Gå til innhold

angående sterkkmerker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

når i vangerskapet begynte dere å få dette??kom det gradvis eller mere over natta??

fikk noen strekkmerker rundt mnd 4, er nå i mnd 6 å har vokst en del men ikke fått flere strekkmerker.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk vel rundt uke 20. Mest på lårene og rumpa i begynnelsen. Det begynte som to røde "prikker", og så ble det bare mer og mer. Fikk gradvis og snikende på magen også, holdte på å klø meg ihjel de to ukene det stod på som verst.

Skrevet

hehe... har heldigvis ikke hatt noe kløe :)

har kun fått på mage, ikke på lår, rumpe eller puppene....

ei venninne av meg som ska ha om en mnd var stappefull av strekkmerker på magen, å di var knall rød :(

såg ikke noe bra ut....

selv smører jeg med dr.greve strekkmerke krem hver dag...

vet ikke om det virker, men det kan ikke skade i allefall..

Skrevet

Hehe, jeg la på meg mye rundt lår og rumpe da! Gikk opp 23 kg gjennom hele svangerskapet, så da skal det vel litt til for å slippe unna strekkmerkene :) Men de jeg fikk på lår og rumpe er såpass "lette" at de er nesten helt borte nå, 8 mnd etter fødsel.

Jeg fikk ikke så mange på magen da. Jeg fikk ett stort et på høyre side og mange små på venstre side. Det så verre ut mens magen enda var stor, nå syns jeg nesten at de er litt pene! Dessuten har de også begynt å bli hvite nå :)

Skrevet

er 28+ uker nå, å har allerede lagt på meg 14 kilo, så det skal vel litt til for at det ikke dukker opp flere strekkmerker etterhvert :P

men men, sånn er det...ikke noe å få gjort med det :/

Skrevet

La på meg 12 kg under svangerskapet, og fikk ikke et eneste strekkmerke.

Eller jo..Jeg fikk to små "usynlige" på hver hofte.

Skrevet

Gikk ned 10 kg under svangerskapet og fikk masse strekkmerker i uke 27. På hofter, over magen og ned rumpa:) Men jeg har ikke noe i mot det:)

Skrevet

Uke 37 mente jeg. 15:39

Gjest Persille☠Kadalma
Skrevet

Det har med hormoner, hudtype og gener å gjøre, ikke hvor mye man legger på seg. Jeg la på meg over 40 kg, akutt ks i uke 29.

Fikk ikke noe merker i svangerskapet, men det kom litt de neste mnd, kun på puppene.

Skrevet

Det blir litt feil å si at vektoppgang ikke har noe med strekkmerker å gjøre.. Legger man masse på seg er jo også sjansen for strekkmerker større.. Selv om du var så heldig å ikke få dem..

Gjest Persille☠Kadalma
Skrevet

Jada, joda..større sjanse for det med rask vekst eller vektøkning, men da kommer det uansett an på hvordan huden din er i utgangspunktet. :)

Skrevet

Jeg la på meg 20 kg i svangerskapet og slapp fra det uten et eneste strekkmerke! *Phuuu*

Skrevet

Jeg har 4 barn, la på meg 30 kilo hvert svangerskap, men ikke et eneste strekkmerke ;-) og ikke et gram mer nå (10 mnd etter siste fødsel) enn før jeg ble gravid første gang.... Jeg skylder på gode gener ;-)))))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...