Gå til innhold

Student, pappapern, eng.stønad


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg med dette? Blir helt forvirret av NAV jeg.

Jeg er fulltidsstudent med termin i aug. Jeg har planer om å starte skolen igjen i oktober som fulltidssudent ( jeg må utsette praksis fra aug-okt pga baby og mor MÅ ta 6 uker etter fødsel).

Dette har jeg mulighet til ettersom det er mye selvstudium det siste året. Og jeg ønsker selvfølgelig å være så mye hjemme som mulig.

Da har jeg forstått det slik at far har krav på hele mors perm (37 uker) siden jeg begynner som fulltidstudent. MEN vi har ikke behov for at han tar alle disse ukene da jeg har mulighet til å være endel hjemme. egentlig bare 10 uker som vi vet om idag og en dag her og der (i forb. med hovedoppgave på slutten av året)

Hvordan ordner vi dette? Har jeg krav på engangstønad hvis han tar alle 37 ukene?

 

(Han har mistet sin rett til det som kalles fedrekvote da jeg ikke har jobbet 50% eller mer, så hvis han skal være hjemme må han ta av mors permisjon)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i tilnærmet samme situasjon som deg! Send meg gjerne en personlig melding, så kan jeg forklare litt av hva jeg har funnet ut og hvordan vi skal gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte deg en meldig nå jeg da :)

Håper den kom fram. ellers hvis noen andre vet noe, så svar gjerne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...

 

Jeg er i akkurat samme situasjon som deg, men tror jeg har fått litt annen informasjon.

 

Jeg har forstått det som at vi ikke trenger å ta permisjon fra studiet, men likevel få fødsels, og forsørgerstipend som vanlig. (Rundt 11000 utbetalt hver måned dersom pappaen tjener under 26000 i måneden. Og det skal ikke betales tilbake) Vi trenger heller ikke å bestå eksamen dersom det skulle være tilfelle. Du kan altså studere som vanlig, og likevel få en slags "permisjonspenger" fra lånekassen.