Anonym bruker Skrevet 1. juni 2010 #1 Skrevet 1. juni 2010 Jeg kjører jevnlig 60 mil t/r med to barn under 6 år. For meg er det enklest å starte på kvelden når ungene skal sove, da er det roligere og jeg trenger ikke så mange stopp. Mamma insisterer på at jeg skal kjøre på dagtid. Da varer turen selvfølgelig noe lenger, vi har spisestopp, tissestopp, strekke-på-føttene-stopp og stopp for å trøste, finne filmer, smokk, vann, skifte bleie etc etc.... Hva er worst case scenario ved å kjøre på kvelden tenker dere? Som er annerledes fra kjøring på dagtid? Skal over et par lange, øde strekninger men har jo både mobil og det er aldri HELT fritt for trafikk.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2010 #2 Skrevet 1. juni 2010 Kommer litt an på egentlig. Det kommer an på hvilken bil du har, at det er stor sannsynlighet for at den holder hele veien, regner med du ikke legger avgårde i en bil som "truer med å stoppe bak neste sving". Hvor opplagt du er under nattekjøring, jeg vet med meg selv at det hadde vært ytterst uforsvarlig at jeg hadde lagt ut på nattekjøring.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2010 #3 Skrevet 1. juni 2010 Jeg hadde aldri turt å kjøre på natten, det er jeg altfor trøtt til. Jeg har prøvd en gang, før jeg fikk barn vel og merke, og det haldt på å gå skikkelig ille. (Jeg kjørte Oslo - Trondheim) Jeg bråvåkna av at kjørte på en fortauskant Har ikke lyst til å tenke på hva som kunne skjedd. Men jeg var veldig våken resten av turen for å si det sånn!
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2010 #4 Skrevet 1. juni 2010 HI her. :-) Når jeg skriver kveld, mener jeg at jeg starter rundt 18.00-19.00 og er fremme rundt midnatt. Så det er ikke sånn natteskjøring. Og ja, jeg har en god, velfungerende og trygg bil som ikke har stoppet plutserlig de 4 åra jeg har hatt den. :-)
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2010 #5 Skrevet 1. juni 2010 Men det synes jeg høres kjekt ut. Sånn hadde jeg også ville gjort det. Hilsen svarer nr 1:)
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2010 #6 Skrevet 1. juni 2010 Sånn gjør vi det også. Frøkna vår har aldri vært noe glad i å kjøre bil, så når vi skal kjøre lange bilturer (40 mil) så kjører vi alltid på kvelden. Da er hun våken en times tid før hun sovner. Jeg skal kjøre for første gang alene nå på fredag, og er veldig spent på hvordan det går. Regner med at turen varer fra kl 18-24. Synes det er en veldig grei måte å gjøre det på. Jenta vår er fornøyd og sover som regel hele veien, og sovner når vi legger henne når vi kommer frem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå