Gå til innhold

Noen som vil fortelle meg litt om sjukepleien? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fungerer det som en vanlig videregående skole dag? Altså du skal være til stede 5 dager i uken, hvor lenge viss til?. lang sommerferie + høst, jul, vinter og påskeferie?

Noen som har lyst til å fortelle meg litt om det? Har hørt at det er mye høringer og slik, og at det går over 3 år + at det vil kosten rund 300 000?, vil helst gå på det meste viss til, slik at eg får det fortalt og ikke bare lest alt selv. Og at det går over 3 år.

Å hvor mange prosent går det an å jobbe på si av utdannelsen?

Tenker litt slik, for eg har ikke lyst til å være helsefagarbeider hele livet (skal videre utdanne meg til barsel og barnepleier) og må tenke en del økonomi fordi vi har lyst til å skaffe oss vårt eget hus om ikke så alt for mange år.

Legger dette inn på anonym fordi her er et mest aktivitet =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber 50% utenom studiene og det går helt fint.

Det er omtrent gratis å studere, koster kun noen tusenlapper for bøker og semesteravgift tilsammen. Du har rett på studielån hvis du vil redusere jobben og trenger mer penger i mnd.

Sykepleien går over 3 år, kan gå på skole eller ta det som nettstudie. Praksisen må du uansett ta på en arbeidsplass.

Skolen har vanlig ferie ja, gå inn på nettsiden til den skolen som er aktuell for å finne årsplan.

Skrevet

Jeg har ikke gått sykepleien selv, men har flere venninner som har gjort det. Er selv sosionom:)

Hvis du tar fullt studielån, men klarer alle eksamener / står i alle fag, vil du ende opp med under 300.000 i studielån, Rundt 250 tror jeg.

Det kommer til å koste deg rett over en tusenlapp i mnd i avdrag på studielån når du begynner å jobbe.

Sykepleien har en del obligatorisk undervisning, så du må i hvert fall i deler av utdannelsen påregne 8-16-dager på skolen. I perioder hvor du er i praksis så jobber du også 8 timers dag.

Hvis du har barn og familie kan jeg ikke se for meg at du kan jobbe så mye utenom, kanskje to helger i mnd eller noe? Men det kommer jo an på deg selv, om du er av typen som hører noe en gang og så sitter det i hodet, eller om du må pugge og lese mye for å lære ordentlig.

Uansett om du har "klisterhjerne" og slipper all lesingen er det fremdeles en del gruppeoppgaver, innleveringer og annet som du må beregne å bruke tid på...

Skrevet

Kan en ta det som nettstudie? Hvem har det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...