Anonym bruker Skrevet 1. juni 2010 #1 Skrevet 1. juni 2010 Jenta vår skal begynne i barnehage til høsten. Da er hun 14 mnd. Tenkte å ta kontakt med barnehagen nå og få ei liste med det hun trenger sånn at vi kan kjøpe litt gjennom hele sommeren. Blir dyrt å kjøpe alt på en gang. Men får jo ikke tak på noen når det er streik.. SÅ, noen som kan hjelpe meg med en liste til hva vi bør ha i hus før barnehagestart??? Klær, sko, utrtyr til soving??? Har virkelig ikke peiling. Blir sent sommer her, så har ikke investert i så mye uteklær enda heller...
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2010 #3 Skrevet 1. juni 2010 Reindress og gummistøvler må du ha uannsett årstid. Kjøp en tynn en, uten for. Bedre å ha en flis dress under som du kan ta av om nødvendig. Det kan være vodt i gresset og 18 plussgrader vet du... Ellers må du ha klær som passer årstiden. T-sjorte og sjorts om sommeren Dress og ull om vfinteren Det er greit å ha litt klær. Du må ha et skift i bhg, alt fra innerst til ytterst. Ofte må du ha med endten seng eller vogn i bhg, hvis barnet skal sove der. Denne må du utstyre selv, med tepper, dyner ol. Bleier må barna ha i barnehagen. Ofte henger de en lapp på hylleplassen når de trenger flere bleier. Du får beskjed etterhvert hva du trenger...
Guttemamma til tusen :) Skrevet 1. juni 2010 #4 Skrevet 1. juni 2010 i barnehagen har vi tøy som aldri blir tatt med hjem (annet enn ved vask selvfølgelig).. til sommeren henger det: vårdress tynn jakke regntøy støvler caps til vinteren henger det: vinterdress fleece sett ull sett lue støvler ullsokker vanter ull "hals" ellers så er alltid skiftetøykorga full: to ullstrømpebukser to joggebukser to gensere fem par sokker (går myye av det på høsten ihvertfall) to truser en litt tykkere genser det jeg har gjort er å kjøpe "barnehagepakken" il sportmann som vi har hjemme, så har vi reimadress eller HH dress i barnehagen og reflex regntøy der. Disse merkene har jeg god erfaring med
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2010 #5 Skrevet 1. juni 2010 regner med du bor i nord siden du sier det blir sent varmt. Det du trenger helt i starten er: Til soving i vogn- voksipose eller annen pose/dyne og vogn selvfølgelig. Mange barnehager foretrekker seler i vogna, men dette har jeg aldri hatt på mine barn. evt Smokk og evt kosedyr (men dette er jo ikke noe du må kjøpe inn) regnbukse- om du bor i nord er regnjakke sjelden nødvendig. Hel dress a'la HH med gummi på bl.a knær og rompe. sommer jakke. Støvler-om du bor i nord kan du godt kjøpe kun cherrox, er ikke så lenge du får bruk for støvlene uansett. Om du vil kjøpe på salg slikt som skal passe til vinteren trenger han: vintersko cherrox ull tøy/fleecetøy hals-gjerne fler luer ull sokker flere par varme votter fleece dress/tynn ull til å ha under regnklær/dress og i vogna utover høsten/vinteren. Ellers ekstra skift som du ville hatt på han hjemme. Du trenger egentlig ikke kjøpe inn så mye ekstra, de fleste har vel alt dette, eller må kjøpe det uansett barnehagestart eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2010 #6 Skrevet 1. juni 2010 http://www.ellos.no/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=46444&productId=232880&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink= De ansatte i barnehagen skulle ønske at alle ungene hadde en slik dress. Den er fra ellos. Den har jeg fått kjempe mye skryt fra de voksne i barenehagen! Ikke er den dyr heller og er en hel dress med fleec inni. Kjempe yppelig å klæ på ungene uten å tenke på å ha så mye under. (Høst, sommer, vår)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå