Gå til innhold

Oppfordrer NAV til å være alenemor?


lurerlurer

Anbefalte innlegg

Blir så sur og frustrert på det forbanna systeme til NAV! Når alle rundt om i Norges land bare sender inn klage på klage på måten di gjør jobben sin på, hvorfor er det ingen av dem som tar seg på tak? Alt er så kaotisk, og man må nesten være utdannet hjernespesialist for å forstå hvordan ting fungerer! UANSETT er det jo nesten som at NAV oppfordrer mor og far til å gå fra hverandre når de får barn, forde mor får dobbelt så mange goder med å være alenemor?

 

I mitt tilfelle har jeg fast mann, null jobb og baby på tur. Er sikkelig frustrerende å tenke på at jeg faktisk kansje ikke klarer å opparbeide meg mine svangerskapspenger til jeg går ut i permisjon. Jeg jobber det jeg kan, men ser ikke ut til at jeg noen gang når målet. Går jeg ut i svangerskapspermisjon UTEN å ha arbeidet meg opp mine penger, får jeg altså bare engangsstønaden på rundt 35 tusen? HVEM kan vell leve på dette i drøyt 1 år?? Å klarer jeg å opparbeide meg penger, er det snakk om et parr tusen i månden? Hvordan skal jeg betale mat, strøm, osvosv? kjæresten min har jo et huslån på 2 millioner+ sine regninger, så vil ikke overlate alt til han heller.

 

MEN går jeg fra kjæresten min, å velger å stå som alenemor. DA har jeg plutselig 15 tusen mer på konto for å ikke gjøre noe?

hvorfor kan ikke systemet være slik at de som velger å være sammen, og som fungerer fint som familie skal ha like mye krav på penger som de som er alenemor?? Vet om mange som splitter forholdet sitt bare forde mor ikke har "råd" til å være med far, siden hun ikke har krav på penger da.

 

Hva skal man gjøre? finnes der noe håp?

Blir stresset av hele situasjonen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...