:) kos med voksende mage:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig gravid28

 

Det kommer seg nok når kvalmen slipper litt taket:):) Håper kvalmen gir seg fortfort!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går visst litt mot normalt....gått ned ca 7,5kg siden jeg ble gravid - er 12+6 i dag.

 

Kuttet ganske tvert ut godteri, brus/saft og junkfood. Klarer kun små brødmåltider, salat og supper......Så det har vel med kostholdsendringene mine å gjøre at jeg har gått ned.

 

Nå skal det sies at før jeg ble gravid lå jeg 25kg over idealvekten min, så det er ingen fare for underernæring her. Legen min mente også at dette ikke var noe som helst farlig for hverken meg eller barnet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 11+2 i dag, og har gått ned nesten 5 kg grunnet kvalme. Satser på å gå opp litt etterhvert bare kvalmen gir seg. I begynnelsen var jeg veldig nøye på å kutte ut godis, kaker o.l., men etter at jeg raset ned i vekt har jeg begynt å kose meg litt igjen, prøver jo å unngå for mye sukker, men av og til er vingummi det eneste jeg klarer å spise.. Så får jeg heller passe meg litt ekstra hvis jeg begynner å gå mye opp i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten har gått noe ned, men i forkant av at jeg ble gravid var jeg full av hormoner, i og med at dette er prøverør.

Vekten er mindre, men klærne for små, og jeg har allerede fått kommentarer på magen...men nå vet de fleste at eg er gravid da, ellers hadde det nok ikke kommet noen kommentarer vil jeg tro. Regner med at vekten øker etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk opp 2,5 kg de 3 første månedene. Er i uke 14 nå, og har ikke veid meg de siste 2 ukene. Har fått ganske god mage, men merker jeg er blitt fleskete på ryggen, fått håndtak på sidene og det har jeg ikke hatt før. Men men, jeg kunne ikke gjort så mye annerledes. Er i aktivitet, går tur og rir på hest. Spiser nok litt mer, for jeg er mer sulten, men spiser sunt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 13 + 5 og har gått opp ca 2,8 :) Magen syns bedre nå enn de to siste ukene. er faktisk folk som har kommentert det, at jeg har fått gravid mage, litt dumt siden det ikke er helt offentlig enda :) men morro forde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag torde jeg faktisk å veie meg for første gang på flere mnd :P Sist jeg veide meg(i februar eller tidlig i mars en gang) veide jeg 75 kilo. Idag var det 75,5 :D

Er 14+4 idag, og det er andre barn jeg venter. Med førstemann hadde jeg en litt hyggeligere startvekt på 65, men på samme tidspunkt i svangerskapet hadde jeg da lagt på meg 3-4 kilo. Kanskje jeg slipper å legge på meg 16,5 denne gangen da? Det hadde vært greit siden jeg har litt ekstra "bagasje" nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at vekten min er innen normalen:-) Har lagt på meg 1,5 kg:-)

Er 13 + 6 i dag:-) Heldigvis har jeg mistet lysten på sjokolade og annet fordi jeg har vært så kvalm og trett etter jobb at jeg ikke har klart å være aktiv:-) Merker at musklene er slappere da:-) He, he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 uker, lagt på meg 0,5 - 1 kg. Men lever helt som før jeg ble gravid, både når det gjelder spising og trening. Spesielt nå etter at kvalmen har gitt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt på meg masse jeg tydeligvis:) Veier 53,5 idag(15+2), startet dog med skrale 48, så er egentlig kjempeglad for det:) Og den lille hadde det superbra på ultralyd for 2 uker siden, helt magisk å se lille babyen vår tumle rundt der inne:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 14 uker i dag og er -1 kg. Har ikke kastet opp, så skjønner ikke helt hvorfor jeg har gått ned 1 kilo.

Jeg trente ikke på nesten 3 mnd, så mulig det er det som gjør det? Alle musklene som forsvinner..? Tror kanskje jeg spiser litt mindre enn før. Det vil nok helt sikkert ta seg opp. Folk sier jeg har fått mage og jeg sier bare jeg er oppblåst. Samboeren bare ler av meg. Det er vel kanskje en liten mage da?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så akkurat en oversikt i går, og der stod det at 3.5 kg er gjennomsnittlig vektøkning etter 3 mnd.

 

Jeg gikk ned 4 kg helt i starten av graviditeten (uke 3-5 eller noe sånnt), har gått ned kanskje 0.5 kg til, men trøster meg med at det nesten har stoppet opp. Men jeg har fått en kjempestor mage allerede, akkurat som med førstemann ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk opp 2 kg de første 3 mnd. men nå i uke 15 har jeg gått ned nesten 3 kg :S Men det kan jo ha noe med at jeg har droppet brus og godteri :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt i starten gikk jeg opp 1kg. Nå har jeg gått ned 3kg.

Kvalme og dålig matlyst er lite gøy:( Men magen er godt synlig nå da! uke 14+4 med nr.3..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått opp 4-5 kilo... Er 14+2..

Men er sulten hele tiden, og blir skrekkelig kvalm om jeg ikke spiser.

Så da er det jo bare å lystre ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

jeg er 16+5 idag og har fortsatt ikke gått opp mer enn maks 1 kg... men jeg syns jeg har blitt mer kvapsete. Magen er liksom mer brøddeig enn gravidmage. Gleder meg til magen blir stram, slik at jeg ser gravid ut istedet for å se ut som jeg har lagt på meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 17+6 idag og lagt på meg i underkant av 1 kilo - fornøyd med det siden jeg hadde litt ekstra å gå på -babyen tar jo det den skal ha uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Følte meg plutselig litt tjukk her.. hehe..

Er i uke15 og lakt på meg litt over 7kg, men kan ha noe med at jeg venter tvillinger :)

Ingen av buksene mine passet etter jeg hadde passert var det 8 eller 10 uker. hehe.. regner meg å bli diger etter hvert, selv om jeg i utganspunkte var bare 50 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...