Gå til innhold

Dere som trente regelmessig før dere ble gravide...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...trener dere enda?

Har dere endret treningsprogram, eller trener dere like mye?

Eller har dere sluttet helt :P

Bare lurer på hvor mye kroppen "tåler" å trene så tidlig i svangerskapet...

Jeg trener styrke, men har ikke trent like hardt nå som jeg er gravid :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trener som før, gjør alt som før jeg. Gjør alt som kjennes greit igrunn, jobber i skogen og bærer:) Legen sier det er bare å leve akkurat som før:)

Skrevet

Jeg var godt trent før jeg ble gravid. Løp mye og trente styrke.

Jeg løper fortsatt litt, men det blir mest intervaller, løpe-gå i raskt tempo.

Ca 6 km om dagen.

Har ikke trent noe styrketrening den siste mnd, men tar en del øvelser på treningsmatta her hjemme.

Har veldig lite energi om dagen og er konstant trøtt og kvalm, men håper jeg kommer igang med mer styrketrening etterhvert for å vedlikeholde i det minste.

Skrevet

Før jeg ble gravid nå med nr 3 (er ca 6 uker)

var jeg i mitt livs beste form!

Jeg jogger 3-4 g i uken , fra 40 -50 min hver gang.( har styrketrening hjemme i tillegg (dvd) )

Jeg tar skikkelig i enda og løper slik jeg pleide , men jeg merker at kondisen er litt redusert. Det er jo helt normalt så jeg stresser ikke med det nå.

Men jeg har satt meg det målet at jeg skal jogge slik som nå helt til det ikke går mer .

Da blir det mer sykling og svømming.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg trener som vanlig 3-5 dager i uka (løper, spinning, styrke, boksing på sekk). Men er litt mer tungpusta, og det gjør vondt i puppene når jeg løper.. hehe.. litt mindre akkurat nå, men det er pga eksamensperiode og at jeg er litt slapp..:)

Skrevet

Jeg kan bare snakke for mitt første svangerskap, for trening har det ikke blitt mye tid og mulighet til etter at min datter kom til verden i oktober. Før jeg ble gravid sist, trente jeg spinning og jogging regelmessig og litt styrketrening.

Jeg hadde enkelt og greit, og har denne gangen også null energi. Jeg prioriterer den energien jeg har på datteren min, og sist hvilte jeg enhver ledig stund for å lade opp batteriene. Lenger ut i svangerskapet hadde jeg smerter i livmoren, som gjorde det vanskelig å gjøre noe annet enn å gå korte turer.

Det ble til at jeg aldri kom igang med treningen igjen. Jeg tenker å begynne å trene litt når jeg kommer ut i 2. trimester. Litt spinning og lett styrketrening. Det gir meg overskudd og jeg tror det blir lettere å komme igang med treningen etter fødselen også hvis jeg allerede har det som en rutine. Nå som jeg har ramlet ut av treningsrutinene, har det blitt veldig vanskelig å starte igjen.

Du kan trene som du vil, hvis du føler deg i form til det, men det anbefales at du letter på vektene og kanskje ikke trener like hardt under kondisjonstreningen.

Skrevet

Okei, takk for svar alle sammen :)

Da tar jeg det litt rolig på kondisjonen, og letter litt på vektene ;)

Så går nok alt bra :D

Skrevet

I forrige svangerskap trente jeg som jeg gjorde før jeg ble gravid.

Nå er jeg så kvalm at jeg stort sett ligger rett ut. Blir dårlig av å gå opp og ned trappene her med klesvask, så trening må nok vente litt. Satser på at kvalmen snart gir seg. Da skal jeg hvertfall fortsette med yogatreningen, og forhåpentligvis også aerobic.

Skrevet

Dette har jeg også lurt på. Har trent et par ganger i uka før,men ikke så mye i det siste. Vært på første legebesøk idag,og fått bok med diverse øvelser jeg kan gjøre hjemme. Har ikke lyst til at det skal skje noe galt pga trening.. . merker at det ikke er så mye energi om dagen, og når det i tillegg er nok å gjøre på jobb, er ikke trening høyeste prioritet.

Skrevet

Nei, ikke her heller :P

Er fint å holde seg i form om man har overskudd til det, men er også redd for at det skal skje noe galt på grunn av treningen.

Men ser ut til at de fleste her gjør det samme, bare litt lettere.

Det skal jeg gjøre også :)

Skrevet

Er 10+3 og trener som før, dvs jogging, styrke og aerobic. De dagene jeg er som kvalmest lar jeg være, men merker at litt kvalme går over ved trening. Får dessuten tilbake en del av den manglende energien etter en treningsøkt. Venter nr.3...... Var ikke like godt trent før og under de forrige svangerskapene, så håper å holde bekkenet oppegående lengre denne gangen. Derfor all treningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...