Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte i dag og varer i 4 uker, mener jeg hun sa. Sparte 900kr på maxi cosi med easyfix base selv:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HURRA! Tuuuuusen takk for tipset!!!! :o)

Skrevet

Bare hyggelig! Koster jammen meg nok å få baby, så kjekt å spare der man kan:)

Så vidt jeg kunne se gjaldt det alle setene de selger samt baser.

Skrevet

Hva ga du for dette setet? De koster vel rundt 3000 med base?

Ser at de kommer med en ny 0-13 kg stol som heter ;Maxi Cosi Pebble, er det denne du har kjøpt eller er det gammel utgaven? Og kan jeg spørre om du vet om basen kan brukes til flere seter, altså, man må jo bytte ut setet etter 13 kilo og lurer på om man da trenger å bytte basen også.

Skrevet

Det stemmer at det har kommet ny base til Maxi cosi stolene ja. Family fix heter den nye basen, som kan brukes videre til flere stoler. På tide egentlig!! :) Den er noe dyrere enn easyfix som kun kan brukes til den første stolen, men så slipper man jo å kjøpe helt ny. Slik jeg så det var det easyfix basen som var med på tilbudet som de har hos barnas hus nå. På familyfix kan man feste Maxi-Cosi Pebble, Maxi-Cosi Cabriofix og Maxi-Cosi Pearl setene.

Maxi Cosi cabriofix scorer middels på bruk av barnesete med belter uten base i en ny test gjort av forbrukerrappoten. Hvis du skal bruke en bil nr 2 uten basemuligheter eller ha med deg barnesetet i andre biler også (feks besteforeldre osv) så kan det jo være verdt å tenke på :)

Skrevet

Er standardtypen vi har kjøpt. Koster vanligvis 3500kr med base, vi betalte 2600kr for begge deler.

Easyfix-basen kan festes med bilbeltet også, man behover ikke isofix i bilen. Vi spurte om dette da mine foreldre ikke har isofix i bilen, så hun i butikken viste oss hvordan man fester basen med selen. Veldig enkelt og like sikkert.

Familiyfix-basen er smart, men den koster 2600kr, maxi-cosi pebble koster 2400kr. Når vi kjøper ny stol tror jeg nok vi skal klare å finne en med base til under 5000kr;) I tillegg er det ikke sikkert vi velger maxi-cosi neste gang, og da er det bortkastet med en kjempedyr base. Maxi-cosi scorer bra på tester og passer på vognen vi har kjøpt, så det ble et naturlig valg for oss.

Skrevet

Tilbudet har vart leeenge, og skal fortsette fremover :-) Det er også tilbud på MaxiCosien med base på Babycomfort. Samme pris.

Skrevet

Her begynte tilbudet i går...

Kjøpte også maxi cosi. (Med easyfixbasen kan setet også brukes i biler som ikke har isofix, mens familyfixbasen kan ikke det ifølge de i butikken. Det er jo ikke alle besteforeldrene etc som har isofix, f.eks).

Skrevet

På Barnas Hus i Åsane i Bergen startet også tilbudet i går.

Så familiy-basen kan ikke brukes uten isofix altså? Da er jo i alle fall easyfix-basen det beste kjøpet ettersom det kan brukes uansett:)

Skrevet

Det var det hun presiserte overfor oss, så da var valget for oss enkelt :-)

Skrevet

Ihvertfall den nyeste utgaven av familyfix! (Får passe meg så jeg ikke sier noe feil, hehe)

Skrevet

Det er jo helt på trynet at noen av Barnas hus har hatt tilbudet i over en mnd, mens noen ikke startet før i går! På Tiller i Trondheim har de hatt det gående over en mnd. Hadde blitt dritsur om jeg hadde kjøpt til fullpris et sted og så var det tilbud et annet i samme kjede...

Skrevet

Aner ikke hvorfor det er sånn... Men elkjøp, expert og de kjedene der har jo også forskjellige tilbud rundt om i landet. Kanskje det har med eierne å gjøre, ikke vet jeg....

Vi skulle kjøpe forrige uke, men bestemte oss for å vente på feriepengene som kom i går. Hadde jeg kjøpt det til fullpris i forrige uke, og ingen i butikken hadde sagt noe, hadde jeg sett rødt! Da kunne man vel kanskje leverte det tilbake og "kjøpt" på nytt på 10 dagers åpent kjøp eller noe....

Men ja, det er ganske rart....

Skrevet

Hei!

Vi skal kjøpe idag:)

Men, bare så dere vet.... det neste setet som kan festes på den familyfix-basen; Pearl, det er et fremovervendt sete....:( så for vår del utgår det!

Hun sa det selv hun på barnas hus her at hun ikke regnet med at det ble noe hit.

Hun sa rett ut at hun syntes isofixen var,om ikke bedre, like bra som familyfix. Familyfixen hadde bare noen finesser som at det var en elektronisk sak som ga en lyd og et grønnt lys når setet var riktig festet, mens på isofix var det en mekanisk greie som viste rødt eller grønnt lys.

Så ettersom eneste "fordelen" med familyfix da er at man kan feste neste sete på den, som utgår for vår del da den er fremovervendt, holder vi oss til den gode gamle:)

Ble det kaos i hodene deres? hehe!

Bra tilbud uansett!

Skrevet

Oi! Det med at setet kun kan brukes fremovervendt er veldig viktig! Nå i juni kjører trygg trafikk storkampanje med informasjon om at barn skal sitte bakovervent. Verdt å ta med seg!

Skrevet

.. skal shoppe på barnas hus imorgen :-DDDD

Mange gode tilbud !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...