Gå til innhold

Planlegge utdrikkningslag på 4 dager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå plutselig fått i oppgave å arrangere et utdrikkningslag for en god venninde. Hun skal gifte seg 12 juni så da må utdrikkningslaget bli nå til lørdag. Alstå om 4 dager.

Hun som egentlig skulle arrangere utdrikkningslaget trakk seg og spurte meg tidligere idag. Hun har ikke lagt noen planer så jeg har nå veldig liten tid på å få istand et utdrikkningslag. Jeg vet at bruden gleder seg veldig til utdrikkningslaget så jeg må få til et eller annet.

Bruden bor ca 2 timer kjøring fra meg. Er det da urimlig å be henne komme hjem til meg og at jeg arrangerer utdrikkningslaget her i byen? Hun kan overnatte og sånn hos meg. Vi kunne evt lagt utdrikkningslaget til Oslo. Det blir sånn midt i mellom begge to men da må vi holde oss ute i byen hele dagen.

Det jeg har tenkt foreløpig er hvis vi er hjemme hos meg så kunne vi f.eks dratt på laserworld/bowling så spist god middag hjemme, sunget litt karaoke og ta litt god drikke så ta en tur ut på byen. Vet det skal være disco konsert på et utested her i byen så kunne kledd ut bruden i noe disco klær og gjort litt ut av det. Eller vi kan ta det i Oslo. Har lest at det skal være musikkens dag i Oslo den lørdagen så da vil det jo være en del musikk å høre på rundt i hele byen. Vi kunne da ha spist en god lunsj i frognerparken og så funnet en aktivitet i sentrum så kunne vi satt oss ned og tatt et par glass vin et sted og dratt å hørt på litt musikk og så kanskje finne oss et utested.

Problemene er at hvis vi er hjemme hos meg så må vi sitte i annen etasje hvis vi skal drikke/høre på musikk/karaoke pga det er barn hjemme. De er store da 12 og 14 år. Det er da lettere å komme seg hjem for det går nattbuss osv. Er vi i oslo så må vi holde oss "ute" hele dagen. Vi har ikke noe hjem å trekke oss tilbake til og siste bussen/toget hjem tror jeg går 23.59 så det er jo litt tidlig.

Og et annet spørsmål. Må vi være veldig mange i et utdrikkningslag? Jeg har fått 2 andre til å komme de andre synes det var litt for kort varsel og det skjønner jeg jo. Det viktigste er vel at det blir en liten markering? Tror ikke bruden har så veldig høye forventninger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp en tiara på en leketøysbutikk eller noe. Evt et slør laget av gamle gardiner eller noe. Noe morsomt og ikke tidkrevende. Og så lenge bruden er klar over at det ble kort varsel og ikke har så enorme forventninger, er hun sikkert også innstillt på at det skal bli morsomt uansett hva som skjer. Husk å si til folk du inviterer at snarvisitter og alkoholfri festing så klart går fint, om det er alt de kan. OG kjøp gjerne noen ballonger, og skriv morsomme ting på dem. Ikke slemme ting, men humoristiske ting om å bli gift og sånn. Navn på brura, dato og "Siste fest i frihet" osv... Et magisk shotteord kan være tingen også. Hver gang noen sier gift/ekteskap eller lignende må det shottes. Det er mye som kan gjøres uten for mye planlegging, uansett hvor det blir. Det er vel også greit å starte tidlig i Oslo og bare ta nattbussen hjem, enda det er litt tidlig, for så å fortsette festen hos deg. Uansett er det mulig å skape god stemning og ha det gøy, og det er jo det viktigste. Lykke til! :)

Skrevet

Jeg tror jeg ville arrangert det i nærheten av der hun bor. Det er ikke riktig at hun skal måtte reise langt og ihvertfall ikke for egen regning. Så planlegg noe i nærområdet hennes. Hva med å ha det hjemme oss henne eller naboen??

Kle henne ut som noe og stå i gågata er det som er mest vanlig. Så må hun drikke seg veldig full så hun ikke husker så mye.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg skal arrangere det der hun bor. Har aldri vært der og finnes ikke kjent. Hun har nettopp flyttet opp dit også så flere av vennene hennes bor nærmere meg.

Jeg tror jeg heller mer mot å ha det hjemme hos meg.

Tenkte kanskje kjøpe en helt hvit t skjorte og skrive på den Siste fest i frihet og så kunne jeg kjøpt tiara og laget noe sånt brudeslør.

Hva synes dere om bowling/laserworld? Tenkte gjøre en sånn aktivitet før vi spiser en god middag hjemme og så tar litt karaoke/skravling og hører på musikk. Tenkte jeg skulle finne frem litt bilder og sånn fra vi var mindre og lage en cd med musikk vi hørte på før og sånn og så tenkte jeg kanskje skrive en tale eller ikke tale men skrive litt sånn mimring fra da vi gikk på skole sammen og alt vi har funnet på sammen. Så kunne vi dratt ut på byen.

Hva synes dere om dette? Jeg har aldri vært på utdrikkningslag så har ikke så mange ideer selv men håper jeg kan få til noe som hun kan huske. Det er dessverre ikke så veldig mange som har anledning til å komme. Men vi får gjøre det beste ut av det.

Men hvordan er det hvis vi går ut på byen og sånn? Skal bruden betale noe selv eller er det vi andre som skal spandere alt? Bare lurer for jeg driver å skal sette opp et regnskap nå.

Skrevet

hørtes veldig bra ut :):)

hva med å ovveraske henne, og hente henne på morningen.. så kan dere ha en slags rebus på veien bort til deg

-skaffe gratis kaffe på bensinstasjon

-spørre om de selger graviditetstester/ kondomer uten å bruke ord

-handle lunch ut av andres handlekurver

-banke på tilfeldig hus og få egg til lunchen

- hilse på alle møtende bilister

..sikkert mye mer å finne på..min fantasi er ikke god :)

..også ville jeg prøvd å få med litt flere..ihvertfall til kvelden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...